Tačiau net kas penktas šalies vairuotojas dėl to nesijaudina ir nenuvalo automobilio, nes galvoja, jog sniegas ištirps kelyje – įjungus atšildymo sistemas ar priekinį stiklą šiek tiek pavalius valytuvais.
„Žiemos rytais savo automobilius gyventojai randa apsnigtus ar apšalusius. Mūsų atliktos apklausos duomenimis, daugiau kaip pusė vairuotojų žiemą pasistengia nuvalyti visą priekinio automobilio langą (64 proc.) ir šoninius automobilių langus (63 proc.).
Veidrodėlius ir galinį langą nuvalyti skuba pusė vairuotojų. Priekinius ir galinius žibintus nuvalo kas trečias, o sniegą nuo stogo valo tik kas ketvirtas vairuotojas. Dėl nenuvalytų langų išauga žiemą ir taip didesnė avarijų tikimybė: vairuotojams sunkiau pastebėti kitus eismo dalyvius bei išvengti rizikingų situacijų.
Šaltuoju metų laiku matomumas ypatingai svarbus, nes keliai gali būti slidūs, o rytais dar būna tamsu.
Be to, mūsų duomenys rodo, kad žiemą avarijų metu gyventojų patiriama vidutinė žala yra penktadaliu didesnė nei vasarą“, – pasakojo „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.
Vis dėlto tik 3 procentai vairuotojų rizikuoja važiuoti visiškai nenusivalė automobilio, 16 proc. visu pajėgumu įjungia šildymą ir laukia, kol sniegas ar ledas nutirps.
Valo bet kuo
Nors dauguma vairuotojų sniegą ar ledą nuo automobilių valo gremžtuku arba šluotele, tačiau tyrimas atskleidė, kad neturint šių įrankių vairuotojai langus valo bet kokia po ranka pasitaikiusia priemone – kas dešimtas naudoja kompaktinės plokštelės (CD) dėklą, kai kurie įsigudrina valyti sniegą plastikiniu maišeliu, taip pat laikraščiu ar žurnalu.
Vairuotojai tyrime pripažino, kad nuvalyti sniegui nuo langų yra naudoję skėčius ar kepures, 16 proc. vairuotojų skubėdami stiklą pavalo plikomis rankomis.
„Tyrimas taip pat atskleidė, kad vyrai dažniau nei moterys linkę nuvalyti ir kitas automobilio vietas – ant stogo susikaupusį sniegą, šoninius langus ar priekinius žibintus. Tačiau žibintus visiems patartina ne tik nuvalyti, bet ir patikrinti, ar jie veikia tvarkingai.
Šaltuoju metų laiku daugiau laiko važinėjame tamsiu paros metu, todėl netinkamai veikiantys žibintai – iš priekio artėjanti akinanti šviesa, tik vienas šviečiantis žibintas ar ta pačia kryptimi važiuojantis automobilis su galiniais nedegančiais žibintais kitiems vairuotojams sukelia daugiau įtampos ir papildomos rizikos kelyje“, – sakė A.Juodeikis.
Atitirpdyti karštu vandeniu – pavojinga
„Kartais vairuotojams gali kilti pagunda automobilio stiklus nutirpdyti karštu vandeniu, tačiau tokiu būdų vairuotojai gali sugandinti automobilio stiklą. Apipylus karštu vandeniu silpnesnis stiklas gali apskritai įtrūkti“, – komentavo A.Juodeikis.
„Lietuvos draudimo“ užsakytą „Automobilio langų valymo žiemos sezono metu įpročių“ tyrimą atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Klausimai apie automobilio valymą žiemą pateikti vairuojantiems 18–75 metų amžiaus respondentams. Viso apklausoje dalyvavo 569 gyventojai.