35 automobiliai - tai lygiai 2,5 karto daugiau, nei prieš šešiolika metų jų varžėsi Lietuvos žurnalistų autoklubo 1997 metais surengtame pirmajame konkurse. Prie jo starto linijos buvo išrikiuota 14 automobilių.
Šiemet vertinimo komisijos sudėtyje - net du „Lietuvos ryto“ atstovai – portalo lrytas.lt „Auto“ skyriaus žurnalistė Ilona Staškutė Steponėnė ir dienraščio atstovas Mindaugas Grinius, taigi pateiksime jums kuo daugiau įdomios ir išsamios informacijos apie naujausius automobilių modelius.
Įskaitant ir šiemetinį konkursą, Lietuvoje kasmet rengiamų „Metų automobilio“ rinkimų išbandymus bus perėję net 443 naujausi automobiliai.
Kiekvienas vertinimo komisijos narys, bandydamas konkursui pateiktą automobilį, su juo nuvažiuoja bent po 100-200 kilometrų. Todėl nesunku suskaičiuoti, kad per 16 metų kiekvienam vertinimo komisijos nariui vien bandomais automobiliais teko sukarti vidutiniškai po 70 tūkstančių kilometrų.
Jei šį skaičių padauginsime iš dešimties (tiek žmonių sudaro vertinimo komisiją), paaiškės, kad konkurse bandomaisiais automobiliais nuvažiuotų kilometrų bendras skaičius jau perkopė 700 tūkstančių.
Iš visų praėjusiuose „Metų automobilio“ konkursuose pateiktų 408 automobilių į finalinius penketukus (vėliau – septynetukus) buvo atrinkti 92, pretendavę į pagrindinę – „Metų automobilio“ nominaciją. Iš jų geidžiamiausiąjį titulą pavyko laimėti tik 16. Taigi, kasmet – vis naujas karalius.
Daugiausia, 4 kartus, tokio įvertinimo Lietuvoje susilaukė „Ford“ gamintojo įvairių modelių automobiliai. Nedaug nuo jų atsilieka po 3 kartus geidžiamiausiąjį titulą paveržę vokiški „Volkswagen“ ir čekiški „Škoda“.
Po vieną kartą Lietuvoje „Metų automobiliais“ nominuoti japoniški „Mazda“ ir „Subaru“, prancūziškas „Peugeot“, vokiškas „Mercedes“ ir korėjietiški „Huyndai“ bei „Kia“.
„35 automobiliai net šiek tiek viršija lūkesčius, nes rudenį Frankfurto automobilių salone suskaičiavau vos keliolika naujų modelių, kurie realiai bus parduodami mūsų rinkoje,“ - sakė šio projekto vadovas „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ prezidentas Valdas Valiukevičius. – Tai pasaulinės krizės padariniai ir galbūt juos mes pajusime rengdami kitų metų konkursą.”
„Metų automobilio 2014“ konkurse dalyvauja:
Audi A3,
„BMW420d Coupe“,
„BMW X5 xDrive 30d“,
„Citroen C4“,
„Fiat Panda“,
„Ford Fiesta“,
„Ford Kuga“,
„Honda CRV“,
„Hyundai ix35 FL“,
„Hyundai Santa Fe“,
„Jeep Grand Cherokee“,
„Kia Carens“,
„Kia pro_ceed“,
„Kia Sorento“,
„Lexus IS 300h Luxury“,
„Mazda 3“,
„Mazda 6“,
„Mercedes-Benz E350 BlueTEC 4MATIC“,
„Nissan Juke Nismo“,
„Nissan Micra“,
„Nissan Note“,
„Opel Insignia Country Tourer“,
„Peugeot 308“,
„Peugeot 2008“,
„Range Rover Sport“,
„Seat Leon FR“,
„Subaru Forester XT“,
„Suzuki SX4 S-Cross“,
„Suzuki Swift“,
„Škoda Octavia“,
„Toyota Auris“,
„Toyota Corolla“,
„Toyota RAV4“,
„Volkswagen Golf Variant“,
„Volkswagen Jetta Hybrid“.
Iš šio sąrašo matyti, jog konkursui pristatyti beveik visų gamintojų modeliai, parduodami ir aptarnaujami Lietuvoje. Nuo pačių paprasčiausių ir pigiausių iki didžiule galia trykštančių monstrų su naujausiomis, moderniausiomis technologijomis, kainuojančių 200–300 tūkst. litų.
