Naudotų automobilių prekeiviams – spąstai

2014 m. liepos 21 d. 16:37
Daugiau nuotraukų (1)
Tokia situacija susidarė, mat iki 2009-ųjų balandžio automobilių dokumentuose, išduotuose Prancūzijoje, Belgijoje ar Olandijoje, gali nebūti duomenų, kurių reikalaujama Lietuvoje, – transporto priemonės svorio, variklio galingumo, sėdimųjų vietų skaičiaus.
Anksčiau tokių problemų nekildavo – registruojant automobilį įmonėje „Regitra“ jos darbuotojai patys surašydavo trūkstamus duomenis.
Techninę apžiūrą atliekančių bendrovių darbuotojai tokių galimybių neturi, todėl siūlo atlikti ekspertizę.
Šiaulietis Dainius pateikė prašymą atlikti tokią ekspertizę iš Prancūzijos atgabentam automobiliui ir sužinojo, kad eilėje teks laukti dvi savaites.
Tokia pačia paslauga galima pasinaudoti privačioje įmonėje, tačiau tai kainuoja maždaug dvigubai brangiau – apie 200 litų.
„Negi reikia ekspertizės įsitikinti, kad mašinoje tikrai turi būti 5 sėdimosios vietos?“ – stebėjosi šiaulietis. Jeigu staiga atsirastų mašinos pirkėjas, jis turėtų laukti mažiausiai dvi savaites arba pats imtis varginančios procedūros.
„Klientas iš kito miesto net negalėtų sava eiga parvažiuoti namo, nes automobilis neturi valstybinių registracijos numerių. Jam tektų samdyti automobilvežį“, – naująja tvarka piktinosi Dainius.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis žadėjo, kad situacija labai greitai turėtų pasikeisti ir vien dėl kai kurių duomenų stygiaus automobilių sertifikuoti nereikės.
„Žinome šią problemą ir mėginame suderinti duomenų bazes taip, kad kontrolieriai techninės apžiūros centruose galėtų patys surašyti trūkstamus duomenis“, – kalbėjo G.Šlėderis.
Dėl įsigaliojusių naujovių šiemet liepos mėnesį į techninės apžiūros centrus užsuko 5,5 proc. daugiau mašinų negu tuo pačiu metu pernai. Net 18 proc. automobilių buvo dar neregistruoti.
Sukruto ir didžiąją laiko dalį užsienyje gyvenantys transporto priemonių savininkai.
„Bijodami automatinio automobilio išregistravimo jie nori atlikti techninę apžiūrą net ir tuo atveju, jeigu turima galioja pusmetį ar net ilgiau“, – kalbėjo G.Šlėderis.
Kai kurių automobilių techninė apžiūra pasibaigusi prieš 2–3 metus, todėl jų savininkai dėl tos pačios priežasties taip pat nori atlikti neišvengiamą prievolę.
Pasak G.Šlėderio, dėl visų šių aplinkybių techninės apžiūros centruose susidaro eilės ir vairuotojai išties kartais patiria nepatogumų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.