Ši gamykla veikia nuo 1998-ųjų ir nemenkai prisidėjo prie Tailando ekonomikos augimo. Tačiau japonams šis pusiau savas, pusiau svetimas verslas netrukus gali tapti akmeniu po kaklu.
Japonijos premjeras Shinzo Abe tikėjosi, kad dėl praėjusį gruodį sumažintos mokesčių naštos didžiausi gamintojai daugiau investuos į fabrikų Japonijoje statybas ir atnaujinimą, tačiau japonų pinigai iškeliavo svetur.
Per pirmąjį šių metų pusmetį vietinių įmonių išlaidos Japonijoje sumažėjo 4 proc, bet net 22 proc. pakilo investicijos Azijoje. Dvi didžiausios japoniškų automobilių gamintojos „Mazda“ ir „Honda“ net 900 mln. JAV dolerių investavo į gamybos plėtrą Tailande.
Vien „Mazda“ paskelbė „Auto Alliance“ gamyklą Tailande investuojanti 262 mln. JAV dolerių. Ir tai nieko keisto – automobilių gamybos linijose dirbančių tailandiečių atlyginimai apie 10 kartų mažesni, nei gamyklose Japonijoje.
Be to, daugiau automobilių įmanoma parduoti Tailande ir aplinkinėse valstybėse, nes čia viduriniosios klasės žmonių tik daugėja, o Japonijoje automobilių paklausai nebėra kur augti, mat ketvirtadalį populiacijos sudaro vyresni nei 65 metų amžiaus žmonės.
Nuotraukų galerijoje kviečiame apžiūrėti „Mazda“ ir „Ford“ gamyklą Tailande, kurioje kasmet pagaminama apie 275 tūkst. transporto priemonių.