Pasirodo, vairuotojų gretas papildė 32 574 naujokai arba 214 daugiau, nei 2013-aisiais (32 360). Tačiau įdomioji šio pranešimo dalis – moterys.
Daugėja moterų profesionalių
„Regitros“ specialistai atkreipė dėmesį į tendencijas, fiksuojamas tarp siekiančių įgyti teisę vairuoti CE kategorijai priskiriamas transporto priemones. Tokius egzaminus pernai iš viso išlaikė 5451 Lietuvos gyventojas.
Tarp jų buvo 77 moterys – net 33 proc. daugiau, nei per tokį pat laikotarpį ankstesniais metais. Devynios iš jų buvo viso labo 21-22 metų amžiaus, o 24-ios šį egzaminą išlaikiusios moterys buvo 41-erių ir daugiau metų.
Kitaip tariant, jei šiuo metu žiniasklaidoje retsykiais pasirodantys pasakojimai apie merginas – vilkikų vairuotojas priskiriami „įvairenybių“ rubrikoms, tai netolimoje ateityje taps tokiu pat arba beveik tokiu pat įprastu reiškiniu, kaip ir vairuotojai vyrai.
Prielaidos tokios spėlionėms grindžiamos tuo, kad vairuoti modernius sunkvežimius reikia tiek pat fizinių jėgų, kiek naudojantis kavamale ar dulkių siurbliu.
Dar daugiau – įvairių elektroninių sistemų, perspėjančių apie pavojus ar aktyviai talkinančių sudėtingose situacijose, daugeliu atvejų sunkioji technika turi tiek pat ar netgi daugiau nei „premium“ klasės lengvieji automobiliai.
Moterys pasirenka pačios
Cargonews.lt konsultavęs vairavimo treneris Artūras Pakėnas patikino, kad didėjantis moterų – ypač vyresnio amžiaus – susidomėjimas vairavimo mokslais yra visiškai natūralus.
„Mūsų visuomenėje galioja nerašyta taisyklė, kad vyrai privalo mokėti vairuoti automobilius, todėl sulaukę 18-19 metų vaikinukai masiškai žygiuoja į vairavimo mokyklas.
Merginos tokios „prievolės“ neturi, todėl šiems dalykams ryžtasi tada, kai atsiranda realus savarankiško vairavimo poreikis. Priežasčių tam daugybė – pradedant darbo reikalais, šeimoje atsiradusiu antru automobiliu ir baigiant problemomis su negalinčiu vairuoti vyru.
Tačiau vienareikšmiškai galima pasakyti, kad brandos pasiekusios ir aiškią motyvaciją turinčios moterys, vairavimo mokymosi ir egzaminų laikymo sunkumus daugeliu atvejų įveikia geriau, negu jauni vaikinukai“, – konstatavo vairavimo treneris.
Kiek pagrįstos spėlionės, kad vyresniame amžiuje moterims kyla daugiau bėdų su reakcija ir adekvačiu situacijų vertinimu? A.Pakėnas patikino, kad tai klaidos nėra kurios nors lyties privilegija – žioplysčių sočiai prikrečia ir vyrai.
„Faktas, kad vairuojančių moterų atsakomybės jausmas dažnai būna stipresnis. Kai jos ateina į vairavimo mokyklą sulaukusios 40 ar 50 metų nori išmokti iš tiesų gerai vairuoti, o ne pasiruošti egzaminui.
Be to, jei jos būna „šturmanavusios“ savo vyrams ir keletą metų iš keleivio sėdynės stebėjusios kaip vyksta eismas, kas čia svarbiausia, kaip geriausia elgtis tam tikrose kritinėse situacijose, kokias klaidas kas darom, tai ir pačios vairuodamos stengiasi tų klaidų išvengti.
Sunkiau įsilieti į eismą būna tik namų šeimininkėms. Ypač jei jos nėra buvusios šokėjos ar sportininkės ir negali pasigirti itin gera koordinacija“, – komentavo A.Pakėnas.
Įgūdžiai lygūs
Tuo tarpu vienos didžiausių vairavimo mokyklų „Draiveris“ vadybininkė teigė, kad nors moterų, trokštančių sunkvežimio pilotavimą paversti profesija, pastaraisiais metais padaugėjo, visgi jų dar pernelyg mažai, kad būtų galima daryti toli siekiančius apibendrinimus.
„Kiekvienas atvejis būna skirtingas. Kai kurios merginos „prisijaukindamos“ vilkiką sugaišta tiek pat laiko, kiek ir vaikinai. Kitoms tai užtrunka gerokai ilgiau ir tenka imti nemažai papildomų pamokų.
Mūsų klientė „rekordininkė“ pirko berods 20 praktinių užsiėmimų daugiau, nei yra standartiniame mokyklos pakete. Moterims dažnai būna kiek sunkiau atlikti parkavimosi užduotis bei tiksliai įvertinti sunkvežimio gabaritus“, – pasakojo ji.
Kita vertus, cargonews.lt pašnekovė tikino, kad transporto įmonių vadovai moterų – tolimų reisų vairuotojų darbu beveiki visada būna labai patenkinti: jos gerokai atidesnės tvarkant krovinių dokumentaciją, atsakingesnės ir kruopštesnės.