Šie apibūdinimai skirti ne žmonėms, o Frankfurto automobilių parodoje demonstruojamiems automobiliams. Kur geriausi vakarėliai? „Mini“ stende. Kur tęsiasi vasara? „Smart“ paplūdimio tinklinio aikštelėje. Kur galima pasijusti kaip rūmuose? Veidrodžiais ir krištolu spindinčiame „Audi“ paviljone.
Naujus automobilius perkantys žmonės nebežiūri tik į variklio galią ir būsimo remonto kainas – jiems reikia stiliaus, būdo išsiskirti. O gamintojai suprato, kad kiekvieną piniginę nešioja asmenybė.
Skirtinga prabanga
Savito stiliaus paieškos šįmet Frankfurto automobilių parodoje itin svarbios. Milžiniškas BMW paviljonas baltomis sienomis ir grindimis atspindi esmines vokiškas vertybes – kokybę ir tvarką. O naujasis hibridinis „i8” aiškiai praneša, kokia bus BMW ateitis.
Stulbinančios išvaizdos superautomobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,4 sek., bet ne greitis ar galia bus pagrindiniai kriterijai sprendžiantiems pirkti BMW i8.
„Audi“ paviljone atmosfera visiškai kitokia. Prabangioje, bet kartu jaukioje miestietiškoje aplinkoje išrikiuoti automobiliai atrodo, lyg paruošti tuoj pat sėsti ir lėkti pasivažinėti vakarėjančiomis didmiesčio gatvėmis. Arba, jei tai „Audi A8“, - į operą.
Žvilgsnis į Paryžių
Lengvesne prancūziška elegancija spindi „Citroen“ stendas. Palyginus su kitų gamintojų užimamais plotais, jis labai kuklus, bet dėl to tik dar labiau primena Paryžių garsinančius dizainerių butikus su retomis, išskirtiniam skoniui kurtomis prekėmis, kaip „Citroen“ automobiliai.
Kaip ir priklauso prancūziškai ateljė, čia pat galima stebėti ir gamybos procesą, kaip meistrai rankomis modeliuoja ir siuva odines apdailos detales.
Patiko paaugliams
Miesto automobilių gamintojų stendai apskritai atrodo kaip detalių parduotuvės. „Opel Adam“ pristatyme dvi sienas užima vien spalvingi prietaisų skydeliai, stogo pavyzdžiai, veidrodėliai, lipdukai ar ratlankių priedai – galima susirinkti net 61 tūkst. skirtingų išorės ir 82 tūkst. salono kombinacijų.
„Mini“ stendas apskritai panašesnis į klubą, nei į automobilių ekspoziciją. Kam negana kokteilių ir didžėjaus leidžiamos muzikos, gali nusileisti čiuožykla ar pašokinėti ant įtempto tinklo. Tiek daug paauglių, kaip „Mini“ stende, nemačiau nė vienoje parodos vietoje.
Oficialumas – nebemadinga tradicija
Tik keli gamintojai pasuko tradiciniu keliu - „Toyota“ stendas ir vėl buvo pilnas hibridinės technologijos pavyzdžių, o „Peugeot“ visą dėmesį skyrė savo naujam 308 modeliui. „Suzuki“, „Chevrolet“, „Mazda“ ir „Cadillac“ taip pat nesistengė išsiskirti, bet to pasekmės buvo iš karto matyti.
Jei „Mini“, „Audi“, „Opel“ ar „Volkswagen“ stenduose buvo vos įmanoma prasiirti pro lankytojus, amerikietiškus ir japoniškus automobilius demonstruojančios gražuolės neturėjo nė kam papozuoti.
Bet tokia yra automobilių rinkos ateitis. Ne viena apklausa jau patvirtino, kad kuo toliau tuo mažiau žmonės domisi techninėmis savybėmis, automobilių konstrukcija ir remontu. Kai techniškai automobiliai tampa vis labiau panašūs, nieko kito ir nelieka, kaip tik ieškoti papildomos vertės emocijose.