Mano automobilis atrodo tarsi atsidūręs visai netinkamoje vietoje ir netinkamu laiku. Kaskart žiūrėdamas į jį galvoju – kodėl? Kodėl ne BMW?
Kiekvieną kartą važiuodamas juo su žmona ir dviem mažais, dar lankančiais darželį vaikais atsakau – todėl.
Tai lengvasis krovininis automobilis.
Krisk iš juoko: kas galėtų pamanyti, kad „Citroën Berlingo“ gali būti itin tinkamas šeimai?
Ne įvaizdis svarbiausia
Šiek tiek prieš Kalėdas „Ford“ atstovų Lietuvoje kvietimu dalyvavau naujų šios markės modelių pristatyme Vokietijoje.
Tai nebuvo kvapą gniaužiantis pasilakstymas Vokietijos greitkeliais, o greičiau ramus pasivažinėjimas vietos keliukais. Bandyti „Ford Tourneo Connect“ automobiliai. Nors tai iš esmės krovininiai modeliai, dauguma žurnalistų gavo keleiviams skirtus variantus.
Atpažįstamas „Ford“ dizaino braižas bei visiškai standartinė krovininio-keleivinio automobilio įranga.
Lietuvoje vairuoju ne šį automobilį, bet į jį įsėdęs neabejojau dėl tam tikrų standartinių dalykų, kuriuos rasiu.
Mat kuriamiems lengviesiems automobiliams gamintojai stengiasi suteikti savitą veidą, individualių ypatybių, kurios šią mašiną ir jos šeimininką išskirs iš minios. Be to, svarbu grožis, detalės ir kokybė.
Krovininių automobilių rinkoje konkurencija yra kitokia.
Čia visi siūlo tam tikrą standartą, o konkurencija vyksta dėl dalykų, kurie svarbūs pinigus skaičiuojančiam verslininkui, bet ne įvaizdžiu besirūpinančiam vairuotojui.
Patogumai su trūkumais
Krovininio automobilio pirkėjui svarbiausia ne pradinė kaina, o išlaidos jam eksploatuoti – degalų sąnaudos, remontas, detalės.
Tai turi būti ne iščiustytas ponis, o patikimas darbinis arklys.
Jis turi būti patogus naudoti – greitai pakrauti ir iškrauti, nes taip taupomas laikas.
Remontas paprastas, detalės nebrangios.
Jokios prabangos, nes po miestą kiaurą dieną zujantis vairuotojas vargu ar suspės pasimėgauti odinėmis sėdynėmis ir maloniomis liesti interjero detalėmis.
Šiuo požiūriu visų furgonų gamintojų požiūris sutampa, jis galioja ir keleiviniams modeliams.
Nesitikėkite, kad kas nors pasiūlys odinius sėdynių apmušalus ar bendrovės „Bang & Olufsen“ garso aparatūrą su aštuoniais garsiakalbiais.
Maža to, galiu garantuoti, kad salone bus pačios pigiausios apdailos medžiagos, kokias išvysite tik baziniuose lengvųjų automobilių modeliuose. Garso izoliacija bus prasta ir dėl anksčiau išvardytų priežasčių vis tiek kas nors barškės.
Su tuo turi susitaikyti vairuodamas krovininį automobilį, net jeigu jis skirtas keleiviams. Maniškis – irgi barškutis.
Smagu vairuoti mieste
Ką už tai gaunu? Mano automobilyje vaikai žaidžia slėpynių.
Mašinoje, kurioje telpa europinis padėklas, tikrai užteks vietos šeimai ir daiktams.
Bagažinė yra tokio dydžio, kad stovėdamas po atvertu jos dangčiu gali slėptis nuo lietaus. Arba įdėti nesulankstytą vaiko vežimėlį ar vaikišką dviratį, nepaaukodamas nė vienos iš penkių sėdimųjų vietų.
Maža to, visa tai gali padaryti be didelio vargo: juk tai krovininis automobilis, tad bagažinė neturi jokio slenksčio, o grindys yra lygios.
Kiekviena galinė sėdynė ne tik atskirai sulankstoma, užverčiama, bet ir tiesiog išimama. Man atrodo, tuomet galėčiau miegoti automobilyje ištiestomis kojomis, bet dar nebandžiau.
