Pasak savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, pagrindinis tikslas – taip optimizuoti vadinamų „mikriukų“ maršrutus, kad jie nesidubliuotų vienas su kitu, taip pat su autobusų ir troleibusų maršrutais.
„Mikriukai“ nekonkuruos su autobusais ir troleibusais
„Šiuo metu turime daugybę maršrutinių taksi maršrutų, kurių vairuotojai važiuoja ta pačia trasa lenktyniaudami. Juos panaikinus išnyks lenktynės dėl keleivių miesto gatvėse, tačiau pagrindinės kryptys ir trasos išliks. Nuo sausio 1-osios atsiras susisiekimas tarp Kauno ir Romainių mažaisiais autobusais, taip pat ir keli greitųjų autobusų maršrutai“, – sakė P.Keras.
Prognozuojama, kad baigus reformą Kaune kursuojančių maršrutinių taksi skaičius sumažės bene per pusę. Mieste vietoje kažkada buvusių 700–800 autobusiukų liks apie 70 maršrutinių taksi.
Jau nuspręsta naikinti 3-iąjį, 11-ąją ir 33-iąjį maršrutinių taksi maršrutus. Jais keleivius gabens autobusai ir troleibusai.
Keleivių vežimo konkursą savivaldybė tikisi paskelbti per mėnesį, jo nugalėtojus tikimasi sužinoti iki Kalėdų, tačiau permainas kauniečiai turėtų pajusti kitais metais, po liepos 1-osios. Tiek laiko paliekama, kad konkursą laimėjusios įmonės galėtų įsigyti naujų keleivinių mikroautobusų.
Privers laikytis grafiko?
Kauno savivaldybės kolegijos posėdyje reformos gaires pristatęs Transporto skyriaus vedėjas P.Keras minėjo, kad skelbiant konkursą išskirtinis dėmesys bus skiriamas keleivių vežimo kokybei gerinti.
Norintiems dalyvauti būsimame konkurse valdininkai nustatė gana aukštus reikalavimus transporto priemonėms. Renkant nugalėtojus bus atsižvelgiama į transporto priemonių amžių ir ekologiškumą, taip pat tokius papildomus patogumo kriterijus, kaip oro kondicionieriai, galimybė pastatyti neįgaliojo vežimėlį, sėdimų vietų skaičius, salono aukštis, informacinės švieslentės viduje ir išorėje.
Vienas pagrindinių būsimų reikalavimų – kad visi keleiviniai mikroautobusai turėtų įdiegtas vietos nustatymo ir automatinio koordinačių perdavimo sistemas. Tai leistų savivaldybei kontroliuoti, ar vežėjai laikosi grafikų. Iki šiol tai kabinetuose sėdėti įpratusiems valdininkams ne visuomet pavyksta.
Laikui bėgant maršrutiniuose taksi ketinama įdiegti ir elektroninio bilieto sistemą. Tad keleiviai tuo pačiu bilietu galės sumokėti už kelionę visomis viešojo transporto priemonėmis.