Du jubiliejus švenčianti „Audi“ prikėlė legendinį modelį

2013 m. rugsėjo 5 d. 11:22
lrytas.lt
Tikras vokiškų automobilių gerbėjas, paklaustas, koks yra visų laikų geriausias „Audi“ modelis, akimirksniu atsakytų - „urkė“.
Daugiau nuotraukų (1)
Prieš daugiau nei tris dešimtmečius „Audi“ pristatė pirmąjį keturias ratais varomą „quattro“ modelį, o lygiai prieš 30 metų gamintojas išleido raliui paruoštą „Audi Sport quattro“.
Ta proga vokiškų automobilių gamintojas pagamino „Audi Sport quattro“ koncepcinį modelį, atitinkantį legendinio sportinio modelio dvasią.
1983 metais Frankfurto automobilių parodoje pristatytas ralio varžyboms paruoštas „Audi Sport quattro“ tuomet buvo tikras technologinis šedevras. Pirmieji modeliai dabar graibstomi kolekcininkų, o su vėlesniais „quattro“ modeliais važinėja ir daugybė lietuvių.
Šiųmetinėje Frankfurto parodoje pristatysianti jubiliejui skirtą koncepcinį modelį „Audi“ pasekė BMW pėdomis ir sportinį automobilį nudažė ryškiai geltona spalva. Tiesa, nei išvaizda, nei technologijomis naujasis „Sport quattro“ neprimena savo pirmtako.
4,6 m. ilgio automobilis bus varomas įkraunama hibridine sistema. Jos bendra galia viršys daugelio superautomobilių galimybes ir sieks net 700 AG, o maksimalus sukimo momentas – 800 Nm.
Hibridinę sistemą papildys 4 litrų V8 formos 560 AG variklis. Jis bus suderintas su 100 kW elektriniu varikliu, o vien elektra automobilis galės nuvažiuoti iki 50 km. Galia visiems ratams bus perduodama per 8 laipsnių „triptronic“ pavarų dėžę.
Gamintojas šį automobilį pristato kaip koncepcinį ir nėra patvirtinęs tokio modelio serijinės gamybos. Bet sprendžiant iš to, kiek techninių detalių skelbiama, greičiausiai pasitvirtins spėjimai, kad „Audi“ ims gaminti itin galingą „quattro“ modelį.
Planuojama, kad „Sport quattro“ iki 100 km/val. įsibėgės per 3,7 sek. ir galės lėkti net 305 km/val. greičiu, bet 100 km vartos tik 2,5 litro degalų.
Dar viena „Audi“ svarbi proga – kėbulo technologijos „Space frame“ dvidešimtmetis. Prieš 20 metų Frankfurto automobilių parodoje, „Audi“ stende buvo pademonstruotas neįtikėtinai mažai sveriantis sidabro spalvos demonstracinis automobilis, kurio kėbulo konstrukcijoje buvo pritaikyta lengvų lydinių naudojimu pagrįsta „Space Frame“ technologija.
Kitą savaitę 2013 metų Frankfurto parodoje pristatydama atnaujintą savo flagmaną A8, „Audi“ bendrovė vėl bandys atkreipti publikos dėmesį į jau subrendusią, du dešimtmečius tobulintą ir pažangiai evoliucionavusią technologiją.
Kurdami „Space frame“ technologiją, inžinieriai rėmėsi prielaida, jog svarbiausiu elementu ir viso kėbulo standumo bei stabilumo garantu turėtų būti ne tik pats rėmas, bet ir jo „apmušalai” – dugnas, stogo plokštė, sparnai ir kiti.
Būdami beveik visiškai įpresuoti į rėmą, šie didelių paviršių elementai tapo iš dalies laikančiaisiais, kuriems atitenka dalis apkrovų, kurios įprastos kėbulo konstrukcijos atveju tenka tik rėmui.
Nuo 1993 metų naudojant „Space frame“ technologiją pagaminta jau 750 tūkst. automobilių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.