Per dvejus metus įgyvendintas Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio projektas įvardijamas kaip sudėtingiausias pastarojo dešimtmečio kelių projektas Lietuvoje, o statybos darbai vykdyti pagal tris sutartis, kurių bendra kaina yra daugiau kaip 218 mln. Lt.
Šis aplinkkelis tapo patogia transporto jungtimi tarp Vilniaus-Kauno-Klaipėdos ir Vilniaus-Minsko magistralių.
Vilniaus miesto pietinio išorinio aplinkkelio trasa, sutampanti su Kirtimų gatve bei krašto keliu Naujoji Vilnia-Rudamina-Pagiriai, nutiesta buvusį dviejų eismo juostų kelią išplatinus į keturių eismo juostų kelią su dviejų metrų pločio skiriamąja juosta.
Kirtimų gatvės sankirtoje su geležinkeliu įrengta dviejų lygių sankryža ir geležinkelio viadukas.
Taip panaikinta vieno lygio sankryža su Granito gatve, Kirtimų gatvėje šioje vietoje įrengta nuovaža link Galvės gatvės ir Granito gatvės žiedinė sankryža.
Pastatytas 85 metrų ilgio Lentvario gatvės viadukas.
Jo statybos darbus atlikusi bendrovė „Panevėžio keliai“ viaduko stabilumui, atsparumui didelėms eismo apkrovoms užtikrinti pritaikė šiuolaikišką įtemptų vielos pluoštų technologiją.
Dviejų lygių Kirtimų gatvės sankryžoje pastatyta 264 m ilgio estakada virš esamo geležinkelio, toliau pratęsiant ją ir virš perspektyvinės geležinkelio linijos. Tai – ilgiausia betonuota estakada Lietuvoje.
Pėsčiųjų ir dviračių takas buvo tiesiamas vakarinėje (dešinėje) Kirtimų gatvės pusėje. Pėsčiųjų ir dviračių tako viaduko ilgis 43 m, plotis - 4,1 m.
Šiuos metus Vilniuje galima pavadinti aplinkkelių užbaigtuvių metais. Lapkričio pabaigoje, net 6 mėnesiais anksčiau laiko buvo nutiesta Vakarinio aplinkkelio II etapo atkarpa. Šių darbų vertė siekė daugiau nei 211 milijonų litų.
Aplinkkelio statybų užbaigtuvės iš esmės pakeis Laisvės prospektą, kuriuo per parą pravažiuoja daugiau nei 30 tūkst. automobilių. Dabar šis srautas bus perskirstytas ir keliaujantiems pro Lazdynus, Pilaitę, Karoliniškes susisiekimas stipriai pagerės.
Antrajame vakarinio aplinkkelio statytų etape nutiesta 2,84 km ilgio šešių eismo juostų abiem kryptimis greitoji gatvė, lygiagreti Laisvės prospektui. Nuo šiol vairuotojai nuo Kauno ir Minsko galės važiuoti 80 km/ val. greičiu Ukmergės kryptimi, aplenkdami miesto centrą, Lazdynų, Pilaitės ir Karoliniškių mikrorajonus.
Projektai, susiję su Vilniaus miesto pietinio išorinio aplinkkelio tiesimu, įgyvendinti pagal Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos Ekonomikos augimo veiksmų programą.
Vilniaus pietinis išorinis aplinkkelis yra Lietuvos teritoriją kertančio IXB tarptautinio transporto koridoriaus dalis.
Antradienį vyksiančiose aplinkkelio atidarymo iškilmėse dalyvaus ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius, Vilniaus meras Artūras Zuokas, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Skirmantas Skrinskas.