Kelininkai, policijos bei miesto savivaldybės atstovai jau senokai bando suvaldyti vis opesne tampančią spūsčių Islandijos plente problemą.
Prekybos ir pramogų centro „Mega“ bei A.Meškinio tiltų prieigose automobilių spūstys susidaro ne tik rytinio piko metu, priemiesčiuose gyvenantiems žmonėms vykstant į darbus.
Gaivališko pagrindinės ir svarbiausios šalies transporto arterijos užsikimšimo neišvengiama ir vakarais. Pasak specialistų, tai lemia ne tik padidėję transporto srautai, bet ir jiems nepritaikyta kelių infrastruktūra.
1964 bei 1981 metais pastatyti A.Meškinio tiltai ilgainiui tapo per siauri dešimtis kartų išaugusiems ir vis didėjantiems transporto priemonių srautams. Įvykus net ir menkiausiai eismo nelaimei spūstis nusidriekia net iki Muravos sankryžos arba kita kryptimi siekia IX forto prieigas.
Užsikemša svarbiausias kelias
Ypač avaringa ir nemažai problemų vairuotojams kelianti vieta tapo įsukimas nuo Panerių gatvės į Islandijos plentą. Šioje vietoje nėra galimybių įrengti greitėjimo juostos, tad iškart greitkelyje atsidūrę vairuotojai priversti laviruoti nuokalne riedančiame transporto sraute.
„Įvykus avarijai vairuotojai pildo deklaracijas arba kviečia policijos pareigūnus. Dėl to stabdomas eismas pagrindiniame Lietuvos kelyje. O jeigu koks vilkikas užtveria abi eismo juostas, ši vieta tampa nepravažiuojama“, – sakė Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos vadovas Danas Česnauskas.
Kauno savivaldybės bei policijos atstovai galiausiai pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui riboti eismą šioje atkarpoje. Pirmosiomis rugsėjo dienomis atsiras sukti iš Panerių gatvės į Islandijos plentą draudžiantys kelio ženklai. Policijos patruliai stebės, ar vairuotojai paisys šio draudimo.
Nepatogumų kils gyventojams
Iš pradžių eismą ketinama drausti rytinio transporto piko metu, nuo 6 iki 9 valandos.
Nemaža dalis Kauno pašonėje gyvenančių žmonių turės rinktis kitus maršrutus. Iki šiol neaišku, ar eismo apribojimas Panerių gatvės atkarpoje nesukels papildomų problemų kitose miesto vietose.
„Kelias Vilnius – Klaipėda yra pagrindinė ir svarbiausia šalies transporto arterija, tai didelę svarbą turintis tranzitinis kelias.
Į jį iš Panerių gatvės automobiliai įvažiuoja pirmąja pavara, nėra greitėjimo juostos.
Nepatogumų kils tiems žmonėms, kurie gyvena netoliese ir įpratę naudotis šia įvaža. Tačiau kitiems vairuotojams sąlygos turėtų pagerėti. Jie šią kelio atkarpą įveiks greičiau, nes nesusidarys spūsčių“, – teigė D.Česnauskas.
Stebės transporto srautus
Lietuvos kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vadovas Nemunas Abukauskas minėjo, kad šis sprendimas – laikinas. Per du mėnesius turėtų paaiškėti, ar įvaža iš Panerių gatvės į Islandijos plentą bus užtverta visam laikui.
„Atlikome išankstinius tyrimus, skaičiavome, kiek automobilių važiuoja šiuo keliu ir kaip jie paveikia eismą Islandijos plente. Rezultatai liudija, kad uždarius šią įvažą padėtis turėtų pagerėti“, – sakė N.Abukauskas.
Specialistas pripažino, kad šis sprendimas neišvengiamai sukels ir neigiamų padarinių. Panerių gatve vykstantiems vairuotojams teks važiuoti link „Megos“, kilti ant viaduko ir leistis žemyn. Dėl to šioje atkarpoje padidės automobilių srautas, o galbūt – bus spūsčių ten, kur jų iki šiol nebūdavo.
„Kartu su Kauno savivaldybe radome kompromisinį sprendimą – žiūrėsime, kaip šiuos pokyčius priims žmonės. Matysime, kaip miestas, funkcionuojantis it gyvas organizmas, į tai reaguos.
Kai žmonių ir transporto priemonių sankaupa didelė, visiems geras nebūsi, būtina rasti kompromisinį sprendimą“, – kalbėjo Lietuvos kelių direkcijos atstovas.
Uždraus visam laikui?
Pastačius laikinai eismą draudžiančius ženklus, policijos pareigūnai stebės, ar vairuotojai elgiasi drausmingai.
„Jeigu vairuotojai nesilaikys reikalavimų, siūlysime šią vietą užtverti atitvarais. Juk ši įvaža – vienas pagrindinių veiksnių, dėl kurio susidaro spūstys pagrindiniame ir svarbiausiame Lietuvos kelyje“, – sakė Kelių policijos valdybos viršininkas D.Česnauskas.
Prieš kelerius metus eismo saugumo specialistai nusprendė užtverti kelią, sukantį iš Islandijos plento į Panerių gatvę. Šis sprendimas sukėlė tam tikrų nepatogumų Lapių kryptimi vykstantiems vairuotojams, bet ilgainiui jie pasirinko kitus maršrutus.
Iš pradžių šioje vietoje buvo pastatytas eismą draudžiantis kelio ženklas. Po kurio laiko, įsitikinęs, jog nedrausmingi vairuotojai jo nepaiso, kelininkai pastatė užtvarą.
Šis sprendimas padėjo šiek tiek sumažinti eismo įvykių skaičių bei spūsčių, susidarydavusių ant A.Meškinio tiltų, mastus.