Frankfurte pirmą kartą pademonstruotą „Audi Sport quattro“ koncepcinį modelį gamintojas apginklavo įspūdingais lazeriniais žibintais.
Prisimindami legendinį „Audi Sport quattro“ kuris 1983 metais savo „karjerą“ irgi pradėjo kaip demonstracinis automobilis, naujojo koncepto kūrėjai tikisi, kad naujasis jų kūrybos vaisius ne tik pakartos pirmtako sėkmę, bet ir taps technologijų kelrodžiu pavaros mechanizmo, valdymo priemonių ir rodmenų atvaizdavimo sąsajų bei apšvietimo technologijų srityse.
Išorės dizainas: legendos ir ateities dermė
Naujasis „Audi“ konceptas – žvilgsnį traukiančios raudonos spalvos sportinis kupė, abstrakčiai atkartojantis legendinio „Sport quattro“ išvaizdą ir papildantis ją šiuolaikiniais dizaino sprendimais, tokiais, kaip miesto pravažumą gerinantys didžiuliai ratlankiai ir juos talpinančios masyvios ratų arkos bei dabarties sportiškumą pabrėžiantys nedideli išsikišimai už priekinės ir galinės ašių.
Kėbulo ilgis - 4602 mm; plotis - 1964 mm, aukštis - 1386 mm, o ratų bazė - 2784 mm. Šios kėbulo proporcijos akivaizdžiai demonstruoja, kad prieš mus – platus, žemas ateities sportinis automobilis.
Pagrindinis priekinės dalies akcentas - atpažįstami „Quattro“ stiliaus sudvejinti priekiniai žibintai, kuriuose išdėstyti segmentiniai „Matrix LED“ diodai ir lazeriniai šviesos šaltiniai. „Matrix LED“ sistema skleidžia artimąsias šviesas, o lazeriai – tolimąsias.
Lazeriai pasiskolinti iš lenktynių
Lazeriniai šviesos šaltiniai labai smulkūs – jų skersmuo siekia tik keletą mikronų. Tačiau, iš jų sudarytas šviesos elementas patikimai suformuoja vienalytį iki 500 m ilgio šviesos spindulį, 3 kartus šviesesnį ir apšviečiantį du kartus didesnį atstumą, nei šiuo metu naudojami LED tolimųjų šviesų žibintai.
Šią apšvietimo technologiją paskolino dar tik debiutuosiantis lenktyninis bolidas „R18 e-tron quattro“.
Tarp naujoviškų žibintų esančios šešiakampės formos tipo radiatoriaus grotelės vykusiai akcentuoja priekinę automobilio dalį ir kartu teikia užuominą, kaip iš priekio atrodys kitų kartų „Audi“ sportiniai modeliai.
Dizanas sujungė funkcionalumą ir grožį
Apatinė grotelių dalis - beveik vertikali, o viršutinė atkartoja variklio gaubto formą. Pačios grotelės šiek tiek siauresnės nei įprasta – šis dizainerių sprendimas paryškina automobilio plotį.
Pagrindiniai galinės dalies akcentai – platūs sparnai ir atpažįstamai nusklembta bagažinės durelių plokštuma. Galinį buferį įdomiai papildo sportinis difuzorius su korinės struktūros grotelėmis ir dviem masyviais ovalo formos išmetimo vamzdžiais.
Keturkampės formos galiniai žibintai – dar vienas legendinio „Sport quattro“ dizaino akcentas. Lenktyniniams automobiliams būdingomis standumo sijomis sustiprintoje bagažinėje telpa iki 300 l krovinių.
„Audi Sport quattro laserlight“ koncepto išorėje gausu įdomių ir išmanių smulkių dizaino detalių. Dinamišką automobilio prigimtį išduoda brutalios išvaizdos durelių slenksčiai, o technologijų lyderio ambicijas geriausiai demonstruoja automatinė durelių rankena, kuri paslaugiai atsilenkia jutikliams užfiksavus atidarymui artėjančią vairuotojo ranką.
Kėbulo konstrukcijoje masiškai naudojami lengvo lydinio elementai, kurie salone tam tikrose vietose neuždengti apmušalais ir atlieka dekoratyvinę funkciją. Papildomo standumo kėbului suteikia vidinis anglies lydinio kiautas, o durelėse esantys elementai atlieka ir elegantiškų daiktadėžių funkciją.
