Skirtingai nuo visų konkurse dalyvaujančių automobilių visureigiai buvo testuojami kitose, specialiai tam parinktose trasose, kurios, suprantama, buvo kiek sudėtingesnės nei įprastos.
Daugiausia – smėlėti, kiek klampesni miško keliukai su staigiais nuolydžiais bei įkalnėmis, tačiau anaiptol ne bekelė, kurią be baimės šturmuotų tik tikrieji jos monstrai.
„Tuo stebėtis nederėtų, nes kasmet visureigių parką papildo padidinto pravažumo automobiliai, kuriuos daugelis gal su kiek neigiamu atspalviu vadina parketiniais“, - teigė vertinimo komisijos narys, dienraščio „Lietuvos rytas“ atstovas Mindaugas Grinius, joje be pertraukų dirbantis nuo pat pirmojo konkurso.
„Teigčiau, jog būtent jiems priklauso ateitis, nes daugelis, besirenkantys visureigio kėbulą turintį, tačiau tik priekiniais ratais varomą automobilį, nori daugiau erdvės ir patogumų.
Žmonės pageidauja sėdėdami kiek aukštėliau geriau matyti kelią ir jaustis saugiau, o svarbiausia – nesibaimindami važiuoti klampesniais ar labiau snieguotais keliais, į kokius įprastu automobiliu, turinčiu gerokai žemesnę pakabą, sukti nedrįstų“, - sakė jis.
Pasak M.Griniaus dabar gamintojai daugelį padidinto pravažumo automobilių gamina tik su priekiniais varančiaisiais ratais, visiškai atsisakydami netgi turėti galimybę reikalui esant įjungti visų keturių ratų pavarą. Ir nė blogų minčių neturėdami, jog tokie rinkoje nebus paklausūs.
Jis, kaip ir kiti komisijos nariai, ir po bandymų netryško noru dalytis karštais įspūdžiais, kuris iš šios rūšies konkurso dalyvių labiausiai būtų vertas „Metų visureigio 2014“ titulo.
Mat pagal renginio nuostatus visi komisijos nariai vengia dėstyti savo nuomonę, idant taip neformuotų bendros. Jie savo įvertinimus, išreikštus balais, atiduos balsų skaičiavimo komisijai, kuri susumavusi balus ir paskelbs nugalėtoją.
Paklaustas, kurį visureigį iš visų, iki šiol dalyvavusių metų automobilio konkursuose, jis labiausiai vertina ir kurio pravažumo, kainos ir kokybės santykis bei kitos savybės labiausiai įstrigusios, M.Grinius tik po ilgų apmąstymų paminėjo „Nissan Patrol“, geriausiojo titulą laimėjusį trečiajame, dar 1999 metais surengtame konkurse.
Ko gero konkurso vertinimo komisija neapsiriko, nes ir dabar daugelis prisiekusių klajūnų, tikros bekelės gerbėjų šį purvo, pelkių, smėlio ir karjerų generolą – tikros bekelės monstrą – vertina labai palankiai.