Iššūkį šįkart priėmė penkių transporto bendrovių, aptarnaujančių didžiausiąjį prekybos tinklą šalyje „Maxima“, vairuotojai.
Jų darbo diena prasideda neįtikėtinai anksti, tačiau iš Trakų rajono Dėdeliškių kaime esančios „Statoil“ degalinės jie sutiko startuoti vėliau, jei vėlyvu galima pavadinti 4.30 val. ryto startą.
Vilkikų taupumo varžybų organizatoriai pasistengė visiems dalyviams sudaryti kaip įmanoma vienodesnes sąlygas.
Visų vilkikų bakuose buvo tik vienos rūšies degalai, visi tempė tik priekabas, su kuriomis vilkikų apetitas degalams paprastai kiek didesnis, nei su puspriekabėmis, o svarbiausia, kad visi vežė kiek daugiau nei po 15 tonų sveriančių krovinių.
Didžiausias krovinio skirtumas buvo juokingai mažas – tik 223 kilogramai, tad viskas priklausė nuo vairuotojo – jo meistriškumo, įgūdžių bei noro važiuoti ekonomiškai ne tik varžybose, bet ir kasdien.
Taupumo varžybų teisėjai, matuodami sunaudotus degalus, graduotų menzūrėlių nenaudojo, tačiau ištuštėję degalų bakai buvo papildomi vienodu principu – iki „pistoleto“ pirmojo spragtelėjimo.
Tokiu būdu siekta priartinti varžybas prie realių, kasdienių sąlygų, kuriomis dirba vairuotojai, ir paieškoti degalų taupymo rezervų.
Klaipėdoje, šalia „Statoil“ degalinės Jūrininkų gatvėje, kur finišavo varžybos, jų organizatoriai ir kolegos vairuotojai, dienai tapę varžovais, negailėjo sveikinimų UAB „Transporto technologijos“ atstovui Ramūnui Andrinavičiui, kuris su „Scania 420“, veždamas 15141 kg sveriantį krovinį, 325,4 km maršrutą įveikė sudeginęs 93,55 litro „miles“ dyzelino.
Jo sąnaudos 100 km – 28,63 l. dyzelino, o nuvežti šį atstumą vieną toną krovinio jam prireikė 6,18 l. degalų.
Antroji vieta pripažinta „Roslana“ vairuotojui Ivanui Sčiučko, kurio „MAN TX26400“ buvo kiek labiau godus degalams – 325,4 km – 97,92 litro, 100 km – 29,96 litro, o vienai tonai krovinio – 6,47 litro dyzelino.
Trečiąją vietą užėmė dar vienas šios bendrovės vairuotojas – Marijanas Koženevskis, kaip ir antrasis prizininkas vairavęs tokį pat automobilį. Trečiojo prizininko pasiekimai : 325,4 km – 106,56 litro, 100 km – 32,61 l., 1 tonai – 7,1 litro.
„Rezultatai – nėra stulbinantys. Veikiau – realūs, pasiekti realiomis sąlygomis, nors būtume pamaloninti, jei visi vairuotojai kasdien išnaudotų tik tiek degalų, kiek šiandien gabendami krovinius sudegino prizininkai“, – sakė „Maxima LT“ vietinių pervežimų grupės vadovas Valdemaras Daškevičius.
Pasak prekybininkų atstovo, tokios priemonės labai naudingos ir vairuotojams, ir darbdaviams.
„Savo kasdieninėje veikloje vadovaujamės tarptautiniu kokybės valdymo ir aplinkosaugos standartu, kuris rodo, kad mes siekiame mažinti savo procesų, produktų ir paslaugų daromą poreikį aplinkai, – sakė V.Daškevičius. – Tad dalyvaudami taupumo varžybose siekiame parodyti, kad ekonomiškas vairavimas tausoja ne tik supančią aplinką, gamtos išteklius, bet ir skatina vairuotojus būti už tai atsakingais.“
Ką reiškia tie keli litrai sutaupytų degalų?
Vienas „Maxima“ vilkikas su kroviniais per mėnesį vidutiniškai nuvažiuoja po 13 tūkst. km., 100 km sudegindamas po 30 litrų dyzelino. Tad per mėnesį į jo bakus supilama 3900 litrų degalų, kurių kaštai – maždaug irgi 3900 eurų per mėnesį.
„Džiaugiuosi, kad mūsų bendras renginys pavyko, o realiomis sąlygomis pasiektos realios degalų sąnaudos parodė būtent tuos orientyrus, kurie turėtų pasitarnauti vežėjams, transporto įmonių vadovams, ieškantiems naujų taupumo rezervų“, – apdovanodamas Klaipėdoje finišavusių vilkikų taupumo varžybų nugalėtojus ir prizininkus kalbėjo vienas šio renginio iniciatorių Juozas Valdas Vilūnas, turintis ilgametę tokių varžybų patirtį.