Pirmadienį Kaune į gatves išriedėjo pirmieji nauji mikroautobusai. 57-uoju numeriu pažymėtos 10 transporto priemonių važiuoja nuo Partizanų gatvės iki IX forto, rašo dienraštis "Lietuvos rytas".
„Laikinosios sostinės“ žurnalistai išbandė „Mercedes Benz Sprinter“ mikroautobusus ir klausė kauniečių nuomonės apie naujas transporto priemones.
Įspūdžiai ir atsiliepimai – ne kokie. Tuo tarpu transporto ir eismo organizavimo specialistai sako, kad jiems nauji mikroautobusai atrodo patogūs, o svarbiausia – pritaikyti neįgaliesiems.
Žadėjo puikią savijautą
Praėjusią savaitę miesto valdininkai kauniečiams pakiliai pristatė naujuosius baltgeltonius mikroautobusus.
Jie teigė, kad automobiliuose keleiviai jausis puikiai, nes juose yra 16 patogių sėdimųjų vietų. Dar 6 keleiviai gali stovėti. Kūprintis jiems nereikės, nes mikroautobusų aukštis – 1,9 ir 2,3 metro aukščio.
Keleiviai turėtų tikėtis aukštos aptarnavimo kokybės, nes parinkti mandagūs vairuotojai, jie papuošti uniformomis.
Kelia nesaugumo jausmą
Ką pastebėjo kelias dienas naujomis transporto priemonėmis specialiai važinėjęsi žurnalistai?
Įlipus į mikroautobusą galima įsitaisyti trijose palei mašinos šoną įrengtose kėdėse. Tačiau sėdėti jose nepatogu. Kėdės neturi ranktūrių, todėl automobiliui lekiant, ypač posūkyje, šiose vietose sėdintys keleiviai svyruoja, vienas kitą stumdo pečiais. Įspūdis toks, kad tuoj nuvirsi.
Norėjosi išbandyti ir kitas įprastose padėtyse įrengtas kėdes. Tačiau norint dalį jų pasiekti, reikia palipti laiptu aukštyn.
Vairuotojai juk nelaukia, kada keleiviai atsisės, todėl vėl kyla nepatogumų. Mašinai važiuojant tenka klupinėti, kol pasieki išsvajotąją vietą. Tai ne tik nepatogu, bet ir pavojinga.
Jaučiasi kelio nelygumai
Įsitaisęs aukščiau įrengtose kėdėse, atrodo, galėtum ramiai grožėtis miesto vaizdais pro didelius autobusų langus.
Tačiau mikroautobusui nuvažiavus vos kelis šimtus metrų susigriebi, kad jautiesi tarsi seno sunkvežimio kėbule stipriai kratomas bulvių maišas.
Ir ne todėl, kad vairuotojai nemokėtų vairuoti. Tiesiog automobiliai tokios konstrukcijos, kad važiuojant jaučiasi ne tik duobės gatvėse, bet net menkiausi nelygumai.
Patogiausia yra vienintelė vieta prie pat automobilio durų. Kėdė su ranktūriu, todėl įsitvėrus į jį galima stabiliau sėdėti nemėtomam į šonus.
Rankenos kabo per aukštai
Kai atsisėsti nėra kur, keleiviai bando ieškoti, kaip patogiau mikroautobuse stovėti. Vieni palipa laiptu aukštyn, kiti grūdasi greta vairuotojo esančioje aikštelėje.
Vienintelis patogumas – stovint nereikia susiriesti, nes mikroautobusų aukščio keleiviams užtenka. Tačiau ne visi gali pasiekti vertikalius laikiklius.
Aikštelėje greta vairuotojo stovintys keleiviai bando įsitverti į automobilio viršuje ant horizontalaus laikiklio pritvirtintas kilpas. Tačiau žemesniam žmogui jas pasiekti ir ilgai laikytis nepatogu, nes kilpos įrengtos per aukštai.
Galėtų kursuoti dažniau
Oficialiai numatyta, kad šiose transporto priemonėse telpa 6 stovintys keleiviai. Tačiau piko metu teko važinėti, kai greta stovėjo dar 7 suaugę keleiviai ir du vaikai.
Tai, žinoma, nepatogu, nes jautiesi kaip silkė statinėje, mėtomas į šonus mindai aplinkinių kojas ir bandai neužgriūti ant sėdinčių bendrakeleivių.
Tačiau dėl to kauniečiai pyksta mažiausiai. Piko valandomis daugybei žmonių grįžti namo naujomis transporto priemonėmis – išvis misija neįmanoma.
Mikroautobusai kursuoja kas 9 minutes. Prieš 9 valandą ryto ir po darbo iki 19 valandos jų gali tekti laukti kone valandą, nes perpildytos transporto priemonės nestoja.
Ilgisi senųjų automobilių
Nepatogumų patyrė ne tik žurnalistai. Panašias pastabas vardijo 57-uoju mikroautobusų maršrutu važiuojantys kauniečiai.
„Žadėjo patogius mikroautobusus, bet ir vėl apgavo. Jų sėdynės nepatogios, kietos. Nėra ir ranktūrių. Su ilgesiu prisimenu senesnius, bet patogesnius „mikriukus“. Jais važiuojant minkštose sėdynėse net norėdavosi pasnausti“, – nepatenkinta kalbėjo kaunietė Odeta Ivanauskaitė.
Sunkvežimio vairuotoju dirbantis Arūnas Lekaitis stebėjosi, kad naujieji keleiviniai mikroautobusai yra perdirbti iš krovininių.
„Keistas sprendimas. Galbūt norėta, kad į pusiau žemagrindžius mikroautobusus galėtų lengviau patekti neįgalieji su vežimėliais. Tačiau jų po miestą važinėja nedaug. O visi kiti keleiviai turi kęsti nepatogumus dėl salono viduje atsiradusio laipto“, – sakė kaunietis.
Bene vienintelis privalumas, kurį pastebėjome ir kurį pabrėžė kauniečiai – naujuose automobiliuose kol kas palaikoma švara ir tvarka bei dirba tikrai mandagūs vairuotojai.
Norėjo būti kaip kiti europiečiai
Paulius Keras
Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas
„Europos šalyse modernūs keleiviniai mikroautobusai yra pritaikyti neįgaliesiems, mamoms su vežimėliais įlipti. To siekėme ir mes.
Automobilių gamintojai žemagrindžių keleivinių mikroautobusų negamina. Todėl įmonė, laimėjusi konkursą vežti kauniečius, nusprendė, kad keleiviams bus pritaikyti krovininiai mikroautobusai.
Dar prieš miestiečiams pristatant naujus automobilius esu jais važiavęs ir man atrodo, kad jie patogūs.
Šią savaitę stebėjome keleivių srautus. Matome, kad piko valandomis ne visada pavyksta laikytis grafiko.
Taip pat vairuotojai pagal taisykles neturėtų vežti stovinčių keleivių. Kol kas vieną kitą paima, bet sieksime, kad to nebūtų.
Su vežėjais svarstome, ar nereikėtų, kad mikroautobusai kursuotų dažniau, dar taisysime jų eismo tvarkaraščius.“