Kelio stendą išrinko visuomenė, o tokių kelio stendų įrengimas šalia kelių ar miestų gatvėse yra didžiausios šalies draudimo bendrovės „Lietuvos draudimo“ inicijuotos pykčio mažinimo keliuose kampanijos „Nulis pykčio“ dalis.
Kelio stendas „Įsijunk šypseną“ įrengtas bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija.
„Šio informacinio kelio stendo atsiradimas šalies keliuose yra privataus verslo ir ministerijos sinergijos rezultatas. Esu tikras, kad šis gyventojų išrinktas ženklas prisidės prie saugesnių kelionių, padės supykusiems vairuotojams nusiraminti bei paskatins šalies keliuose elgtis mandagiau“, – kalbėjo Lietuvos Respublikos Susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.
„Tikiu, kad pamatęs tokį kelio stendą, kiekvienas vairuotojas įsijungs šypseną, neberodys blogų emocijų, net jei ir bus suerzintas kito eismo dalyvio. Taip priartėsime prie kultūringesnės ir mandagesnės emocinės aplinkos Lietuvos keliuose ir gatvėse.
Už tokio stendo atsiradimą jau du kartus balsavo visuomenė – apklausoje Lietuvos vairuotojai pasakė, kad jie patiria pyktį ir patys neretai pyksta vairuodami Lietuvos keliuose, o vėliau viešame balsavime išrinko kelio stendą, kuris jiems atrodo sužadintų geriausias emocijas kelyje.
Mums beliko tik kartu su Susisiekimo ministerija ir Kelių direkcija įrengti šiuos stendus“, – sakė šį rugsėjį startavusios kampanijos „Nulis pykčio“ ambasadorius, „Lietuvos draudimo“ valdybos narys Raimondas Geleževičius.
„Šį rudenį pradėję spręsti pykčio Lietuvos keliuose problemą, prisiėmėme ir atsakomybę už draugiškesnės vairuotojų kultūros ugdymą. Todėl tikimės, kad išvydę pirmąjį „Įsijunk šypseną“ kelio stendą gyventojai jį atpažins ir bus draugiški kitiems eismo dalyviams“, – teigė jis.
R. Geleževičius pridūrė, kad ateityje – pokalbiai su didžiausių miestų savivaldybėmis dėl šių ženklų pastatymo miestų gatvėse, taip pat gyventojų balsavimas sudarant Lietuvos pykčio keliuose žemėlapį.
Pirmasis socialinės kampanijos „Nulis pykčio“ informacinis stendas penktadienį atidengtas kelio A1 Vilnius-Kaunas aikštelėje, ties nusukimu į Žiežmarius. Kiti du nauji „Įsijunk šypseną“ ženklai įrengiami Aukščiausioje Vilnius-Klaipėda automagistralės vietoje ir Panevėžio-Šiaulių A9 kelio 66,1 kilometre. Šią vietą yra pamėgę jaunavedžiai šventinėms fotosesijoms.
„Lietuvos draudimo“ inicijuotą kampaniją „Nulis pykčio“ remia Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija bei Lietuvos automobilių kelių direkcija. „Eismo dalyviams bus saugiau, kai Lietuvos keliuose stovės mandagumą ir geras emocijas skatinantis informacinis stendas.
Todėl džiaugiamės prisidėdami prie iniciatyvos, kuri mažina pykčio apraiškas, primena, kad agresyvus vairavimas yra viena iš nelaimes kelyje sukeliančių priežasčių bei skatina saugų eismą šalies keliuose“, – teigė Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.
Naujojo ženklo, skatinančio nusišypsoti, o ne pykti prie vairo, rinkimai buvo atviri visuomenei. Juose gyventojai balsavo ir iš 6 pasiūlytų dizaino variantų išrinko tą, kuris, daugumos nuomone, geriausiai prisidės mažinant pykčio lygį Lietuvos keliuose. Iš viso balsavime dalyvavo 5,6 tūkst. gyventojų.
Kelio stendą „Įsijunk šypseną“ uždarame profesionalių dizainerių konkurse sukūrė prekės ženklus kuriančios įmonės „Brandworks“ kūrybos vadovė Giedrė Lisauskaitė.
„Kurdama šį pyktį keliuose mažinantį ženklą, prisiminiau saugaus eismo taisyklę – šviesiuoju ir tamsiuoju paros metu motorinių transporto priemonių vairuotojai privalo važiuoti keliais su įjungtomis artimosiomis žibintų šviesomis.
Iš frazės „įsijunk žibintus“ gimė linksmas bei neužgaulus ženklo komunikacijos tonas „įsijunk šypseną“. O tamsiai rožinė informacinio ženklo spalva išsiskiria iš kitų Lietuvos keliuose pastatytų ženklų, todėl bus matoma ir atkreips vairuotojų dėmesį“, – sakė G. Lisauskaitė.
Prieš pradėdamas „Nulis pykčio“ kampaniją „Lietuvos draudimas“ atliko išsamų vairuotojų tyrimą, kuris atskleidė, kad 95 proc. Lietuvos vairuotojų yra susidūrę su pykčiu keliuose ir bent kartais patiria neigiamų emocijų, o 61 proc. vairuotojų vienaip ar kitaip sureaguoja į kitų vairuotojų demonstruojamą pyktį.
Nacionalinį vairuotojų tyrimą „Lietuvos draudimo“ užsakymu 2013 metų pirmą pusmetį atliko tyrimų bendrovė „Spinter“. Tyrimo metu apklausta daugiau nei 1,1 tūkst. vairuotojų visoje Lietuvoje.