Pirmoji – važiuoti skolintu automobiliu ar viešuoju transportu iki technines apžiūras rengiančios įmonės, išsiimti leidimą vieną dieną važiuoti automobiliu be TA, grįžti iki savo transporto priemonės ir dar kartą važiuoti į TA centrą atlikti apžiūros.
Antroji – išsikviesti autovežį ir juo nugabenti automobilį į techninės apžiūros centrą. Arba lieka nelegali išeitis važiuoti į TA centrą ir tikėtis pakeliui nepakliūti į eismo įvykį ar pareigūnų akiratį.
Paprastesnis būdas nuvažiuoti į TA
Tačiau Valstybinės kelių transporto inspekcija (VKTI) pagaliau paruošė ir dar vieną, gerokai paprastesnę išeitį. Netrukus leidimą važiuoti iki TA centro bus galima gauti ir internetu.
VKTI parengtame projekte nustatyta, kad transporto priemonės savininkas arba valdytojas gali gauti ne tik popieriuje sudarytą, tačiau ir skaitmeninį ne ilgiau kaip vieną parą galiojantį leidimą nuvykti į TA įmonę atlikti privalomosios techninės apžiūros.
Automobilio savininkas, prisijungęs prie Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ interneto svetainės www.vta.lt duomenų bazės, turės nurodyti savo vardą, pavardę, transporto priemonės markę, modelį, valstybinį numerį, identifikacinį numerį, registracijos liudijimo seriją ir numerį, techninės apžiūros įmonę ir stotį, į kurią turi būti pristatyta transporto priemonė.
Tiesa, žmogui reikės pasirūpinti ir spausdintuvu, nes skaitmeninis leidimas galios tik atspausdintas ir pasirašytas.
Be to, šis būdas negalios Lietuvoje neregistruotiems automobiliams – juos, kaip ir iki šiol, pirmajai apžiūrai teks gabenti autovežiu.
Nesutinkate su rezultatais? Skųskitės
Dar viena VKTI parengta naujovė – galimybė apskųsti techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą.
Iki šiol kontrolieriaus sprendimas buvo galutinis, jam prieštarauti teoriškai buvo įmanoma tik per teismus, o dabar VKTI parengė tvarką, pagal kurią kontrolieriaus sprendimą galima apskųsti techninės apžiūros įmonės vadovui.
Jei vairuotojas nesutiks su kontrolieriaus sprendimu, jis turės iš karto TA centre užpildyti prašymą pakeisti kontrolieriaus sprendimą, o diskutuotinas trūkumas turės būti ne tik aprašomas, nufotografuojamas, bet ir nufilmuojamas.
Techninės apžiūros įmonės vadovas privalės užtikrinti, kad būtų organizuotas pakartotinis transporto priemonės patikrinimas dėl techninės apžiūros kontrolieriaus priimto sprendimo.
Pakartotinai patikrinus transporto priemonę bus pripažįstamas arba nepripažįstamas techninės apžiūros kontrolieriaus priimtas sprendimas.
Tuo atveju, kai transporto priemonės valdytojas nesutins ir techninės apžiūros įmonės vadovo priimtu sprendimu, jis galės kreiptis į VKTI, prašydamas pakeisti techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą.
Inspekcijos viršininko įsakymu bus sudaroma komisija, kuri įvertins techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą dėl nustatytų trūkumų.
Abu šie projektai bus svarstomi iki savaitės pabaigos, o įsigalios, planuojama, lapkričio 1 dieną.