Eismą taip pat gerokai palengvino ir atidaryta Geležinio vilko gatvė.
Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio projektas įvardijamas kaip sudėtingiausias pastarojo dešimtmečio susisiekimo infrastruktūros projektas Lietuvoje.
Atidaryta gatvės dalis iki estakados
Darbai sostinės pietiniame išoriniame aplinkkelyje artėja prie pabaigos. Kirtimų gatvės dalis, šią savaitę atidarytą eismui, iš dalies priklauso pirmajam projekto etapui, iš dalies – antrajam projekto etapui.
Pirmojo etapo darbai, apimantys 1,9 kilometro trasą, baigti pernai, pastatyta aplinkkelio atkarpa iš dalies buvo eksploatuojama jau visus metus, o nuo pirmadienio – ir visa apimtimi.
Antrojo etapo darbai, apimantys 1,4 km aplinkkelio atkarpą, bus baigti šį rudenį. Pagrindinė gatvės trasa jau pastatyta, ja vyksta eismas, baigiamieji darbai vykdomi 264 metrų ilgio estakados per veikiantį geležinkelį Vilnius-Kaunas statybvietėje bei atkarpoje tarp minėtos estakados ir Galvės gatvės viaduko.
Pabaigta ne viskas
Intensyviausias darbas verda aplinkkelio trečiajame etape, kur statoma 4,365 kilometro ilgio greito eismo gatvė. Šiuo metu eismas organizuotas dviem juostomis, o spalį tikimasi automobilių eismui atiduoti visas keturias aplinkkelio juostas.
Projektą vykdanti įmonė „Panevėžio keliai“ tvirtina, kad baigus statybas 7,6 kilometro Kirtimų gatvės dalis taps keturių-šešių eismo juostų greito eismo gatve, kur eismo srautai bus atskirti dviejų metrų pločio skiriamąja juosta ir viename lygyje nesikirs.
Visos aplinkkelio trasoje esančios sankryžos projekto vykdymo metu rekonstruotos į dviejų lygių sankryžas, o kaimyninėms teritorijoms aptarnauti pastatytos dubliuojančios gatvės. Eismo saugumui užtikrinti įrengtos žiedinės sankryžos, šviesoforai, įdiegtos kitos saugumo priemonės.
Aplinkkelis į Minską ir Klaipėdą
Vilniaus pietinis išorinis aplinkkelis yra Lietuvos teritoriją kertančio IXB tarptautinio transporto koridoriaus dalis. Aplinkkelis pagerins susisiekimą Minsko ir Klaipėdos kryptimis, nukreips tranzitinio transporto srautus nuo Vilniaus miesto, bus svarbus tiek keleiviniam transportui, tiek krovinių gabenimui.
Projektai, susiję su Vilniaus miesto pietinio išorinio aplinkkelio tiesimu, įgyvendinami pagal Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos Ekonomikos augimo veiksmų programos 5 prioriteto „Transeuropinių transporto tinklų plėtra“ priemonę „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“.
Pabaigą žada dar šįmet
Bendra Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio trijų etapų preliminari kaina - 203,9 mln. litų. 85 procentai šios sumos – ES parama.
Užsakovė – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos. Rangos darbus, vadovaujantis pirmąja sutartimi, vykdė „Lemminkainen Lietuva“ ir „Panevėžio keliai“. Darbai baigti 2012 metais.
Antrojo etapo darbus vykdo jungtinės veiklos pagrindu apsijungusios trys šalies įmonės: „Panevėžio keliai“, „Lemminkainen Lietuva“ ir „Kauno tiltai“. Atsakingasis junginio partneris – „Panevėžio keliai“. Sutartyje numatyta darbų pabaiga – 2013 metų lapkritis. Trečiojo etapo darbus pagal sutartį „Panevėžio keliai“ vykdo drauge su partneriu „Kauno tiltai“. Darbai bus atlikti iki 2013 metų gruodžio.