Norint iš aikštelės išvažiuoti į kitą M.K.Čiurlionio gatvės pusę ir pasiekti ten įrengtą keleivių stotelę, maršrutiniams autobusams tenka kirsti net 6 eismo juostas.
Pasak vairuotojų, jeigu nebūtų geranoriškai autobusus praleidžiančių žmonių, dieną išvažiuoti iš aikštelės galimybės beveik nebūtų.
Nors šioje vietoje pastaraisiais metais skaudžių eismo nelaimių kelių policijos pareigūnai neužfiksavo, seniai svarstyta, kaip pakeisti eismo reguliavimą.
Užsidega išriedant autobusui
Naujoji šviesoforų sistema – tiesiog rojus autobusų vairuotojams. Jie turi bekontaktes korteles, o autobusui privažiavus prie sankryžos, įranga reaguoja į kortelę ir įjungia autobusui žalią šviesoforo signalą.
Dar vienas jutiklis įtaisytas asfalto dangoje. Šviesoforas persijungia tik autobusui ant jo užvažiavus. Tokiu būdu užtikrinama, kad signalai nepersijungtų be reikalo.
M.K.Čiurlionio gatve važiuojantiems vairuotojams tenka sustoti – tuo metu jiems įsižiebia raudonas signalas. Autobusui pravažiavus, po keliolikos sekundžių viskas grįžta į senas vėžes. Naktį šviesoforas mirksi geltona šviesa.
Niekas pokyčiais nesiskundė
Miesto savivaldybė pertvarkyti eismą šioje sankryžoje planavo dar 2012-aisiais, tačiau pasirengti projektui užtruko. Šviesoforų sistemos įrengimas ir sankryžos rekonstrukcija kainavo 355 tūkst. litų.
„Sistema veikia nepriekaištingai, visi patenkinti“, – tikino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Jo žiniomis, įrengus šviesoforą šioje sankryžoje nebūta jokių rimtų eismo nelaimių – žinoma, kad autobusai juose tikrai nedalyvavo.
Šiek tiek baimintasi neigiamos kitų vairuotojų reakcijos, tačiau prie pokyčių jie greitai priprato, mat stabdyti automobilį tenka retai – tik išvažiuojant autobusui, o sustojimas taip pat trunka neilgai.
„Kas sugalvojo tokią sistemą? Nėra vieno tokio žmogaus – tai kolektyvinės kūrybos rezultatas“, – kalbėjo P.Keras.
Pasak jo, seniai buvo aišku, kad šioje vietoje reikalingas šviesoforas. Savivaldybės transporto specialistai, taip pat inžinieriai bei projektuotojai ieškojo geriausio pasirinkimo ir pateikė galutinį produktą. Šviesoforą įrengė savivaldybės įmonė „Kauno gatvių apšvietimas“.
Imsis didelio projekto
Vienas didžiausių šių metų transporto sistemos projektų mieste – šviesoforų vadinamojo Savanorių prospekto koridoriaus sankryžose rekonstrukcija. Ji apims 22 sankryžas Savanorių prospekte ir greta esančiose gatvėse.
Šiuo metu vyksta projektavimo darbų konkursas, todėl apie darbų pradžią kalbėti kol kas anksti. Didžiąją dalį lėšų tikimasi gauti iš Europos Sąjungos fondų.
Pasak P.Kero, projektas reikalingas vien todėl, kad šioje miesto dalyje veikiančių šviesoforų įranga yra techniškai pasenusi, neleidžia pasinaudoti visomis galimybėmis transporto priemonių pralaidumui didinti. Viena tokių – vadinamoji žalioji banga visame koridoriuje.
„Galbūt vairuotojai didelių pokyčių išoriškai net nepastebės, tačiau turėtų pajusti, kad spūstyse tenka praleisti mažiau laiko“, – apie būsimos rekonstrukcijos naudą kalbėjo savivaldybės atstovas.
Naujieji šviesoforai taip pat skleidžia gerokai ryškesnę šviesą, todėl geriau matomi eismo dalyviams.