Kaip teisingai įveikti lenktynių trasą, aiškino lietuviai lenktynininkai Robertas Kupčikas bei Valdas Jonušis ir treneriai iš užsienio – 15 metų su „Porsche“ dirbanti Violetta Weykopf, Wimas Deamsas ir Niurburgringo 24 valandų lenktynėse dalyvaujantis Stefas van Campenhoudtas.
Pirmoji bandymų dalis – įveikti „Nemuno žiedą“ su 350 AG ir 400 AG „Porsche 911Carerra/911 Carerra S” bei 275 AG ir 325 AG „Cayman/Cayman S“ automobiliais.
Bet nors tarp „Porsche World Roadshow“ dalyvių buvo ir tokių patyrusių sportininkų, kaip lenktynininkas Nemunas Dagilis, grupės vadovas W.Deamsas neleido lipti į automobilius nepakartojus esminių greito važiavimo trasoje taisyklių.
„Nors jos atrodo labai paprastos ir daugelis galvoja, kad žino, kaip važiuoti, iš tikrųjų vairuotojai dažnai per greitai įvažiuoja į posūkį ir praranda greičio išvažiuodami“, - tvirtino jis.
W.Deamsas išdėstė esminius greito važiavimo trasoje principus:
- Sėdynės padėtis labai svarbi. Ji turi būti tiek atitraukta, kad keliai jaustųsi laisvai, bet spaudžiant stabdžio pedalą iki galo koja liktų šiek tiek sulenkta. Jei koja stabdant pilnai išsitiesia, sunkiau pajusti stabdymo galią, be to, per avariją taip didelė tikimybė susižeisti kelį.
- Sėdynės atlošas turi priglusti prie visos nugaros, o vairas turi būti tokiu atstumu, kad ištiesus rankas riešus būtų galima padėti ant vairo viršaus.
- Nereikia bijoti stabdyti. Lėčiau įvažiavus į posūkį iš jo galima greičiau išvažiuoti.
- Stabdyti reikia prieš posūkį, pravažiavus pirmą trečdalį posūkio galima greitėti, o paskutiniame posūkio trečdalyje – spausti iki galo.
- Šlapioje trasoje greičiau greitėjama sparčiai, bet švelniai spaudžiant akceleratorių, o ne „kalant dugną“.
- Posūkį reikia įveikti kuo tiesesne linija – prieš posūkį nukreipti mašiną į trasos išorę, sukant pravažiuoti pro pat posūkio viršūnę vidine trasos dalimi ir išvažiuojant automobilį vėl nukreipti į trasos išorę.
- Vairą sukti reikia ne traukiant viena ranka, o šiek tiek stumiant jį nuo savęs abiem rankom.
- Rankų negalima nukėlti nuo vairo nė akimirkai. Geriausia trasoje laikyti rankas ties 3 ir 9 valandos laikrodyje padėtimi ir, jei įmanoma, nenukelti jų nuo vairo – taip lengviausia suprasti, kokia kryptimi tiksliai važiuos automobilis. Jei laukia aštrus posūkis ir sukant rankos susikryžiuotų, tik tada vairą galima perimti ties kita vieta.
Iš pradžių kartu su kolegomis įveikėme trasą minėtais sportiniais „Porsche“ automobiliais, o vėliau atėjo metas taip pat po truputį paragauti didesnių „Panamera/S“ ir „Cayenne/Turbo S“ galimybių. Galingiausias bandymuose vairuotas automobilis, "Porsche Cayenne Turbo S" turėjo net 550 AG, bet visos galios išbandyti nebuvo kur. Vis tik šlapioje trasoje važiuoti lydimiems instruktoriaus nėra didžiausia greičio mėgėjo svajonė.
Tačiau kilusį adrenaliną išliejome slalomo trasoje. Kaip būti greičiausiems tarp kūgelių, paaiškino lenktynininkas ir automobilių sporto pedagogas Valdas Jonušis:
- Labai dažnai „mažiau“ yra „daugiau“. Per daug įsibėgėjus prieš vieną kūgelį, gali nebepavykti tiksliai apvažiuoti kito.
- Vairą reikia sukti greitai, bet švelniai, kad mašina neįsisiūbuotų.
- Būtina žiūrėti ne į artimiausią kūgelį, o tolyn, kad pavyktų greičiau pasiruošti kitam manevrui.
- Numušus kūgelį slalomo rungtyse skiriamos baudos, todėl geriau važiuoti truputį lėčiau nei per greitai.
Nieko keisto, kad su „Porsche“ automobiliais lenktynėse dalyvaujantis N.Dagilis buvo vienas greičiausių slalomo trasoje, bet jį aplenkė ir greičiausiai trasą įveikė žurnalistas Valdas Valiukevičius.
Pagal preliminarius rezultatus, man pavyko slalomo trasą įveikti greičiausiai tarp moterų.
Legendinių sportinių automobilių „Porsche“ gamintojas, siekdamas supažindinti kuo daugiau „Porsche“ gerbėjų su šių automobilių sportine dvasia ir galimybėmis, jau ne pirmus metus visame pasaulyje organizuoja „Porsche World Roadshow“ renginių turą.
Rugsėjo 17-20 d. vyksiančiuose „Porsche World Roadshow“ turo renginiuose profesionalių instruktorių komanda iš Europos su šių automobilių privalumais ir techninėmis galimybėmis supažindins ne tik žurnalistus, bet ir „Porsche“ ženklo gerbėjus.
Anot vieno iš šio renginio organizatorių, įgaliotosios „Porsche“ atstovės Lietuvoje „Prime Auto“ vadovo Jono Jokščio, šiuo renginiu siekiama vairuotojams padovanoti išskirtinę galimybę patirti visus geriausius pojūčius, kuriuos suteikia sportiniai „Porsche“ automobiliai.