Lietuvos „Metų automobilio“ konkurse dalyvavo 35 nauji, per pastaruosius metus mūsų šalies rinkoje pasirodę modeliai. Visą mėnesį dešimt komisijos narių, automobilių temomis rašančių žurnalistų, bandė šiuos automobilius įvairiausiomis sąlygomis ir praėjusį trečiadienį paskelbė geriausiųjų septynetuką.
O šiandien paaiškėjo, kuris modelis pelnė geidžiamiausią „Metų automobilio 2014“ titulą. Daugiausiai balsų, 54, surinko „Škoda Octavia“. Antroje vietoje liko „Nissan Note“ su 46 taškais, o trečiąją vietą užėmė „Peugeot 308“, gavęs 37 komisijos balus.
Aidint susirinkusiųjų plojimams Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius "Metų automobilio" trofėjų įteikė "Škoda" atstovybės ARX vadovui Česlovui Antonovičiui, kuris pasidžiaugė aukštu Čekijos automobilių gamintojų triūso įvertinimu.
„Šių metų pavasarį debiutavusi naujosios kartos „Škoda Octavia“ siūlo vidutinės klasės privalumus už kompaktiško automobilio kainą. Lyginant su praeitos kartos modeliu, šiemetinio konkurso laimėtojas pastebimai padidėjo ir žavi savo funkcionalumu, moderniais ir taupiais varikliais, novatoriškomis saugumo ir komforto sistemomis bei daugybe „Simply Clever“ sprendimų“, - kalbėjo bendrovės rinkodaros ir komunikacijos vadovas Linas Barščevičius.
„Škoda Octavia“ – jau ketvirtasis šio gamintojo automobilis, kurį lydi sėkmė lietuviškuose geriausiojo rinkimuose. 2000 metais konkursą laimėjo „Fabia“, 2005 metais tokia pat sėkmė lydėjo ir šiemetinio laureato pirmtakę „Octavia“, o 2009-aisiais nugalėjo čekų flagmanas „Superb“.
Keturis kartus metų automobilio rinkimus Lietuvoje yra laimėję ir „Ford“ modeliai, tad dabar įsigalėjo dvivaldystė.
Beje, prieš dvi dienas „Škoda Octavia“ tapo ir Latvijos „Metų automobiliu 2014“.
„Rinkimų nugalėtojas apima kuo daugiau savybių, kurių ieško automobilį besirenkantis žmogus – taupumą, vairavimo malonumą, praktiškumą, erdvumą ir prieinamą kainą. Tačiau tai nereiškia, kad nelaimėję automobiliai yra blogi – kiekvienas modelis yra geras, jei jis atitinka šeimininko poreikius“, - sakė komisijos narė, portalo lrytas.lt „Auto“ skyriaus žurnalistė Ilona Staškutė-Steponėnė.
Nuo nugalėtojo atsilikęs tik 8 balais antrąją vietą užėmė „Nissan Note“ - pirmasis net iš keturių japoniškų automobilių, patekusių į finalinį septynetuką. Tai nebuvo netikėtumas. Kompaktiškas ir praktiškas automobilis buvo įvertintas už gerą kainos ir kokybės bei patogumo sistemų santykį.
„Tai pirmasis automobilis Europoje, turintis „Nissan saugos skydo“ technologiją, apjungiančią tris pažangias sistemas, kurios veikia kaip išmanusis vairuotojo pagalbininkas, padedantis įvairiose situacijose priimti geriausius sprendimus. Sistemą sudaro išvažiavimo iš eismo juostos, „aklos matymo“ zonos įspėjančiosios ir judančių objektų aptikimo sistemos“, - pristatydamas antrosios vietos laimėtoją sakė „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys.
Trečioje vietoje šįsyk liko prancūziškas „Peugeot 308“, kuriam komisijos nariai skyrė 37 balus ir kurio pirmtakas – „Peugeot 307“ - laimėjo analogišką konkursą 2002 metais.
Ketvirtoje vietoje liko „Lexus IS 300“ (30 balų), penktoje – „Toyota Corolla“ (29 balai) ir šeštąją-septintąją vietas pasidalijo „Seat Leon“ ir „Mazda3“, surinkę po 27 balus.
Dauguma septynetuko modelių – nedideli ir praktiški automobiliai. Brangiausias iš jų - 175 tūkst. litų kainuojantis „Lexus IS 300h”, o didžiausi modeliai - „Toyota Corolla“ ir „Škoda Octavia“. Pigiausias ir mažiausias septynetuko modelis buvo „Nissan Note“.
Per „Litexpo“ parodų rūmuose vykusį „Metų automobilio“ konkurso finalinį renginį specialiais prizais buvo apdovanoti ir daugiau automobilių.
Į „Metų visureigio“ titulą pretendavo komisijos į finalą išrinkti BMW X5, „Hyundai Santa Fe” ir „Subaru Forester“. Nugalėtoją, BMW X5, paskelbė nauju Guinnesso rekordu bandymų stovyklą Druskininkuose užbaigęs galiūnas Žydrūnas Savickas.
Dėl „Metų sportinio automobilio“ vardo varžėsi BMW 4, „Seat Leon“ ir „Kia pro_cee'd”. Laimėtoju pripažintas pastarasis ekonominės klasės modelis, galintis pasiekti net 204 AG.
Vienas geriausių Lietuvos futbolininkų Deividas Šemberas jam skirtą prizą įteikė „Kia auto“ vadovui Gintarui Kaukėnui.
Sportiškiausia Lauros Asadauskaitės ir Andrejaus Zadneprovskio šeima paskelbė nominacijos „Šeimos metų automobilis“ laureatą, išrinktą "DNB lizingas" klientų. Juo pripažintas „Toyota Auris“.
Net du kartus į sceną atsiimti prizų kopė „Inchcape Motors“ pardavimų vadovė Dergilė Černiauskienė. Bendrovės siūlomas aristokratiškas britų visureigis „Range Rover Sport“ tapo metų „Verslo klasės automobiliu“, o tituluočiausias Lietuvos automobilių sportininkas, dabar verslininkas Stasys Brundza jį pripažino saugiausiu.
Žurnalo „Laima“ steigiamą „Moterų aistros objekto“ prizą žurnalo stilistė Asta Valentaitė įteikė BMW 420 automobilį pristačiusios „Krasta Auto“ bendrovės atstovams, o žurnalo „TopGear“ prizas už geriausią dizainą atiteko „Lexus IS 300“ automobiliui.
"Tautos automobiliu" tapo BMW 420, viename portale surinkęs 361 balsą.
Žurnalistai paskelbė ir „Metų vairo“ laimėtoją. Šiuo titulu tradiciškai apdovanojamas sportininkas, per metus labiausiai garsinęs Lietuvą lenktynių trasoje.
Šįmet į apdovanojimą pretendavo Benediktas Vanagas, Jonas Gelžinis ir Simas Juodviršis, o nugalėtoju išrinktas 25 metų amžiaus lenktynininkas J.Gelžinis, šįmet tapęs Didžiosios Britanijos „Porsche Carrera“ taurės vicečempionu.
Konkurso „Metų automobilis 2014“ finalinį vakarą LRT televizija transliuos šį sekmadienį, o laidoje žiūrovai pamatys ne tik geriausius automobilius, bet ir populiarių dainininkų koncertą.
Sekmadienį pasibaigs ir portale lrytas.lt vykstantys geriausiojo automobilio rinkimai, taigi dar turite laiko pareikšti savo nuomonę balsuodami už patinkantį automobilį.