Oru varomas „Peugeot“ gatvėse pasirodys jau kitais metais

2014 m. vasario 27 d. 15:02
technologijos.lt ir lrytas.lt inf.
Prancūzų koncernas „Peugeot“ užsimojo posakį "automobilis oru nevažiuoja" nustumti į praeitį. Gamintojas papasakojo apie ambicingą užmačią jau kitais metais pradėti serijinę oru varomo modelio, sukurto „Peugeot 208“ pagrindu, gamybą. Įdomiausia tai, kad suslėgto oro sistemą bus galima montuoti visuose kituose įprastiniuose automobiliuose su vidaus degimo varikliais.
Daugiau nuotraukų (1)
Oru varomame „Peugeot“ bus įmontuotas standartinis variklis su radikaliai nauju galios agregatu, kuris kinetinę energiją gamins iš oro. Koncerno atstovai tvirtina, kad toks hibridinis automobilis miesto gatvėse degalų sąnaudas sumažins iki 80 proc.
Hibridiniame automobilyje bus montuojamas standartinis vidaus degimo variklis, speciali hidraulinė sistema ir adaptuota pavarų dėžė su suslėgto oro cilindrais, kuriuose bus kaupiama ir atpalaiduojama energija. Todėl automobilis bus varomas arba benzinu, arba oru, arba ir vienu, ir kitu.
Oro energija automobilio ratus galės sukti tik važinėjant miesto gatvėmis, nes viršijus 70 km/val. greitį automatiškai išsijungs. Oro varikliu bus galima naudotis nuo 60 iki 80 proc. laiko, sugaištamo važinėjant miesto gatvėmis. Planuojama, kad 2020 m. bus pasiekta 2,4 litro/100 km degalų sąnaudų riba.
Oro kompresijos sistema gali papildomai naudoti visą energiją, kurią automobilis įprastai praranda lėtėdamas ir stabdydamas. Motoras ir oro pompa įmontuoti variklio skyriuje, kurį „maitina“ suspausto oro talpykla, įrengta po automobilio kėbulu, lygiagrečiai dujų išmetimo sistemai.
Pirmą kartą „Hybrid Air“ sistemos koncepcija buvo pademonstruota 2013-ųjų pradžioje, o dabar gamintojas jau planuoja pristatyti serijinį modelį. Oru varomas „Peugeot“ gatvėse pasirodys jau 2015m.
Revoliucinė „Hybrid Air“ variklio sistema – pirmoji, kurioje suderintos vidaus degimo variklio ir suspausto oro variklio technologijos. Manoma, kad hibridinių automobilių segmente tai bus rimtas proveržis, padėsiantis atsisakyti brangiai kainuojančių akumuliatorinių sistemų. „Hybrid Air“ sistemomis aprūpinti automobiliai turėtų kainuoti 1 tūkst. svarų pigiau nei dabartiniai hibridiniai modeliai.
Oru varomo automobilio koncepciją ir sistemas specialiame „Peugeot“ tyrimų centre Velizy, į pietus nuo Paryžiaus, ypač slaptai kūrė šimtas aukščiausio lygio mokslininkų ir inžinierių.
Beje, revoliucinę oro sistemą bus galima montuoti į visus tradicinius šeimyninius automobilius, nekeičiant jo formos, kėbulo ar išmatavimų. Iš šalies oru varomas automobilis atrodys visiškai taip pat, kaip ir kiti.
„Kalba eina ne apie keistas, paikas sistemas – mes sukūrėme sistemą, kuri tiks visiems moderniems kasdieniams automobiliams“, – pareiškė koncerno atstovas spaudai.
Oru varomo automobilio prototipas buvo pristatytas vasario 25 d. Iš pradžių oro sistema bus montuojama mažesnio darbinio tūrio modeliuose (pavyzdžiui, „Peugeot 208“). Bendrovė pažymi, kad automobiliai su oro sistemomis bus ne tik ekologiškesni ir ekonomiškesni, bet ir ne mažiau saugūs eismo įvykių metu.
Kaip teigiama, tokio automobilio vairuotojai niekada neatsidurs situacijose, kai vidury bekraščių laukų baigiasi degalai – iki artimiausios degalinės bus galima važiuoti lėčiau (mažesniu nei 70 km/val. greičiu), o automobilio ratus suks oras. Oras „Hybrid Air“ sistemoje susispaus ir atsipalaiduos automatiškai, automobiliui įsibėgėjant ir stabdant.
PSAHybrid Airhibridinis automobilis
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.