„Suzuki SX4 S-Cross“ bandymas: lenktynės su laiku

2013 m. rugsėjo 29 d. 20:23
Ilona Staškutė
Specialiai lrytas.lt iš Rygos
Daugiau nuotraukų (1)
Kai „Suzuki“ pranešė besiruošianti žengti į mažųjų miesto visureigių segmentą, buvo labai įdomu, kokių vėjų į madingiausiųjų modelių gretas įneš tvirtais, „techniškais“ modeliais garsėjantys japonai.
Ir ką gi, to rezultatas „Suzuki SX4 S-Cross“ jau pasiruošęs stoti į kovą su „Nissan Qashqai“ ir kitais nedideliais visureigiais. Pirmieji šio modelio egzemplioriai nuo konvejerio nuriedėjo tik prieš tris savaites, bet šią savaitę kartu su kolegomis jau išbandėme jį Rygos apylinkėse.
Naujas įspūdis
Nedidelis visais ratais varomas visureigis pirmąjį įspūdį palieka gana neblogą. Stambios priekinės lempos, masyvios arkos ir priekinės grotelės bei nuožulni stogo linija atitinka visus klasikiniam miesto visureigiui būtinus bruožus.
„S-Cross“ dizaineriai nesiėmė jokių radikalių idėjų ir pasirinko saugų kelią įkvėpimo paieškoti „Qashqai“ linijose.
Nors „Suzuki“ pristatė „SX4 S-Cross“ kaip naujo etapo jos modelių gamoje pradžią, įsėdus į vidų nekyla jokių abejonių, kad tai „Suzuki“. Tačiau į paskutinius metus begaminamą vienatūrį SX4 naujasis visureigis visiškai nepanašus.
Stengiasi prilygti senstelėjusiam konkurentui
Už jį „S Cross“ visapusiškai didesnis, ilgesnės bazės, talpesnis, bet lengvesnis. Jo ilgis siekia 4,3 m, plotis – 1,77 m, o aukštis – 1,57 m. Ratų bazė pailginta dešimčia centimetrų iki 2,60 m. Automobilio bagažinėje telpa net 430 litrų krovinio, tačiau lyginant erdvę užlenkus galines sėdynes jo pranašumo prieš kitus panašius modelius nelieka.
Kompaktiškas miesto visureigis sveria nuo 1160 kg – 50 kg mažiau už lengviausią „Qashqai“. Tačiau „Suzuki“ atstovams nereikėtų taip atkakliai lyginti naujojo modelio su prieš septynerius metus išleistu „Nissan“ produktu.
Naujų modelių kūrėjams reiktų labiau žvalgytis į priekį ir nebijoti eksperimentuoti naujomis idėjomis, nes būtent taip mažieji „Nissan“ visureigiai „Qashqai“ ir „Juke“ tapo tokie populiarūs, kad konkurentai nori bent prilygti nesiekdami aplenkti.
Erdvus pliusas
Be to, „Nissan“ netrukus išleis naujos kartos „Qashqai“, o mažųjų visureigių rinkoje yra ir daugiau - „Opel Mokka“, „Dacia Duster“, o jei nesvarbus pravažumas – tiks ir kaip visureigis atrodantis, bet dviem ratais varomas „Renault Captur“. Vis tiek tokio tipo automobilio pirkėjams svarbiau įvaizdis ir erdvumas, nei pravažumas.
Vieną iš šių reikalavimų „S-Cross“ išpildo puikiai – erdvės jame tikrai netrūksta. Automobilyje pakanka vietos keturiems aukštiems ir stambiems keleiviams, palikta daugybė vietos gale sėdinčių keleivių kojoms. Vairuotojo vieta taip pat labai patogi, ją patogiai gali susireguliuoti ir aukštas, ir žemas žmogus.
Daiktams pasidėti skirtos vietos gerai apgalvotos, jų netrūksta, o visose durelėse yra po vietą dideliam gėrimų buteliui įstatyti. Smulkmena, bet patogu, kai nereikia ieškoti po visą saloną besiritinėjančio butelio vandens.
Tarpai ir savaime išsiardančios detalės
Tačiau nuo daiktadėžių prasideda ir ne tokios geros „S-Cross“ savybės. Atidžiau apžiūrėjus automobilį į akis krenta surinkimo kokybė. Pagrindinė daiktadėžė užsidaro išleisdama plastmasišką garsą ir ją uždarius dangtis pastumia dar bent centimetru į viršų, o važiuojant ima barškėti.
Toliau apžiūrinėjant saloną sekė dar įdomesnių nuotykių. Truktelėjus rankenėlę variklio dangčiui atidaryti ji... taip ir liko rankoje, tabaluojanti ant troso. Laimei, niekas nenulūžo ir po minutėlės įspraudžiau ją atgal į ploną plastmasinį laikiklį.
