Iššūkio nepriėmė tik „Mitsubishi i-MiEV“. O su kitais Lietuvoje siūlomais elektromobiliais, kol jie varžosi dėl geriausio taupumo ir greičio derinio, siūlome susipažinti iš arčiau.
BMW i3
Šį modelį elektromobilių lenktynėse vairuoja portalo Lrytas.lt Auto skyriaus redaktorė Ilona Staškutė-Steponėnė.
Pirmasis BMW elektromobilis yra galingiausias iš visų Lietuvoje parduodamų elektromobilių – jo galia siekia net 170 AG, o į galinius ratus perduodamas maksimalus sukimo momentas jaučiamas nuo pirmo akceleratoriaus spustelėjimo.
1195 kg sveriantis BMW i3 automobilis iki 60 km/val. gali įsibėgėti greičiau nei per 3,7 s, o iki 100 km/val. – per 7,2 s.
BMW i3 sunaudoja 20-30 proc. mažiau energijos nei kiti elektromobiliai, o vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 130-160 kilometrų.
Kurdamas BMW i3 Vokietijos koncernas pasiekė, kad automobilis būtų draugiškas aplinkai ne tik emisijų, bet ir naudojamų medžiagų bei gamybos prasme. Visiškai naujos architektūros BMW i3 gamyboje suvartojama net 50 proc. mažiau energijos, 70 proc. mažiau vandens, naudojamos alternatyvios medžiagos.
Pavyzdžiui, sėdynių apmušaluose 34 proc. medžiagų sudaro perdirbti PET buteliai, prietaisų skydelio mediena gaunama tik iš tvariai plėtojamų miškų ūkių, aliuminis – iš skardinių atliekų, o kai kuriose konstrukcinėse detalėse jį pakeitė anglies pluoštu sutvirtintas plastikas (CFRP), kuris yra 30 proc. lengvesnis ir net penkis kartus tvirtesnis nei plienas.
BMW i3 kaina „Krasta Auto“ salonuose prasideda nuo 36,4 tūkst. eurų.
„Kia Soul EV“
Naujausias žaidėjas Lietuvos elektromobilių rinkoje – vos prieš porą savaičių mūsų šalį pasiekęs Pietų Korėjos gamintojos kūrinys „Soul EV“.
Jis sukurtas 2014 metais pasirodžiusio antrosios kartos „Soul“ miesto visureigio pagrindu ir yra varomas 111 AG bei 285 Nm pasiekiančio elektros motoro, kuris energiją gauna iš 27 kWh talpos ličio jonų polimerų baterijos.
Taupus elektros variklis, energiją taupanti šilumos pompa bei talpiausia rinkoje baterija „Kia Soul EV“ leidžia nuvažiuoti didžiausią teorinį atstumą – net iki 212 km (pagal NEDC ciklą).
Iki 100 km/val. šis elektromobilis pagreitėja per 11,2 sekundės bei pasiekia didžiausią 145 km/val. greitį.
„Soul EV“ yra vienas pigiausių elektromobilių rinkoje. Vienintelės, gausiausios komplektacijos elektromobilis kainuoja 29 990 eur. Be to, „Kia“ elektromobiliui „Soul EV“, kaip ir visiems kitiems modeliams, taiko 7 metų garantiją.
„Nissan Leaf“
Populiariausias elektromobilis pasaulyje – nuo 2011 metų iš viso parduota jau daugiau nei 160 tūkst. „Leaf“.
Šis penkiavietis hečbekas nuo pat pradžių kurtas kaip elektra varomas automobilis ir neturi dyzelinio ar benzininio analogo.
2014 metais Lietuvos rinką pasiekė atnaujintas modelis – pasikeitė ne tik vidaus įranga, bet ir didžiausias teoriškai įveikiamas atstumas: dabar, sumontavus itin efektyvią saloną šildyti bei šaldyti galinčią šilumos pompą, jis padidėjo iki 200 kilometrų (NEDC).
24 kWh talpos ličio jonų baterija tiekia energiją 110 AG bei 280 Nm pasiekiančiam elektros motorui.
Iki 100 km/val. „Leaf“ įsibėgėja per 9,9 sekundes ir gali pasiekti didesnį nei 150 km/val. greitį.
„Leaf“ pirkėjai gali rinktis iš trijų skirtingų įrangos lygių – „Visia“, Acenta“ ir „Tekna“. Pigiausia versija kainuoja nuo 34 749 eur, brangiausia – nuo 41 250 eur.
„Nissan e-NV200 Evalia“
Tai pirmasis baterijomis varomas nedidelis „Nissan“ mikroautobusas.
Šiuo metu pirkėjams siūloma penkiavietė keleivinė versija „Evalia“ arba krovininė versija „Combi“. Jau netrukus prekybos salonuose pasirodys ir septynvietis modelis.
Elektrinis „e-NV200“ varomas 109 AG bei 254 Nm elektros motoro, geba pasiekti 120 km/val. greitį, o iki 100 km/val. pagreitėja per 12 sekundžių. Oficialaus NEDC testo duomenimis, didžiausias nuvažiuojamas atstumas siekia 200 km.
Verslo klientai krovininį „Combi“ variantą gali įsigyti už 32 293 eurus, o keleivinė, gausiausią įrangą „Premium“ turinti „Evalia“ versija kainuoja 37 430 eur.
„Nissan“ visiems elektromobiliams ir jų baterijoms suteikia 5 metų arba 100 tūkst. km. garantiją.
„Volkswagen e-Up“
Tai pirmasis, tačiau ne vienintelis „Volkswagen“ grupės elektromobilis. Vokiečiai nusprendė nekurti atskiros platformos ir elektros motorą bei bateriją sumontavo miesto mažylyje „Up“.
Elektra varoma „Up“ versija siūloma tik su penkiomis durimis. Jį pirmyn gena 81 AG elektros motoras, kurio sukuriamų 210 Nm pakanka, kad iki 100 km/val. elektromobilis įsibėgėtų per 12,4 sekundes ir pasiektų 130 km/val. greitį.
18,7 kWh talpos baterija vienu įkrovimu leidžia nuvažiuoti iki 160 kilometrų (NEDC).
„Volkswagen e-Up“ kainuoja 25 287 eurus. Verslo klientams siūloma ir komercinė (N1) elektromobilio versija. Baterijoms „Volkswagen“ suteikia net 8 metų garantiją.