„Iki šiol bendro susitarimo šiuo klausimu Vilniaus miesto savivaldybės taryboje pasiekti nepavyko, nors projektas buvo svarstomas du kartus - kovo ir gegužės mėn. Ne kartą esame pažymėję, kad privatūs vežėjai yra neatsiejama sostinės viešojo transporto dalis.
Todėl ir teikiame šį projektą svarstyti trečią kartą. Tikimės, kad šį kartą Tarybos nariai jam pritars“, - sakė Vilniaus viešojo transporto optimizavimo vadovas Kastytis Lubys.
Planuojama, kad su privačiais vežėjais, kurie laimės viešuosius konkursus, bus sudaromos ilgalaikės sutartys. Jos galios 7 metus su galimybe jas pratęsti dar 3 metams. Konkursus numatoma skelbti ne tik privežamiesiems maršrutams, bet ir pagrindiniams maršrutams, kuriuose 1 kilometro savikaina yra didžiausia.
Nuo pat pradžių įgyvendinant Viešojo transporto optimizavimą, buvo planuota, kad privatūs vežėjai bus prijungti prie bendros bilieto sistemos. Tai leistų keleiviams su Vilniečio kortele keliauti ne tik įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ autobusais ir troleibusais, bet ir privačių vežėjų transporto priemonėmis, papildomų bilietų pirkti nebūtų reikėję.
Šiam sprendimui pritarė ir Lietuvos nacionalinė vežėjų asociacija (LINAVA). Pasak organizacijos atstovų, Europos Sąjungos miestuose jau daugelyje metų egzistuoja ši sistema, pagal kurią dirba tiek savivaldybių autobusų parkai, tiek privatūs vežėjai. Visose į bendrą sistemą sujungtose viešojo transporto priemonėse naudojamas bendras keleivinio transporto bilietas, o tai ypač patogu gyventojams.
Jeigu Vilniaus miesto taryba šį kartą pritartų privačių vežėjų konkurso paskelbimui, planuojama, kad privatūs vežėjai į sostinės gatves vėl galėtų sugrįžti ne anksčiau kaip kitų metų rudenį.