Bet net trumpai išbandžius juos kartu išryškėja įdomūs skirtumai. O geriausia bandymų dalis – abu japoniškus „žvėris“ buvo galima visiškai legaliai spausti „iki dugno“ Estijoje, Audru lenktynių trasoje.
Po šešių valandų, praleistų mikroautobuse, pasiekėme neseniai rekonstruotą trasą Audru miestelyje, Estijoje. Manęs ir kitų žurnalistų iš Lietuvos čia jau laukė išrikiuoti balti galingiausi „Nissan“ modeliai.
Pradžiai - „Godzila“
Susipažinę su trasa pakaitomis sėdome prie kiekvieno bandomo automobilio vairo, o man pirmiausiai teko pats galingiausias modelis - „Godzila“ vadinamas „Nissan GT-R“.
Automobilio išvaizda aiškiai išduoda, kad tai ne klasikinis vokiškas, prie žemės prispaustas itališkas ar itin stambus amerikietiškas galiūnas. Ryškiausi GT-R akcentai – ankstesniame modelyje matyti keturi apvalūs galiniai žibintai ir platus priekinis buferis su dvigubomis aušinimo grotelėmis.
Sportiškai, bet ne pernelyg iššaukiančiai atrodantis GT-R po variklio dangčiu slepia 3,8 litro V6 formos 545 AG motorą su dviguba turbina. Automobilis komplektuojamas tik su vieno tipo, 6 laipsnių pusiau automatine pavarų dėže, kuri perduoda galią visiems keturiems mašinos ratams.
Medaus laižymas per stiklainį
Mašinos darbą stebėti ir reguliuoti padeda tiek daug prietaisų, ekranų ir mygtukų, kiek dar neteko matyti jokiame modelyje.
Tačiau per bandymus nieko reguliuoti negalima – kad žurnalistai nebandytų atjungti elektroninių pagalbos sistemų, GT-R keleivio vietoje sėdi instruktorius. Netgi nusipirkus šį automobilį nepavyktų neribotai pasilinksminti, nes atjungus elektronines stabilumo sistemas prarandama gamyklinė garantija.
Gamintojas tvirtina, kad iki 100 km/val. GT-R gali įsibėgėti per 2,9 sek. Dauguma serijinių automobilių 100 km/val. greitį pasiekia per 8-11 sek., o mažiau nei 3 sekundžių paprastai pakanka tik superautomobiliams.
Tiesioji – per akimirką
Išbandyti, ar tai tikrai tiesa, nebuvo galimybės, nes su kiekvienu automobiliu teko apvažiuoti tik po tris Audru trasos ratus, o tuo pačiu metu trasoje sukinėjosi ir kiti kolegos. Tačiau abejoti stipriu pagreičiu neteko, nes išvažiavus iš posūkio užtekdavo spustelėti akceleratorių iki galo ir automobilis bemat atsidurdavo prie kito posūkio.
Stabdžiai taip pat verti vien pagyrimų – nepaisant didelio GT-R svorio, jie sulaikydavo automobilį net spustelėjus pedalą prieš pat posūkį.
Išbandžius GT-R teko sėsti prie bandymams taip pat atvežto „Nissan Juke Nismo“ vairo, tačiau verčiau būčiau to nedariusi. Mieste „Juke“ atrodė visai neblogai, bet po „Godzilos“ bandymo tiesiojoje norėjosi pasispirti koja, o prieš posūkius tekdavo visiškai sulėtėti, kad mašina neslystų.
Varžovas – „Lamborghini Aventador“
Pagal techninius duomenis „Nissan GT-R“ patenka į labai solidžią kompaniją. Įsibėgėjimu ir galia jis lenkia „Ferrari F430” ir prilygsta „Lamborghini Aventador“. Degalų sąnaudos taip pat nemenkos – išlipant iš automobilio prietaisų skydelyje negailestingai švietė: 26,4 l/100 km.
Bet kartu GT-R nėra tik auksinio jaunimo žaislas savaitgaliams trasoje. Žinoma, daug praktiškumo tokiame automobilyje nereikia ieškoti, bet GT-R būtų galima vairuoti ir kasdien. Automobilio važiuoklė nėra beprotiškai kieta, salonas įrengtas gana patogiai, o to, kas turėjo būti galinėmis sėdynėmis, pakanka pasidėti rankinėms ar pirkinių krepšiams.
Nors GT-R tiesiog sprogsta nuo galios, bet 1 tūkst. 740 kg sveriantis automobilis trasoje elgiasi švelniai ir džentelmeniškai.
Mažesnė „bomba“
„Nissan 370 Z Nismo“ - visiškai kitoks. Mažiau galingas, lėčiau įsibėgėjantis, bet tai kompensuoja mažesnis svoris, didesnis manevringumas ir aštresnis valdymas.
„Nissan Motorsport“ padalinyje patobulintas modelis nedaug galingesnis už standartinį 370 Z. Už priekinės ašies montuojamo 3,7 litro 350 AG V6 formos variklio galia atitenka tik galiniams ratams. Kartu su patobulintu valdymu ir tvirtesne važiuokle, tai teisingiausias receptas linksmybėms trasoje.
Be to, „370 Z Nismo” komplektuojamas tik su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže, taigi vairuotojas gali visiškai valdyti automobilį.
Dėl žemo svorio centro, tvirtos važiuoklės automobilis pelnė mano pasitikėjimą vos po kelių posūkių. Tuose posūkiuose, kuriuose net pristabdžius „Juke“ cypdamas sviro ant šono, 370 Z neišleido jokio kito garso, tik galingą variklio urzgimą.
Įsikibęs į asfaltą
Stabilumas ir sukibimas su asfaltu šiame automobilyje žodžiais nenusakomas. Šiek tiek lenktoje Audru žiedo starto-finišo tiesiojoje, kurią ribojanti betoninė siena slepia staigų pirmąjį posūkį galėjau drąsiai spausti akceleratorių iki paskutinės minutės ir spausti stabdžius tik prieš pat posūkį.
Nuo 170 km/val. automobilis staigiai sulėtėdavo iki maždaug 40 km/val., o išvažiavus iš posūkio automobilis vėl staigiai reaguodavo į akceleratoriaus paspaudimą.
Trijų Audru žiedo ratų su šiuo automobiliu tikrai nepakako, norėjosi dar ir dar. Vairavimo malonumas šiame automobilyje nesibaigia ties galia.
„370 Z Nismo” netrūksta nieko – tiksli pavarų dėžė ir aštri sankaba neatima paprastai pratinimuisi reikalingo laiko, nepriekaištingą stabdžių sistemą „370 Z Nismo” „pasiskolino“ iš 200 kg sunkesnio GT-R, o automobilio galios taip pat negalima pavadinti maža.
Vairavimo malonumui
Sunkiausias klausimas - kurį rinktis? Sapnuose galima pavairuoti nors ir abu kartu, bet savo garaže labiau norėčiau pastatyti „370 Z Nismo”.
Ne tik todėl, kad 150 tūkst. litų kainuojantis modelis gerokai įperkamesnis, nei GT-R, už kurį tektų pakloti mažiausiai 290 tūkst. litų. Vis tiek nė vienas iš šių automobilių neparduodamas Lietuvoje – artimiausias „Nissan“ salonas, kuriame galima juos užsisakyti, yra Varšuvoje.
Fantastiškai valdomas ir mažiau elektronikos prikimštas „370 Z Nismo“ iššaukia didesnę šypseną ir aiškiau atsako į klausimą, kodėl ne visi automobiliai pasaulyje yra taupūs dyzeliniai universalai.