Planuojama, kad ši transporto priemonė sujungs autobusų ir troleibusų privalumus – važiuos elektra, visiškai neteršdama aplinkos, bet bus nepriklausoma nuo troleibusams reikalingų laidų.
„Vilniečiai ir miesto svečiai galės pagaliau išbandyti ir tapti ateities viešojo transporto liudininkais. Tai ekologiškesnės transporto priemonės, o vieną kartą įkrautas autobusas nuvažiuoja iki 240 kilometrų. Tai leis maršrutuose elektriniam autobusui atlikti iki 10-12 reisų jo iš naujo nekraunant“, - sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Kiek toks autobusas kainuoja, specialistai neatskleidė, bet manoma, kad jo kaina gali siekti apie 1-1,5 mln. litų. Tačiau šią sumą atperka pigūs degalai – vienam kilometrui autobusas vartoja apie kilovatą elektros energijos, taigi kilometro kaina galėtų siekti apie 50 centų.
Dyzelinu varomi autobusai kilometrui suvartoja degalų už maždaug 1,5 lito.
Autobusu gali keliauti iki 58 žmonių, keleiviams įrengtos 24 sėdimos vietos. Be to, grindyse sumontuota ir neįgaliesiems žmonėms skirta rampa, kuri valdoma rankiniu būdu.
„Autobusą kuriant dalyvavo trys partneriai iš Lietuvos, Lenkijos ir Čekijos. Pirmą sykį elektrinis autobusas pristatytas tarptautinėje IAA parodoje Hanoveryje.“, - sakė „L-BUS“ direktorius Marjanas Mečkovskis.
Šioje transporto priemonėje iš abiejų pusių įrengtos šildymo bei ventiliavimo sistemos, kurios užtikrins keleivių patogumą kelionės metu, taip pat ši sistema palaiko ir efektyviausią autobuso baterijų ir elektrinio variklio darbinę temperatūra.
Keleivių saugumui autobuso duryse įrengta speciali durų sistema, kuri užrakina duris vos tik autobusas pajuda didesniu nei 3km/val. greičiu.
„L-Bus“ variklio galia siekia 120kW. Elektros baterijos išdėstytos galinėje kėbulo dalyje ir transporto priemonės šonuose po keleivių sėdynėmis. Visų baterijų elementų energija sudaro 230 kWh, kurias pilnai pakrovus autobusas gali nuvažiuoti apie 240 km.
Elektrinį autobusą galima pakrauti dviem būdais: greitas pakrovimas, naudojant 250A srovę, užtrunka iki 1 valandos, lėtas pakrovimas naudojant 32A srovę – iki 8 valandų. Be to, įdiegtos EBS ir ASR sistemos, o ant abiejų ašių – diskiniai stabdžiai.
Šis autobusas jau sertifikuotas Europos Sąjungoje ir atitinka visus Europos Sąjungos šalims keliamus techninius reikalavimus. Jis buvo pristatytas tarptautinėse transporto parodose Vokietijoje, Lenkijoje, Čekijoje.