Jeigu parlamentarai pritars projektui, nauja sistema galios nuo 2015 metų sausio 1 dienos.
Vidaus reikalų ministerijos parengtame Administracinių teisės pažeidimų kodekso papildymo projekte siūloma, kad surinkus atitinkamą balų sumą vairuotojui būtų skiriama papildoma administracinė nuobauda - teisės vairuoti transporto priemonę atėmimas, rašo „Respublika“.
Vertinant KET pažeidimus, numatoma vairuotojams skirti du, tris, keturis ir penkis balus. Pavyzdžiui, dviem balais įvertinamas neįregistruotų transporto priemonių vairavimas.
Tiek pat balų galima užsidirbti, jeigu automobilio stiklai bus pernelyg tamsūs, jeigu transporto priemonė neapdrausta privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu arba neturi valstybinio numerio ženklų.
Maksimalus pažeidimo įvertinimas, penki balai, skiriamas 0,2-0,4 promilės girtumo asmeniui, vairuojančiam 3,5 t maksimalios leistinos masės arba 9 sėdimas vietas turinčią transporto priemonę.
Už leistino greičio viršijimą nuo 40 iki 50 km/val. taip pat gresia penki balai. Tokia pat nuobauda lauktų 2 metų vairavimo stažo neturinčių vairuotojų, kuriems nustatytas lengvas 0,2-0,4 promilės girtumas.
Projekte numatyta, kad asmuo, per metus padaręs du ar daugiau pažeidimų ir surinkęs dešimt ar daugiau balų, be pagrindinės administracinės nuobaudos - baudos, gaus ir papildomą. Jis neteks teisės vairuoti transporto priemonę nuo 9 mėnesių iki 1 metų.
Buvęs Kauno kelių policijos vadas Gediminas Žemaitis neabejoja: kiekviena naujovė yra sveikintina. Tik, jo nuomone, balų sistema turėtų būti gerai apgalvota, ji galėtų būti net ne dešimtbalė, o, pavyzdžiui, dvidešimtbalė.
Kadangi, buvusio pareigūno nuomone, daugiausia avarijų įvyksta dėl viršijamo greičio, už tokį prasižengimą skiriamus balus jis pateisina be išlygų.
Tačiau jam kelia abejonių balais įvertinti pažeidimai, kai vairuojama, pavyzdžiui, be privalomo civilinės atsakomybės draudimo. „Balai reikalingi eismo saugumui, o ne tam, kad nubaustum neapsidraudusį vairuotoją. Kai mes prikišame tokių dalykų, tikslo nepasieksime“, - sakė G.Žemaitis.