Dengtame manieže buvo susirinkę daugybė įvairiose automobilių varžybose dalyvaujančių sportininkų. Jie demonstravo ir ralio, ir žiedinių lenktynių, ir šonaslydžio techniką bei varžyboms skirtus motociklus.
Po ASU maniežo stogu tilpo kelios dešimtys įvairių transporto priemonių, bet pirmąją parodos dieną bene daugiausiai dėmesio pritraukė 1000 kilometrų lenktynėms besiruošiančios merginų komandos stendas.
Merginos veržėsi tapti mechanikėmis
Šios komandos automobilį „Renault Clio Cup“ vairuosiančios Indrė Senkutė, Ernesta Globytė ir Agnė Vičkačkaitė-Lauciuvienė nusprendė suburti vien tik iš merginų sudarytą komandą ir parodoje surengė būsimųjų mechanikių atranką.
Iš beveik 60 iš anksto užsiregistravusių merginų į Kauną atvyko tik 12 rimčiausiai nusiteikusių pretendenčių. Po pokalbio su komandos narėmis joms teko smagi ir daugeliui visai nesunki užduotis nuimti ir vėl uždėti 18 colių skersmens „Renault Megane“ ratą.
„Merginos labai nustebino, nesitikėjome kad pavyks surinkti tiek nusimanančių ir gerai pasiruošusių dalyvių. Viena pati pasiruošė „drifto“ automobilį, kitą išmokė mechanikas senelis, dar viena turi mechanikės diplomą. Išsirinkti bus sunku, norėtųsi į Palangą pasiimti jas visas“, - sakė I.Senkutė.
Britai nepraranda vilčių
Apie planus dalyvauti 1000 kilometrų lenktynėse kalbėjo ir britas Drew Hollandas, su tėvu ir broliu tapę jau nuolatiniais šių varžybų dalyviais.
Lietuvoje gyvenantis vyras neslėpė, kad po trejų nesėkmingų metų lenktynininkų šeimai buvo sunku nuspręsti ar startuoti dar kartą.
Jiems nė karto nepavyko pasiekti varžybų finišo, tačiau senais „Ford Sierra Cosworth“ ir „Ford Escort“ lenktyniaujantys vyrai per kiekvienas varžybas sulaukdavo daugybės gerbėjų palaikymo.
„Vis tik pasiryžome bandyti dar kartą. Pernai pavedė Latvijoje ruoštas variklis, todėl šįmet nusprendėme pasitikėti tik savimi. Automobilius parsivežėme į Angliją, visiškai išardėme ir pasiruošėme savo rankomis, taigi šįmet bent neturėsime ką kaltinti“, - juokavo D.Hollandas.
Studentai sukonstravo sportinį bolidą
Tarp perdarytų sportinių automobilių stovėjo ir vienas visiškai lietuviškas kūrinys - Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos kuriama „Formula Student“.
Antrojo ir trečiojo kursų studentų sukurtas bolidas neprimena elementaraus riedančio aparato. Trijų metrų ilgio ir 1,7 metro pločio formulė sukonstruota griežtai pagal „Formula Student“ varžybų reikalavimus.
Tokio tipo bolidus kuria studentai visame pasaulyje ir varžosi su jomis tikrose lenktynėse.
Projekto vadovas dėstytojas Mindaugas Melaika tvirtino, kad studentams labai įdomu ir naudinga užsiimti tikro automobilio kūrimu.
„Tai atsakymas priekaištaujantiems, kad paskaitose nemokome nieko naudingo. Daugumą detalių kūrė ir gamino patys studentai, jiems reikėjo sugalvoti kaip suprojektuoti vieną ar kitą automobilio dalį“, - tvirtino jis.
Lauke – pramogos sportininkams
Sportiniai automobiliai ir plieniniai žirgai užėmė ne tik maniežo salę, bet ir greta esančią stovėjimo aikštelę. Joje norintieji galėjo išbandyti jėgas slalomo trasoje.
Nepanorę varžytis savo automobilių galią bandė kitokiu būdu - „Xtra Motorsports“ pristatė mobilų automobilio galios matavimo stendą, kuriuo matavo iš anksto užregistruotų automobilių galią.
Greta šio stendo įsikūrė saugaus eismo specialistai, priminę, kas būna, jei automobilio galia išnaudojama stipriau nei protas. Dvejuose eismo saugumo įrenginiuose lankytojai išbandė, ką reiškia apvirsti su automobiliu ir koks jausmas trenktis į stovinčią kliūtį 30 km/val. greičiu.
Automobilių ir motociklų sporto paroda veiks ir rytoj, sekmadienį, o jos kulminacija taps „Lietuvos drifto čempionato“ varžybos.