Naujoviški techniniai sprendimai
Visa svarbiausia informacija rodoma prietaisų skydelio funkcijas atliekančiame dideliame „Audi“ borto kompiuterio TFT ekrane. Šis borto kompiuteris su pažangiausiu „Tegra 30“ procesoriumi sukurtas bendradarbiaujant „Audi“ ir „Nvidia“ specialistams.
Galima rinktis vieną dviejų pagrindinių borto kompiuterio darbo režimų. MMI režime rodomi navigacijos žemėlapiai ir atkuriamų rinkmenų sąrašai, o įprastame - spidometras ir standartiniai automobilio rodmenys.
Beveik visas „Audi Sport quattro laserlight“ koncepto funkcijas galima valdyti centrinėje konsolėje įrengtu papildomu MMI terminalu. Pagrindinė jo valdymo priemonė – didelis sukamas ir spaudžiamas valdiklis su jutikliniu paviršiumi. Šalia valdiklio patogiai išdėstyti papildomų funkcijų mygtukai.
Po variklio gaubtu - hibridas
Galingo benzininio ir elektrinio variklių tandemo varomas koncepcinis iš tinklo įkraunamas hibridas „Audi Sport quattro laserlight“ pasižymi bendra pavaros mechanizmo 515 kW (700 AG) galia, o bendras sukimo momentas - 800 Nm.
Variklių sukimo momentą valdo pakeistos konstrukcijos 8 laipsnių „tiptronic“ pavarų dėžė, o judesį ratams perduoda „quattro“ visų ratų pavara su sportiniu galinės ašies diferencialu.
Vertinant degalų sąnaudas ir aplinkos taršą pagal naujausią hibridiniams automobiliams sudarytą metodiką, Audi demonstracinis konceptas 100 km kelio vidutiniškai sunaudoja 2,5 l benzino, o į aplinką teišmeta 59 g CO2 vienam km kelio.
Pagrindinis variklis – įspūdingą 700 Nm sukimo momentą galintis išvystyti 4 litrų darbinio tūrio 412 kW (560 AG) galios V8 4,0 TFSI su COD funkcija, leidžiančia atjungti nereikalingus cilindrus varikliui veikiant nedidelėmis apkrovomis ir „start-stop“ sistema.
Papildomos jėgainės funkcijas atlieka tarp benzininio variklio ir pavarų dėžės sumontuotas diskinės konstrukcijos 110 kW galios elektros variklis, galintis išvystyti iki 400 Nm sukimo momentą, kuriam energiją tiekia gale sumontuotas 14,1 kWh talpos ličio jonų akumuliatorius.
Važiuodamas vien tik elektriniu varikliu, „Audi“ demonstracinis konceptas gali įveikti iki 50 km kelio. Eigos akumuliatoriaus įkrovimas atliekamas naudojantis „Audi wallbox“ tipo krovikliu.
Išsibėgėdamas V8 ir elektros varikliais, „Audi Sport quattro laserlight“ konceptas 100 km/val. greitį pasiekia per 3,7 sek. ir išvysto 305 km/val. maksimalų greitį.
Kėbulas ir važiuoklė
Daugelis kėbulo ir važiuoklės elementų pagaminti iš lengvų lydinių. Vairuotoją ir keleivius saugantis salono kiautas suformuotas iš optimaliai parinkto lengvo aliuminio ir tvirto plieno dalių derinio.
Durelės ir sparnai pagaminti iš aliuminio, o stogas, variklio gaubtas ir bagažinės durelės – iš anglies pluošto. Todėl šis automobilis labai lengvas – tuščio automobilio masė su dideliu eigos akumuliatoriumi – tik 1850 kg.
Pažangi reguliuojama važiuoklė suteikia galimybę rinktis vieną iš keleto ekonomiško arba sportinio vairavimo režimų, o „Audi drive select“ automatinė automobilio parametrų suderinimo sistema suteikia dar daugiau universalumo.
Dinaminis vairo stiprintuvas su perdavimo laipsnio reguliavimo funkcija leidžia optimaliai priderinti vairo jautrumą prie pasirinkto važiavimo stiliaus. Pro ratų stipinus matomos galingos stabdžių apkabos ir masyvūs važiuoklės elementai, atskleidžiantys veržlų automobilio charakterį ir potencialą. Šį įspūdį dar labiau sustiprina dideli 21 colio skersmens ratlankiai.