Šeimyniniame automobilyje nieko nėra patogiau kaip galinės slankiosios durys.
O krovininiame – dar ir tai, kad vaiką į kėdutę įsodinti ir jį prisegti gali nėmaž nepasilenkdamas. Mat šis automobilis aukštas. Toks pat aukštas kaip ir daugelis miesto visureigių.
Poziciją, kai sėdi tarsi amerikiniame autobusiuke, o ne europiniame sedane, spėjau įvertinti nepaisydamas to, kad tai nėra tas automobilis, kurį būtų malonu vairuoti.
Važinėjant mieste sėdėti aukštai ir žiūrėti į milžiniškus galinio vaizdo veidrodėlius yra labai patogu.
Erzina tik triukšmas
Su skeptikų kritika galima sutikti. Automobilyje mane erzina triukšmas ir barškančios detalės. Tai neišvengiama, kai visas plastikas yra kietas. Vairuoti šį mažąjį autobusą – tai ne BMW.
Tačiau nesakyčiau, kad vairuoti jį nemalonu. Čia yra dviejų zonų oro kondicionierius, oda aptrauktas vairas ir visi elektroniniai pagalbininkai, įskaitant ir greičio palaikymą, navigaciją.
Sėdynės su porankiais aptrauktos veliūru – ne oda, bet ir ne pačia pigiausia sintetika, o tai nėra blogai. Galinės sėdynės vaikams – su staliukais bei reguliuojamu atlošu, langai tamsinti, su užuolaidėlėmis.
Geriau galingesnis variklis
Prieš Kalėdas bandomąjį „Ford Tourneo Connect“ važiavimą surengęs „Ford“ siūlo rinktis vieną iš trijų dyzelinių variklių – 75 AG, 95 AG ir 115 AG. Visi – 1,6 litro turbininiai agregatai.
Nors siūlomas ir ne vieną apdovanojimą pelnęs benzininis „EcoBoost“ variklis, pasiekiantis 100 AG, vis dėlto įprasta, kad tokių automobilių pirkėjai renkasi dyzelinius variklius.
Iš savo patirties galiu pasakyti, kad labiausiai dėmesio vertas 110 AG variklis, nes tuomet jausitės lyg vairuodami įprastą lengvąjį automobilį.
Automobilyje su populiariausiu 95 AG dyzeliniu varikliu jautiesi taip, tarsi bagažinėje vežtum kokį nors nemenką krovinį.
Patogumo ir kokybės tikrai mažiau
Bendrovės „Žaibo ratas“, prekiaujančios „Opel“ automobiliais, komercijos direktorius Vilandas Burnys tikino nepastebėjęs didesnio pirkėjų susidomėjimo komerciniais keleiviams vežti pritaikytais automobiliais.
Jie labiau domina verslininkus nei šeimas. „Opel“ siūlo keleivinį „Combo“ modelį.
„Anksčiau „Opel Combo“ keleivinė versija būdavo tokia pat kaip ir krovininė, tik su stiklais ir sėdynėmis. Dabar, aišku, yra daugiau pasirinkimo galimybių: galima rinktis aukštesnį, ilgesnį, su daugiau papildomos įrangos, bet tai vis tiek lieka krovininis automobilis, pritaikytas keleiviams vežti.
Manau, kad vienas daiktas, pritaikytas dviem funkcijoms, nėra geriausias pasirinkimas. Tai tiesiog kompromisas. Normalų keleivinį automobilį vairuoti daug maloniau ir jis tinkamesnis keleiviams.
O toks automobilis tinkamiausias tiems, kurie turi vežioti krovinius darbo metu, po darbo gali įsisodinti šeimą. Tuomet tai – geras pasirinkimas. Kitu atveju šeimai geriau rinktis kad ir „Opel Meriva“, – įsitikinęs V.Burnys.
Jis patvirtino, kad šiuose automobiliuose naudojamos prastesnės apdailos medžiagos, paprastai yra kur kas mažiau papildomos įrangos. Tokie automobiliai pritaikyti kroviniui, todėl didesnis jų oro pasipriešinimas, kietesnė pakaba ir vairuoti juos nėra didelis malonumas.