Parlamentarams nepritarus atitinkamoms Administracinių teisės
pažeidimų kodekso (ATPK) pataisoms, ministras per pavasario sesiją žada
pateikti patobulintą projektą.
„Mes turime gražaus laiko iki pavasario sesijos pataisas patobulinti, o per
pavasario sesiją pateikti“, - sakė ministras.
Jis atkreipė dėmesį, kad per Seime projektas
grąžintas tik penkių balsų persvara - už balsavo 26
parlamentarai, prieš buvo trys, susilaikė 28.
„Buvo mažai Seimo narių, prieš buvo tik trys Seimo nariai,
kiti susilaikė. Todėl nebuvo galima tuo metu priimti svarstyti“, -
sakė S.Skvernelis. Už baudos balų sistemą grąžinančias pataisas
per pateikimo procedūrą
„Pagrindinis argumentas - sėkmingai kovoti su tais, kurie sistemingai ir
nuolat pažeidinėja Kelių eismo taisykles, nes tiems, kurie turi
galimybę sumokėti baudą, sėkmingai ją sumoka. Tai neskausminga tiems,
kurie turi pakankamai geras pajamas. O už sisteminius
pažeidimus reikėtų metams atimti vairuotojo pažymėjimą“, -
argumentus už baudos balų sistemą pateikė ministras.
Iniciatyvos nepalaikantis buvęs susisiekimo ministras
liberalas Eligijus Masiulis sako, jog baudos balų sistema gali
grąžinti korupciją į policijos sistemą ir nesuteikti
laukiamų rezultatų eismo saugumo srityje.
„Nepritariu balų sistemos atkūrimui, nes per nuolat kaitaliojant Kelių
eismo taisykles ir ATPK žmonės nespėja prisitaikyti
ir reaguoti į besikeičiančias taisykles, o stabilumas irgi yra
svarbus veiksnys kalbant apie saugų eismą. Taip pat 2007 metais,
kai buvo atšaukta ši tvarka, tie patys policijos vadovai kalbėjo,
kad tai neturės įtakos avaringumui Lietuvoje, o kaip tik sumažins
korupcijos galimybes policijoje. Kaip rodo po to ėję metai, ir
atšaukus balų sistemą keletą metų iš eilės mažėjo eismo
įvykių skaičius. Akivaizdu, tai parodo, kad nėra tiesioginės
koreliacijos tarp saugaus eismo ir balų sistemos“, - BNS sakė
E.Masiulis.
Vidaus reikalų ministerija siūlė grąžinti kaupiamąją balų
sistemą už Kelių eismo taisyklių pažeidimus. Pakartotinai Kelių
eismo taisykles pažeidinėjantys asmenys, kurie per vienus metus
surinktų dešimt ar daugiau balų, būtų netekę teisės vairuoti
transporto priemonės nuo devynių mėnesių iki vienų metų.
Baudos balų sistema, kai per metus už padarytus pažeidimus
surinkus dešimt baudos balų būdavo atimama teisė vairuoti
automobilį 12 mėnesių, galiojo iki 2008 metų.