Kolegos taip pat turėjo panašių nuotykių – vienam iš jų pajudinus priekinę palangę dalis jos atsikabino ir atsivėrė ertmė už prietaisų skydelio. Apskritai, daugelyje vietų į akis krito prasta salono surinkimo kokybė, nelygios siūlės ir pro tarpus besimatanti kėbulo spalva, todėl po to net salone panaudota bent penkių skirtingų faktūrų plastmasė nebeatrodė kaip didelis trūkumas.
Reikia tikėtis, kad taip prastai surinkti automobiliai bandymams teko tik todėl, kad jie yra vieni iš pirmųjų šio modelio egzempliorių ir galbūt darbuotojai labai skubėjo ir vėliau surinkimo kokybė pasitaisys.
Darbinis „4x4”
Laimei, naujasis modelis ant kelio palieka geresnį įspūdį. Jo važiuoklė gana kieta, todėl kelio nelygumai jaučiasi, bet posūkiuose ant žvyrkelio automobilis laikosi stabiliai, o keturių varomų ratų sistema „AllGrip“ leidžia mašinai saikingai slysti bei lengvai įveikia pažliugusį purvyną.
Teko pabandyti “S-Cross“ ir su 5 pavarų mechanine, ir kintamos pavaros dėže (CTV). Šio automobilio atveju pirmenybę neabejotinai teikčiau mechaninei. Su ja realios degalų sąnaudos buvo bent 2-3 litrais 100 km. mažesnės ir kasdieniu režimu važinėjant automobilis vidutiniškai vartojo 7,4 litrus benzino.
Variklių dilema
Naująjį „S-Cross“ galima rinktis su vienu iš dviejų variklių – 1,6 litro 120 AG benzininiu bei tokio pat darbo tūrio ir galios dyzeliniu varikliu. Tačiau benzininio variklio maksimalus sukimo momentas siekia tik 156/4400 Nm/aps/min, todėl įprastame 1,5-2,5 tūkst. variklio apsukų diapazone labai trūksta variklio traukos.
Dyzelinio variklio, gaminto „Fiat“, sukimo momentas gerokai geresnis – 320/1750 Nm/aps/min, tačiau šis pasirinkimas pabrangina automobilį net 16 tūkst. litų ir kiek apriboja pasirinkimą. Dyzelinis variklis komplektuojamas tik modelyje keturiais varomais ratais ir tik su mechanine šešių pavarų dėže. Taip sukomplektuotas „S-Cross“ kainuoja net 84 tūkst. 400 litų.
Benzininį motorą galima pasirinkti ir dviem, ir keturiais ratais varomame automobilyje, su šešių pavarų mechanine arba kintamų pavarų automatine dėže. Pati pigiausia automobilio versija kainuoja 57 tūkst. 800 litų, o varomo visais ratais – 68 tūkst. 200 litų.
Suomiai nusprendė, kad navigacija nereikalinga
Tiesa, net brangiausioje versijoje nėra tokių šiais laikais įprastų dalykų, kaip navigacija ar odinis salonas. Gamintojas siūlo ir daugiau šiuolaikiškų priedų, kaip panoraminis stogas ar galinio vaizdo kamera, bet tokie priedai net neišvardinti Lietuvai skirtame kataloge.
Baltijos šalims „Suzuki“ importuojančios suomių įmonės „Suzuki Motor Finland“ vadovas Timo Vaaranenas įsitikinęs, kad tokie priedai Lietuvoje, kaip Latvijoje ir Estijoje nebūtų paklausūs, nors navigacijos sistema papildomai kainuotų palyginus nedaug, apie 500 eurų.
Norint, „S-Cross“ su tokiais priedais būtų galima užsisakyti tiesiai iš gamintojo, bet nors fabrikas yra visai čia pat, Vengrijoje, automobilio pristatymas gali trukti 3-6 mėn. Apskritai, naujasis „Suzuki“ kūrinys palieka dvejopą įspūdį, tačiau jei gamintojas išspręs surinkimo kokybės klausimą ir ras kuo pakeisti esamą benzininį variklį, „SX4 S-Cross“ gali būti tinkamas pasirinkimas neieškantiems automobiliuose stiliaus „razinų“ ir norintiems darbinės, keturiais ratais varomos transporto priemonės.
„Suzuki SX4 S-Cross“ skaičiai:
Kaina: nuo 57 tūkst. 800 litų.
Variklis: 1586 cm3 120 AG benzininis arba dyzelinis.
Pavarų dėžė: CVT ir 5 laipsnių mechaninė.
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4300/1765/1570
Ratų bazė, mm.: 2600
Bagažinės talpa, l.: 430-1269
Svoris: 1160 kg.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 11-13,5 sek.
Didžiausias greitis: 165-180 km/val.
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 5,5-5,9 litro.
Gamybos vieta: Eszterkomas, Vengrija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.