Per piko valandą ryte Pilies tiltą pervažiuodavo apie 2800 automobilių. Uždarius tiltą, didžioji dalis šio srauto persikėlė į Mokyklos gatvę. Šioje itin judrioje atkarpoje per pastarąsias dvi savaites padaugėjo avarijų – užregistruota 17 eismo įvykių, tačiau žmonės nenukentėjo.
Atsirado ir tokių, kurie nepastebėjo Pilies tilto prieigose pastatytų eismą draudžiančių kelio ženklų. Prieš savaitę į atitvarus įsirėžė neblaivaus vairuotojo nesuvaldytas automobilis. Vėlų ketvirtadienio vakarą kelio ženklus išvartė įkaušęs taksi vairuotojas.
Padaugėjo „neįgaliųjų“
Kelių policijos biuro viršininko Ramūno Šideikio teigimu, daugiausiai avarijų Mokyklos gatvėje įvyksta dėl vairuotojų neatidumo, kai kurie nepasirenka saugaus atstumo, nesaugiai manevruoja tarp eismo juostų, kurių ant Mokyklos viaduko dabar yra nebe keturios, o penkios.
Priešingai nei buvo manyta, uždarius Pilies tiltą, netoliese esantis Biržos tiltas netapo atviras visiems, vykstantiems į senamiestį. Važiuoti juo į Tiltų gatvę leidžiama tik maršrutiniams autobusams, taksi, neįgaliesiems ir dviratininkams.
Tačiau atsiranda draudimą bandančių apeiti. Pastebima, jog ypač padaugėjo automobilių, pažymėtų mėlynu neįgaliojo ženklu. Beveik neabejojama, jog dalis vairuotojų nesibodi ir tokiu būdu gauti teisę kirsti Biržos tiltą.
Per dvi savaites pažeidėjams surašyta pusšimtis protokolų. Tiltų gatvėje kontrolinius reidus pareigūnai žada rengti nuolat.
Kaltina žlugdant verslą
Daugiausiai skundų dėl nepatogumų mieste valdžia sulaukė iš senamiesčio verslininkų. Šie skundžiasi, kad senamiestis, uždarius abu tiltus, visiškai atkirstas, į čia veikiančias kavines ir parduotuves dėl nepatogaus susisiekimo užsuka vis mažiau lankytojų. Kai kurie verslininkai pasiūlė leisti įvažiuoti į Tiltų gatvę su galimybe pasukti į dešinę Turgaus gatvės sankryžoje. Tačiau tokia alternatyva miesto valdžios nesužavėjo. Meras prognozavo, jog patraukliai atrodanti išeitis gali paversti senamiestį tranzito zona. Šis pasiūlymas, anot jo, bus svarstomas, bet ar bus priimtas, neaišku.
„Piketais, protestais ir peticijomis situacijos nepakeisime. Niekas neturi tikslo pabloginti kažkam gyvenimo ir darbo sąlygas arba sudaryti išskirtines vieniems kitų sąskaita. Visi patiriame sunkumų, bet turime būti pasiruošę kompromisui“, - teigė V.Grubliauskas.
Pastebėta, jog uždarius Pilies tiltą, maždaug penktadaliu padaugėjo į miesto centrą važiuojančių viešuoju transportu. Tiek pat išaugo stovos skaitiklių bilietų pardavimai – dalis vairuotojų palieka automobilius šiapus Biržos tilto ir senamiestį pasiekia pėsčiomis. Vadinamojoje Mėlynojoje zonoje jau įrengta papildomai 900 vietų automobiliams.
Senamiestyje - neregėto masto darbai
Kitą savaitę meras žada sudaryti darbo grupę, kuri analizuos situaciją mieste ir svarstys, kaip pagerinti eismo sąlygas tol, kol Pilies gatvės dalis bus uždaryta automobilių eismui.
Gegužę ties Pilies tiltu bus pastatytas laikinas tiltas per Danės upę, pritaikytas pėstiesiems, dviratininkams bei neįgaliesiems su vežimėliais. Metalinių konstrukcijų tilto įrengimas bei priežiūra miestui kainuos apie pusę milijono litų.
Pilies tilto kapitalinio remonto kaina – 11,5 mln. litų. Tai ne vienintelis šiemet senojoje Klaipėdos dalyje įgyvendinamas investicinis projektas. Iš viso per 2014–2016 metus senamiesčio objektams bei infrastruktūrai atnaujinti savivaldybė skirs 44 mln. litų.
Be šiuo metu jau atliekamos Daržų gatvės rekonstrukcijos, vasarą bus atnaujinti lietaus nuotekų tinklai Jūros, Danės, Žvejų gatvėse bei Teatro aikštėje. Planuojama rekonstruoti pėsčiųjų bei dviračių takus Kurpių gatvėje nuo Tiltų iki Jono kalnelio ir nuo Jono kalnelio iki Gluosnių gatvės, sutvarkyti Danės krantines nuo Biržos tilto iki Jono kalnelio bei „Meridiano“ skverą.
Tačiau pavasariop prasidėję triukšmingi ir dulkes keliantys kasinėjimai jau kelia kai kurių gyventojų nepasitenkinimą. Miesto valdžia prašo gyventojus būti pakantesnius, nes darbus užbaigus, senamiestis taps jaukesnis ir patogesnis. Tokio masto ir vertės remonto darbų šioje miesto dalyje, pasak mero, dar nėra buvę. Šiemet esą būtina užbaigti prieš kelerius metus pradėtus projektus, kuriems finansavimas skirtas iš Europos Sąjungos fondų.