„Būna, kad mašina turi bloką ki“, – aiškino Eisuke Goto, įsikūręs savo apartamentuose Tokijuje. Jis žinomas kaip dvasios ir psichikos gydytojas.
O prastą ki, kaip kinai vadina blogąją energiją, anot jo, turi ir naudoti automobiliai, rašo „Lietuvos rytas“.
Panaikina prakeiksmą
Todėl automobilius reikia išvalyti. Žinoma, ne vandeniu ar specialiomis plovimo priemonėmis, o dvasiniais ritualais.
„Kai kurios mašinos tiesiog pasmerktos patekti į avarijas“, – aiškino dvasininkas. Todėl nauji tokių naudotų automobilių savininkai suka vairą į jo kiemą, kad galėtų atsikratyti „prakeiksmo“.
Tiesa, japonai stengiasi važinėti naujomis mašinomis. Tos, kurioms sukako 5 ar juolab 10 metų, paprastai atsiduria Rusijoje ar Naujojoje Zelandijoje.
Skambina ir gieda
Vis dėlto naujas automobilis įperkamas toli gražu ne kiekvienam Japonijos piliečiui. O tas, kuris įsigijo naudotą, paprastai nori atsikratyti galbūt slogios jo praeities. Tam ir prireikia E.Goto paslaugų.
Beje, paslaptingų ritualų meistrui visai nereikia paties automobilio: užtenka savininko, kuris padiktuotų valstybinį numerį ir modelį. Tuomet E.Goto paima varpelį, paskambina juo virš mašinos šeimininko rankų ir nustato, ar yra kokių nors bėdų.
„Tai tarsi metalo detektorius“, – pasakojo ritualų meistras. Baigdamas ceremoniją jis atsiklaupia prieš namuose esantį šintoistų deivės Amaterasu atvaizdą ir gieda.
Automobilio „sielos“ valymo procedūra paprastai trunka apie ketvirtį valandos, rašo „Lietuvos rytas“.
Savininkui tai kainuoja nuo 10 tūkst. iki 15 tūkst. jenų (250–375 litus). Įdomiausia, kad klientų netrūksta: juk Japonijoje, be budizmo, šintoizmas yra pagrindinė religija.
Kone egzorcizmo seansas
Beje, tokios ceremonijos pakanka tik palyginti „švariems“ automobiliams.
Jei dvasininkas nustato, kad jo „siela“ apsėsta, prireikia bent trijų procedūrų, kurių metu skamba giesmės ir barstoma druska. Kone egzorcizmo seansas.
Užsakovai paprastai atvyksta ir švenčiant Naujuosius metus: tuomet už porą tūkstančių jenų dvasininkas perleidžia popierinį talismaną, kuris pakabinamas ant galinio vaizdo veidrodėlio. Japonai įsitikinę, kad jis apsaugo nuo avarijų.