Tokia situacija susidarė, mat iki 2009-ųjų balandžio automobilių
dokumentuose, išduotuose Prancūzijoje, Belgijoje ar Olandijoje, gali
nebūti duomenų, kurių reikalaujama Lietuvoje, – transporto priemonės
svorio, variklio galingumo, sėdimųjų vietų skaičiaus.
Anksčiau tokių problemų nekildavo – registruojant automobilį įmonėje
„Regitra“ jos darbuotojai patys surašydavo trūkstamus duomenis.
Techninę apžiūrą atliekančių bendrovių darbuotojai tokių galimybių
neturi, todėl siūlo atlikti ekspertizę.
Šiaulietis Dainius pateikė prašymą atlikti tokią ekspertizę iš
Prancūzijos atgabentam automobiliui ir sužinojo, kad eilėje teks laukti
dvi savaites.
Tokia pačia paslauga galima pasinaudoti privačioje įmonėje, tačiau tai
kainuoja maždaug dvigubai brangiau – apie 200 litų.
„Negi reikia ekspertizės įsitikinti, kad mašinoje tikrai turi būti 5
sėdimosios vietos?“ – stebėjosi šiaulietis. Jeigu staiga atsirastų
mašinos pirkėjas, jis turėtų laukti mažiausiai dvi savaites arba pats
imtis varginančios procedūros.
„Klientas iš kito miesto net negalėtų sava eiga parvažiuoti namo, nes
automobilis neturi valstybinių registracijos numerių. Jam tektų
samdyti automobilvežį“, – naująja tvarka piktinosi Dainius.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius
Gintautas Šlėderis žadėjo, kad situacija labai greitai turėtų
pasikeisti ir vien dėl kai kurių duomenų stygiaus automobilių
sertifikuoti nereikės.
„Žinome šią problemą ir mėginame suderinti duomenų bazes taip, kad
kontrolieriai techninės apžiūros centruose galėtų patys surašyti
trūkstamus duomenis“, – kalbėjo G.Šlėderis.
Dėl įsigaliojusių naujovių šiemet liepos mėnesį į techninės apžiūros
centrus užsuko 5,5 proc. daugiau mašinų negu tuo pačiu metu pernai. Net
18 proc. automobilių buvo dar neregistruoti.
Sukruto ir didžiąją laiko dalį užsienyje gyvenantys transporto priemonių
savininkai.
„Bijodami automatinio automobilio išregistravimo jie nori atlikti
techninę apžiūrą net ir tuo atveju, jeigu turima galioja pusmetį ar net
ilgiau“, – kalbėjo G.Šlėderis.
Kai kurių automobilių techninė apžiūra pasibaigusi prieš 2–3 metus,
todėl jų savininkai dėl tos pačios priežasties taip pat nori atlikti
neišvengiamą prievolę.
Pasak G.Šlėderio, dėl visų šių aplinkybių techninės apžiūros centruose
susidaro eilės ir vairuotojai išties kartais patiria nepatogumų.