Naujoji išplėstinė realybės programa pirmiausiai skirta „Volkswagen XL1“ modelio techninei diagnostikai.
Šiuo metu MARTA sistema yra prototipo stadijoje. Naudojantis ja galima atlikti vienintelio modelio – neseniai įvykusioje Frankfurto automobilių parodoje pristatyto „Volkswagen XL1“ techninę diagnostiką ir vadovautis kaip žinynu atliekant remonto darbus.
Ateityje tikimasi šią sistemą pritaikyti visų masinės gamybos automobilių gedimų paieškai ir remontui.
Ją kitą savaitę Miunchene įvyksiančioje didžiausioje pasaulyje išplėstinei realybei skirtoje konferencijoje „InsideAR Conference“ pristatys „Volkswagen Group“ koncerno mokslinių tyrimų padalinio vadovas prof. Werneris Schreiberis.
Išplėstinė realybė – realaus pasaulio atvaizdavimas su papildomais kompiuterinės grafikos elementais, suteikiančiais papildomos informacijos apie stebimą objektą.
Vaizdas stebimas realiu laiku, naudojant kamerą ar kitą vaizdų stebėjimo įrangą. Gautas vaizdas apdorojamas, atpažįstami tam tikri objektai, ir tuo metu ant stebimo vaizdo pateikiama papildoma informacija, grafiniai elementai.
Šiuolaikinių automobilių sandarai tampant vis sudėtingesne ir kompleksiškesne, serviso specialistams atsiranda poreikis turėti naują remonto žinynų rinkinį, diagnostinę įrangą, įrankius ir priemones, skirtas šiuolaikinių automobilių remontui ir techninei priežiūrai.
Tam gali puikiai pasitarnauti išplėstinės realybės priemonėmis papildytos automobilių diagnostikos sistemos ir elektroniniai remonto žinynai.
MARTA sistema ateityje turėtų pakeisti šiuo metu serviso meistrams įprastas automobilių remonto instrukcijas, darbų atlikimo aprašus ir kitą informacinę dokumentaciją. Ši sistema diegiama serviso meistrų planšetiniuose kompiuteriuose.
Sistemos veikimo principas - nukreipus planšeto vaizdo kamerą į automobilį, realus kameros rodomas vaizdas papildomas informaciniais žymėjimais, rodyklėmis ir grafinėmis iliustracijomis bei techninėmis nuorodomis.
Meistrui pateikiama automobilio mazgų sandara, dalių išdėstymas, parodoma meistro padėtis, kur būtina stovėti remontuojant vieną ar kitą sistemą, pateikiamos įvairios schemos, ardymo-surinkimo darbų eilės tvarka, nurodomi konkretiems darbams atlikti reikalingi įrankiai ir pan.
Šiuo metu MARTA sistemos veikimas apsiriboja papildoma realybe pagrįstų skaitmeninių remonto instrukcijų teikimu Volkswagen serviso meistrams. Ateityje tikimasi pritaikyti ją vizualinių patikrų atlikimui ir net gedimų diagnostikai.