Savivaldybė nori atlaisvinti sankryžas ir viešojo transporto juostas, o tam, anot sostinės mero, reikia įtraukti ir kelių policiją.
Atėjo laikas bausti
Nuo rugsėjo pradžios sostinės vairuotojams buvo suteiktas laikas pakeisti savo elgesį geltonu tinkleliu pažymėtose sankryžose, tačiau kaip sakė R.Šimašius pažeidėjus galiausiai vis tiek reikės bausti.
„Turime prieiti prie baudų, o tam logiškiausia būtų panaudoti tas pačias vaizdo kameras, o ne pirkti ir statyti naujas“, – kalbėjo meras.
Eismo valdymo centras šiuo metu turi 50 kamerų, kurių teikiami vaizdai nuolatos keičiasi centriniame stebėjimo monitoriuje. R.Šimašius tikisi, kad duomenų perdavimo kelių policijai sistema pradės veikti jau nuo 2016 m.
„Tiems, kurie nori blokuoti sankryžas ir važiuoti autobusų juostomis bausti turime turėti efektyvų įrankį. Policija duomenis turi gauti operatyviai – žmogus turi į namus gauti laišką, kuriame būtų prašoma susimokėti už tokį elgesį“, – kalbėjo meras.
Naudos turimas kameras
Jis pažymėjo, kad visų pirma bus siekiama išnaudoti turimas vaizdo kameras, tačiau neatmetė tikimybės, jog ateityje mieste jų daugės.
Pagal dabar veikiančią sistemą, kelių policijai vaizdo įrašai yra suteikiami kilus neaiškumams dėl eismo įvykių aplinkybių. Pareigūnų darbą palengvina ir tai, kad pagal šviesoforų valdymo diagramas galima tiksliai nustatyti koks signalas duotuoju metu degė vienam ar kitam eismo dalyviui.
„Susisiekimo paslaugų“ eismo skyriaus vadovas Aleksejus Apanovičius pasakojo, kad per pastarąjį mėnesį gerokai sumažėjo sankryžas blokuojančių transporto priemonių.
Jis taip pat pastebėjo, kad kultūringiau vairuotojai pradėjo elgtis ir tose sankryžose, kuriose geltonos linijos dar nėra nupieštos.
Eismo valdymo centras taip pat valdo 13 švieslenčių, kuriose pateikiama į miestą įvažiuojantiems vairuotojams aktuali informacija.
12 stacionarių greičio matuoklių yra sujungti su šviesoforais ir gali fiksuoti degant raudonam signalui į sankryžą ar perėją įvažiavusius automobilius.
Chaosą kelia autobusai
Sankryžas blokuoja ne tik lengvieji automobiliai, bet ir viešasis transportas. A.Apanovičius atkreipė dėmesį, kad dėl didelių gabaritų autobusai ir troleibusai kelia ypatingai daug problemų.
„Susisiekimo paslaugų“ vadovė Modesta Gusarovienė sakė, kad tokius atvejus stengiamasis fiksuoti, o kadrai siunčiami vežėjams. Taip pat ir „Vilniaus viešajam transportui“.
Tuo itin piktinosi R.Šimašius. Anot jo, neturi pasitaikyti netgi pavienių atvejų, kai sankryžas blokuoja viešasis transportas.
Geltonuoju tinkleliu, kuris buvo braižomas iki pat spalio vidurio šiuo metu yra pažymėtos 14 sostinės sankryžų. Pavasarį planuojamas antrasis etapas, taigi jų bus dar daugiau.
Problematiškiausia Vilniuje išlieka Kalvarijų – Kareivių ir Ozo gatvių sankryža. Joje srautas – itin didelis, o per parą ją įveikia maždaug 83 tūkst. transporto priemonių.