Pasak jų, karštis didelę įtaką turi betoninei kelio dangai, kuri, oro temperatūrai pakilus iki 25 laipsnių, pradeda deformuotis.
Visų, vykstančiųjų valstybinės reikšmes magistraliniu keliu A14 Vilnius-Utena nuo 16,92 iki 89,6 km ruožuose su betono danga, kelininkai prašo būti itin atidžių, nes galimos dangos deformacijos.
Kita karščių keliama problema eismui - bitumo išplaukimas. Nusistovėjus aukštai oro temperatūrai, asfaltuotuose keliuose galima pastebėti reiškinį, vadinamą bitumo išplaukimu.
Bitumo išplaukimas - tai bitumo perteklius dangos paviršiuje. Vasaros metu kelio dangai įkaitus iki 50 laipsnių, dėl šilumos suminkštėjusiam bitumui ar kitam rišamajam elementui asfalto medžiagoje nepakanka laisvų porų ir jis veržiasi į paviršių.
Ant asfaltbetonio dangos susidaro blizgantis, panašus į stiklą veidrodinis paviršius, gali būti matomos padangų žymės. Kai labai karšta, bitumas suskystėja taip, kad automobilių ratai jį tiesiog taško.
Bitumo išplaukimas susilpnina dangą ir kelia nepatogumų eismo dalyviams, todėl kelius prižiūrinčios įmonės taiko dangas apsaugančias priemones – pilamos bitumą surišančios medžiagos: smėlis, atsijos, skaldelė.
Kelių ruožuose, kuriuose išplaukia bitumas, siekiant apsaugoti kelius nuo sugadinimo ir užtikrinti saugų eismą, gali būti ribojamas transporto priemonių greitis, perspėja Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Tokiuose ruožuose, nepriklausomai nuo to, ar bus pastatyti ženklai, ar ne, kelininkai prašo sumažinti greitį, nes išplaukus bitumui ar išbėrus jį surišančias medžiagas, gerokai pailgėja stabdymo kelias.