RS ženklu pažymėti modeliai skirti didžiausiems sportiško vairavimo mėgėjams, bet iki šiol „Audi“ buvo išleidusi tik klasikinių modelių RS versijas. Tačiau dabar vokiškų automobilių gamintojas išleido ir RS serijos visureigį.
„Audi RS Q3“ tapo pirmuoju Q serijos miesto visureigiu, kurio asortimente atsirado padidintos galios RS modifikacija. RS priemonėmis „pagyvintas“ Q3 iš vietos 100 km/val. greitį pasiekia per 5,2 s ir gali skuosti didesniu, nei 250 km/val. greičiu, bet būtent ties šia riba suveikia elektroniniai ribotuvai.
2,5 litro darbinio tūrio penkiacilindris variklis išvysto iki 228 kW (310 AG) pajėgumą, o dėl pažangių degalų taupymo sistemų šis motoras vidutiniškai naudoja tik 8,8 l degalų 100 km kelio.
Sportiškas visureigis buvo planuotas
RS Q3 - kryptingos „Audi“ strategijos kiekvienoje automobilių klasėje turėti padidintos galios modifikaciją rezultatas. Šis galingas ir kompaktiškas SUV bus gaminamas Ispanijoje, Martorelo mieste esančioje „Volkswagen“ koncerno gamykloje.
Tai yra jau ketvirtasis šiais metais modelis, kurį visuomenei pristatė „Audi AG“ galingų ir išskirtinių automobilių gamybos padalinio statusą turinti bendrovė „Renn Sport Quattro“.
Gamintojo teigimu, „Audi Q3“ – tiesiog idealus modelis padidintos galios RS modifikacijos kūrimui. Veržlūs kėbulo kontūrai beveik nereikalauja specifinių sportinių apdailos elementų, po variklio gaubtu ir automobilio kėbule gausu vietos didesniems mazgams, o salonas ir prietaisų skydas be esminių patobulinimų „priglaudžia” galingos modifikacijos funkcinę įrangą ir padidinto komforto priedus.
Degalų sąnaudos – kaip kasdieniško automobilio
Montuojamas ne vieną prestižinį apdovanojimą pelnęs 2.5 TFSI variklis. Nuo jo debiuto 2010 metais šis variklis jau 4 kartus iš eilės pelnė arba patį „Tarptautinio metų variklio” titulą bendroje įskaitoje, arba tapdavo geriausiu šio konkurso varikliu savo klasėje.
2,5 litro darbinis variklio tūris leidžia išvystyti 228 kW (310 AG) galią ir iki 420 Nm sukimo momentą, pasiekiamą sūkių diapazone nuo 1500 iki 5200 aps./min.
Tokiam jėgos agregatui santykinai nedideles, tik 8,8 l benzino 100 km kelio,vidutines degalų sąnaudas užtikrina šiuolaikinės energetinio efektyvumo didinimo sistemos. Pagrindinį taupymo efektą kuria „start-stop“ sistema, padidinto ekonomiškumo režimu veikiantis alyvos siurblys. Standartinėje komplektacijoje esanti „Audi drive select“ automobilio parametrų derinimo sistema turi ir specialų ekonomiško vairavimo režimą.
Galingam automobiliui – stiprūs stabdžiai
Lengva ir kompaktiška automatizuota DSG transmisija komplektuojama su 7 laipsnių „S tronic“ pavarų dėže, o pavaros perjungiamos specialios konstrukcijos RS svirtimi arba ant vairo esančiomis svirtelėmis. Ratams judesį perduoda „quattro“ visų ratų pavara su automatiškai keičiamu paskirstymo santykiu.
Vairo mechanizmas ir stovėjimo stabdys – elektromechaniniai. Ratų pakaba – standartinė 25 mm pažeminta RS sportinė pakaba.
Per įspūdingų ratlankių stipinų tarpus matosi banguoti 365 mm skersmens stabdžių diskai ir masyvios juodos spalvos apkabos su RS emblemomis. ECS sistema turi specialų sportinį režimą ir visiško atjungimo galimybę. Vokietijoje parduodami automobiliai bus komplektuojami 19 colių ratlankiais. Papildomai bus galima užsisakyti 20 colių ratlankius.
Išskirtiniai dizaino akcentai
RS modifikacija nuo įprastų „Audi Q3“ miesto visureigių šiek tiek skiriasi kai kuriais dizaino elementais. Patys pastebimiausi iš jų: RS buferiai, „Quattro“ logotipu papuošta centrinė oro įsiurbimo anga, aliuminio spalvos stogo bagažinės sijos, ilgas stogo aerodinaminis sparnas, išraiškingas galinis difuzorius ir didžiulis ovalo formos išmetimo vamzdis.
Daugiau išraiškos galimybių teikia net du galimi papildomi išvaizdos suasmeninimo paketai.
Dinamiškas automobilio charakteris atsiskleidžia ir salone. Priekinėje dalyje puikuojasi odinės sportinės sėdynės su įspaustais Q3 RS logotipais. Prietaisų skydelio rodmenų skalės pasitinka rūsčia pilka spalva, kurios fone puikiai įžiūrimi baltos spalvos skaitmenys ir į juos nukrypstančios raudonos rodyklės.
Visos detalės dvelkia sportiškumu
Daugiafunkcinis vairaratis su plokštinta apatine dalimi žavi padidintu valdymo funkcijų skaičiumi. Automobilio borto kompiuteryje yra specialus „lenktyninis” RS meniu, kuriame sugrupuoti automobilių sporto entuziastams būtini rodmenys: įpūtimo slėgis, alyvos temperatūra, trasos įveikimo laikmatis ir kt.
Pedalai ir kojų atrama uždengti aliuminio antdėklais. Dekoratyviniai salono intarpai ir stogas – juodos spalvos.
„Audi RS Q3“ standartinės įrangos sąraše puikuojasi naujoviškas automobilio statymo pagalbininkas „parking system plus“, „Audi“ garso sistema, „xenon plus“ priekiniai žibintai ir LED galiniai žibintai.
Papildomos įrangos sąraše - „MMI navigation plus“ informacijos ir pramogų kompleksas, „Audi connect“ paslaugų priėmimui skirta išmaniojo telefono arba spartaus interneto ryšio įrenginio jungtis, aukštos klasės „Bose“ garsiakalbių komplektas.
Vokietijoje RS Q3 bazinis variantas kainuos maždaug 54 tūkst. 600 eurų, o masinę prekybą tikimasi pradėti 2013 lapkričio mėnesį.