Po tris modelius konkursui pateikė KIA, „Nissan“ ir „Toyota“, po du delegavo BMW, „Ford“, „Hyundai”, „Suzuki” ir „Volkswagen” atstovai.
Antroji pagal svarbą renginio nominacija – „Tautos automobilis“, kuri įsteigta nuo antrojo konkurso, surengto 1998 metais ir kurios laureatą tradiciškai renka visos Lietuvos gyventojai.
Iki šiol tautos automobilio titulą yra laimėję 15 pretendentų, o pernai jis atiteko „Audi A6 Allroad Quattro“.
Konkurse dalyvaujantys automobiliai varžosi ne tik dėl paminėtų pagrindinių renginio nominacijų ar rėmėjų prizų, bet ir dėl kitų per eilę metų tapusių labai svarbiais apdovanojimų - „Verslo klasės automobilio“, „Saugiausio automobilio“, „Gražiausio dizaino automobilio“, „Moterų aistros automobilio“, „Sportiškiausio automobilio“ ir kitų titulo.
Jei tauta savo automobilį renka neretai jį temačiusi nuotraukose ar televizijos reportažuose, tai pagrindinės nominacijos herojus paaiškėja tik po nuodugnių vertinimo komisijos bandymų bei kruopščios analizės.
Šiemet konkursui pristatytus automobilius testuos vertinimo komisija, kurios sudėtyje net du „Lietuvos ryto“ atstovai – portalo lrytas.lt „Auto“ skyriaus žurnalistė Ilona Staškutė Steponėnė ir dienraščio atstovas Mindaugas Grinius.
Kiti komisijos nariai - automobilių žurnalistas, žurnalo „Keturi ratai” atstovas Linas Butkus, BTV „Autopilotas“ ir Žinių radijo „Piko minutės” laidų vedėjas Ramūnas Fetingis, žurnalo „TopGear” vyriausiasis redaktorius Renaldas Gabartas, LNK laidos „Ne vienas kelyje“ žurnalistas ir vedėjas Dainius Leonavičius, delfi.lt „Auto“ rubrikos redaktorius Tadas Markevičius, žurnalo „AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, žurnalo „Keturi ratai“ vyriausiasis redaktorius V.Valiukevičius ir LRT laidos „Keliai.Mašinos.Žmonės“ vedėjas Valdas Juozas Vilūnas.
Kuris automobilis iš 35 konkurso dalyvių labiausiai vertas būti finaliniame septynete, paaiškės jau po bandymų stovyklos, kurios baze tradiciškai tampa „Reginos” viešbutis Druskininkuose. Šiemet visi konkurse dalyvaujantys automobiliai bus bandomi vertinimo komisijai gerai žinomais Druskininkų ir jų apylinkių keliais lapkričio 27-gruodžio 1 dienomis.
Išbandyti bei tiksliau įvertinti labai įvairius ir kartu labai skirtingus automobilius, pajusti ne tik jų privalumus, bet ir skirtumus, padeda bandymuose į kuro bakus pilami vienodi degalai ir vienodos, saugios žieminės padangos „Continental“.
Automobiliai į bandymų poligonus išriedės su naujausiu koncerno produktu, žieminių padangų testų lyderiu - TS850 padangomis. Kai kurie konkurso dalyviai bus bandomi ir su minkšto mišinio protektoriaus „ContiVikingContact5“ bei išplėstų charakteristikų asimetrinio protektoriaus padangomis TS830P.
Jei „Metų automobilio“ konkursų pradžioje stebino 16 colių padangų dydžiai, tai šiemet „apauti“ kai kuriuos konkurso dalyvius prireikė net 21 colio padangų, o R17 bei R18 matmenų sąrašas sudarė beveik pusę konkursui pateiktų „Continental“ padangų.
„Bendra mūsų ir automobilių atstovybių investicija padangoms pasiekė apvalią sumą, kurios pilnai pakaktų norint įsigyti naują ekonominės klasės automobilį“, - pastebėjo „Continental“ koncerno eksporto ir marketingo vadovas Baltijos šalims ir Ukrainai Arūnas Kiaušas.
Konkurso dalyviai turėtų būti labai patrauklūs naujų automobilių pirkėjams, nes renginio partneriai - DNB bankas bei draudimo bendrovė ERGO, siekdami kiekvienam sudaryti palankiausias galimybes įsigyti gerą automobilį, paruošė specialias lizingo bei draudimo sąlygas, kurios įsigaliojo nuo spalio 24 dienos ir galios iki metų pabaigos.