Planuojama, kad nauji ispaniški autobusai kursuos visais Vilniaus autobusų maršrutais, ir juos galės išbandyti kiekvienas viešojo transporto keleivis.
Iškeitė į taršos leidimus
Autobusų pristatyme dalyvavęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius užtikrino, kad tokie autobusai pasirodys ne tik Vilniuje, bet ir dar 8 kituose didžiausiuose Lietuvos miestuose.
Iš viso 93 ekologiški autobusai nupirkti iš Aplinkos ministerijos lėšų, kurios gautos pardavus taršos leidimus. Bendra pirkinio vertė siekia 89,7 mln. litų.
„Man atrodo, tai buvo labai geras sprendimas už gautus pinigus finansuoti ekologišką miesto transportą. Žinau, kad lietuviai Ispaniją pažįsta kaip atostogų kraštą, bet mažiau žinoma apie pažangias technologijas. Ispaniškos technologijos yra itin išvystytos ir tinkamos gaminti autobusus Lietuvai“, - tvirtino Ispanijos ambasadorius Lietuvoje Miguelis Arias Estevezas.
Pakeis seniausius "Karosa"
20 naujųjų autobusų varomi suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG), o vienas yra hibridinis, varomas ir dujomis, ir elektra.
Hibridinis autobusas vienu kartu gali nuvažiuoti apie 230 km. Jį į priekį varo vien tik elektrinis variklis, kuriam išnaudojus baterijose sukauptą energiją papildomą elektros porciją pagamina dujomis varomas generatorius.
Kaip tvirtino Vilniaus miesto savivaldybės Viešojo transporto projekto optimizavimo koordinatorius Kastytis Lubys, naujieji kompaktiški autobusai nebus priskirti konkrečiam maršrutui ir juos išbandyti galės įvairių maršrutų keleiviai.
„Šiuo metu jiems yra diegiama elektroninio bilieto sistema ir planuojame, kad po šio savaitgalio jie jau išvažiuos į gatves“, - sakė K.Lubys.
Naujiesiems autobusams pradėjus dirbti, po truputį bus atsisakyta pačių seniausių Vilniaus autobusų „Karosa“. Jų sostinėje yra daugiau nei 40.
Atnaujinimas po ilgo laiko
Tai jau trečias įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ parko atnaujinimas: prieš metus parkas papildytas 18 MAN, šių metų vasarį – 19 „Solario“ autobusų. Iš viso parkas per metus atnaujintas 58 naujais autobusais. Naujieji "Castrosua" autobusai pagaminti naudojant "Iveco" technologijas.
Iki tol paskutinį kartą sostinėje autobusų parkas buvo atnaujintas 2003-2006 metais.
Ekspertų skaičiavimu, tiek elektra, tiek dujomis varomo autobuso 1 km degalų savikaina siekia 57 ct/km, o tos pačios gamyklos tik dujomis varomo autobuso 1 km degalų savikaina 99 ct/km. Hibridinis autobusas Vilniaus gatvėse pasirodys pirmą kartą.
„Kauno autobusai“ gaus 14 suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų, Klaipėdos autobusų parkas – 11, Šiaulių „Busturas“ ir Panevėžio autobusų parkas – po 8, Marijampolės ir Telšių autobusų parkai – po 7, Ukmergės autobusų parkas – 5 bei Elektrėnų komunalinis ūkis – 3 autobusus.
Visi autobusų parkai gaus ir po vieną hibridinę transporto priemonę, išskyrus Telšių autobusų parką, kuris gaus du tokius autobusus.
Iš viso Vilniuje važinėja 370 autobusų ir 320 troleibusų, per dieną pervežama 200 tūkstančių keleivių.