Skandalas smogė „Bosch“: „Volkswagen“ melą ji žinojo 8 metus?

2015 m. rugsėjo 29 d. 12:53
Žinių radijas, lrytas.lt
Per pasaulį nuvilnijęs skandalas dėl „Volkswagen“ koncerno apgavysčių tiesiog sudrebino automobilių pramonę.
Daugiau nuotraukų (3)
Aišku viena – nukentės visi. Žmonės kenčia jau dabar, nes mokslininkai paskaičiavo, kad kasmet nuo automobilių išmetamų teršalų pasaulyje žūva šimtai tūkstančių žmonių.
Štai Didžiojoje Britanijoje per metus nuo šio teršalo miršta dešimt tūkstančių žmonių, dvigubai tiek miršta Prancūzijoje. Taigi, nuo ko viskas prasidėjo?
Pastaruoju metu vartotojai vis dažniau skundžiasi, kad jų automobilio degalų suvartojimas yra gerokai didesnis, negu deklaruoja gamintojai. O štai teršalų kiekis tiesiogiai proporcingas degalų suvartojimui.
Vadinasi, automobiliai ir daugiau teršia aplinką. Būtent šis faktas ir paskatino mokslininkus visame pasaulyje tirti automobilius dėl teršalų. Nežinia kaip visa ši istorija būtų pasibaigusi, jeigu ne smalsūs Vakarų Virdžinijos universiteto studentai, sumanę patikrinti automobilių taršą realiomis sąlygomis.
Vokietijos laikraštis „Bild Am Sonntag“ rašo, kad „Bosch“ kompanija, tiekianti komponentus „Volkswagen“ dyzeliams, dar prieš 8 metus perspėjo vokiečius, jog programinė įranga nelegali ir negalima, bet „Volkswagen“ sugebėjo „Bosch“ užčiaupti, paprasčiausiai pagrasinusi nutraukti su jais santykius, o tai reikštų milijardinius nuostolius.
„Bosch“ pripažino, kad tai jų tiekiama įranga dirba tą juodą darbą ir yra pasiruošusi atsakyti už tai, tačiau plačiau pakomentuoti šią istoriją kompanijos atstovai atsisakė.
Anot dienraščio „Frankfurter Algemeine Zeitung“, dar prieš ketverius metus vienas iš „Volkswagen“ bandytojų-inžinierių perspėjo savo vadovus apie neigiamus testų rezultatus ir apie šią meluojančią įrangą, bet nieko nenutiko – automobiliai buvo toliau sėkmingai pardavinėjami.
Kokie automobiliai turi šią ydą? Įrodyta, kad tai visi „Volkswagen“ koncerno automobiliai, kuriuose sumontuotas EA189 tipo dyzelinis variklis – tai įvairūs „Audi“ ir „Volkswagen“ modeliai, iš viso daugiau kaip 11 milijonų.
Tai 1,6 ir 2,0 l dyzeliai – daugiau kaip 11 milijonų automobilių, greičiausiai šią sistemą turi ir nauji 1,2 l dyzeliai.
Tokius variklius turi ir „Škoda“ bei SEAT automobiliai.
Prancūzija, Italija jau pranešė, kad bandys visus „Volkswagen“ koncerno, o po to ir visus kitus dyzelinius automobilius. Net lietuviai, nežinodami ir neįsivaizduodami, kaip tai daryti, nes neturi jokios įrangos, nusprendė ieškoti meluojančių automobilių.
Ką daryti, jeigu tokį vairuojate? Lietuvoje – turbūt tiesiog nieko, nes „Regitra“ nesuteikia automobilių gamintojams informacijos apie nekokybiškų automobilių savininkus, taigi galite nieko nepešti, nes net norėdami automobilių pardavėjai jūsų paprasčiausiai neras.
Įprastai, su jumis turėtų susisiekti gamintojo atstovas ir pasiūlyti pakaitinį automobilį, kol jūsų mašinoje įsivyraus ekologinė pusiausvyra. Beje, anot vokiečių, automobilį nesunkiai galima perdaryti iki dabartinių ekologijos normų be apgaulės.
Kol kas neaišku, ar kitų gamintojų automobiliai irgi gali turėti kažką panašaus, bet jeigu ir turi, tik laiko klausimas kada viskas išaiškės – dabar daugybė įvairių institucijų į kairę ir į dešinę bando visus dyzelinius automobilius.
Mat benzininiams tai negresia – benzininiams varikliams pasiekti dabartines ekologijos normas nėra taip sudėtinga.
„Bild am Sonntag“ dienračio teigimu, ši krizė buvo užprogramuota prieš dešimt metų, kai tuometinis VW direktorius Volfgangas Bernhartas užsakė inžinieriams pagaminti dyzelinį variklį, kuris atitiktų griežčiausius tuo metu Amerikoje galiojusius ekologijos standartus.
„Audi“ inžinierius Rudolfas Krebsas 2006 metais tokį pagamino ir jo testai, atlikti Pietų Afrikoje, praėjo sėkmingai.
Tačiau buvo aišku, kad vienintelis kelias tokį automobilį pagaminti yra naudoti „AdBlue“ skystį, kurį naudoja sunkvežimiai. Tai papildomai kainuotų 300 eurų kiekvienai mašinai, tad vokiečių buhalteriai tarė griežtą „ne“ – nes tai per brangu. Be to, tai pridėtų papildomų išlaidų ir vargų žmonėms, nes tą skystį reikėtų nuolat papildyti.
Praėjo beveik dešimt metų ir štai pasekmės – pagaliau yla išlindo iš maišo ir nusinešė „Volkswagen“ koncerno galvą – Martinas Winterkornas tuoj pat išėjo iš darbo. Nors vos prieš pora savaičių laimėjo mūšį dėl koncerno vadovo posto prieš patį „Volkswagen“ savininką Ferdinandą Piechą. Dar keletas kol kas neįvardintų kompanijos darbuotojų taip pat buvo priversti išeiti iš darbo.
Tuo metu „Porsche“ vadovas padarė karjerą – Matthias Mulleris tapo viso „Volkswagen“ koncerno galva. M.Mulleriui bus daug darbo – visas šis skandalas koncernui kainuos mažiausiai 18 milijardų eurų baudomis ir kompensacijomis, negana to, koncerno akcijų vertė jau dabar sumažėjo 20 milijardų eurų ir toliau mažės.
VolkswagenVolkswagen skandalasBosch
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.