Automobilių daužymas dėl mokslo prasidėjo nuridenimu nuo kalno

2013 m. gruodžio 12 d. 10:28
lrytas.lt
Dabar visi nauji automobiliai būna išbandomi smūgio testais, tačiau pirmieji saugumo bandymai apsiėjo be jokių laboratorijų ir skaičiavimų.
Daugiau nuotraukų (1)
1938 metais šalia Potsdamo įsikūrusiame Golmo miestelyje buvo galima stebėti neįprastą reginį. DKW automobilių gamyklos inžinieriai žiūrovų ir žurnalistų akivaizdoje nuo kalno nurideno mažosios klasės automobilį F7 su įjungtu varikliu.
Net keletą kartų apsivertusio automobiliuko variklis burzgė toliau, o kėbulas patyrė tik minimalias, salono erdvės nepažeidžiančias deformacijas.
Vėliau bendrovė DKW tapo „Audi“ koncerno dalimi, o šis įvykis – „Audi“ smūgio testų „gimimo diena“. Nuo to laiko kiekviena „Audi“ automobilių karta papildoma vis pažangesnėmis vairuotojo, keleivių ir kitų eismo dalyvių saugos ir nelaimingų atsitikimų prevencijos priemonėmis.
Ilgą laiką maksimalus kėbulo standumas buvo vienintele keleivių saugos priemone. Vėliau kėbulų konstruktoriai surado susidūrimo smūgį švelninančias deformacijos zonas.
Pavyzdžiui, 1958 metų laidos „NSU Prinz“ modelio priekyje buvo įrengta didžiulė deformacijos zona, sauganti variklio skyrių nuo deformacijos ir galinti sušvelninti labai stiprų priekinio susidūrimo smūgį.
Septintajame praeito amžiaus dešimtmetyje kuriant modelius „NSU Ro 80“ ir pirmosios kartos „Audi 100“, avarijos smūgio poveikis žmogaus organizmui jau buvo tyrinėjamas pasitelkus manekenus.
1970 metais „Audi“ bendrovė Ingolštate įkūrė pirmąją automobilių daužymo laboratoriją. Daug kartų rekonstruotas ir modernizuotas, šis mokslinių tyrimų centras veikia iki šiol.
Būtent čia 1986 metais buvo sukurta legendinė „Procon-ten” saugos sistema, kurią pritaikius variklio blokas ypatingu būdu sujungiamas lynu su vairo kolonėle ir saugos diržo mechanizmu. Po priekinio smūgio variklio blokui tekusi kinetinė energija atitraukia vairo kolonėlę atgal, tuo pačiu metu įtempdama vairuotojo ir priekinio keleivio saugos diržus.
Ši sistema buvo ypatingai efektyvi ir ją nustota naudoti palyginus neseniai, kai kiekvieno „Audi“ bazinėje komplektacijoje atsirado po keletą saugos oro pagalvių.
Dešimtajame praeito amžiaus dešimtmetyje laboratoriniai automobilių saugumo tyrimai papildyti lauko bandymais. Tam įkurtas „Audi“ lauko bandymų padalinys AARU, kurio specialistai, dirbdami kartu su Regensburgo universiteto moksliniais bendradarbiais, atlieka automobilių daužymo bandymus realiam eismui artimomis lauko sąlygomis.
Šio padalinio pastangomis buvo atrasta daug tų metų laidos „Audi“ automobilio saugos sistemų tobulinimo krypčių, realizuotų kitos kartos modeliuose.
Visi „Audi“ saugos priemonių konstravimo centrai dirba ypač intensyviai. Vien tik automobilių daužymo eksperimentuose tiesiogiai dalyvauja 200 aukštos kvalifikacijos specialistų. Per mėnesį atliekama maždaug po 20 tūkst. įvairaus pobūdžio bandymų.
Šiuo metu „Audi“ automobiliai – vieni iš saugiausių pasaulyje. Šį teiginį nuolat patvirtina NCAP nepriklausomus saugos tyrimus atliekantys NCAP ekspertai, dažnai apdovanojantys vokiškus automobilius maksimaliu saugos žvaigždučių skaičiumi ir papildomais „NCAP advanced” prizais už atskiras saugos inovacijas.
Pernai „Audi A3“ be aukščiausio kompleksinės saugos įvertinimo gavo net keturis papildomus „Euro NCAP advanced” prizus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.