Kodėl praeiviai negali nepastebėti naujausio japonų koncerno modelio, nereikia daug aiškinti. Bet ar vairuoti naująjį „Lexus IS 300h“ nemažiau malonu, nei į jį žiūrėti, lrytas.lt tikrino savo kailiu.
Agresyvaus dizaino, nuo pagrindų kitoks trečiosios kartos „Lexus IS“ įrodo, kad prabanga nėra lygi konservatyviai klasikai.
Iš kėbulo išaugę žibintai
Žvilgsnius traukiantis naujasis „Lexus IS“ yra paskutinis japonų gamintojo modelis, sukurtas pagal „L-finesse“ dizaino koncepciją, matytą ir kituose įmonės modeliuose.
Ryškiausi jos bruožai – smėlio laikrodžio formos priekinės grotelės, aštrių formų žibintai, platus priekinis buferis ir per visą kėbulą vingiuojančios išraiškingos aerodinaminės linijos.
Bet naujojo modelio kūrėjai atrado dar vieną netradicinį sprendimą – originalius priekinius žibintus. Dienos šviesos priekinius žibintus dizaineriai atskyrė nuo apšvietimo žibintų ir įterpė juos į buferį, lyg žibintai būtų išaugę ir prasimušę pro kėbulą.
Iškilūs galiniai žibintai ne mažiau įspūdingi. Jie tarsi pratęsia mašinos slenksčio liniją ir apgaubdami IS šoną vizualiai praplatina bei pailgina automobilį.
Meilė elektronikai
Ir „Lexus IS“ dizaine, ir salono įrangoje labai aiškiai atsiskleidžia rytiečių meilė aukštosioms technologijoms bei kompiuteriniams triukams. Daugybė „Lexus IS“ esančių elektroninių smulkmenų nedaro jokios įtakos automobilio vairavimui, bet jas paprasčiausiai malonu turėti.
Vienas iš tokių prietaisų - visiškai nauja salono temperatūros reguliavimo įranga. Visai nesunku būtų pasukti rankenėlę ar spustelėti mygtuką, bet „Lexus“ inžinieriai sugalvojo elegantiškesnį sprendimą. IS salono temperatūra reguliuojama elektrostatiniais jutikliais – pirštu braukiant per centriniame prietaisų skydelyje įtaisytas dvi metalines juosteles.
Vairo aukštis šiame modelyje taip pat reguliuojamas mygtuku.
Triukas variklio įvaizdžiui
Bandytoje „Luxury“ komplektacijoje net medžio apdaila atrodo moderniai. Vietoje klasikinių rusvų medžio intarpų dizaineriai pasirinko tamsiai pilką japonišką bambuką.
Nepaisant visų šiuolaikiškų sprendimų, salone yra ir įprasta duoklė tradicijoms – klasikinis laikrodis centriniame prietaisų skydelyje.
Variklio garsas taip pat pakoreguotas elektronika. Kadangi hibridas rieda arba visiškai tyliai, arba skleidžia lengvą keturių cilindrų motoro burzgimą, „Lexus“ įmontavo papildomą garso sistemą, imituojančią variklio garsą. Tik gaila, tai nėra ta pati V10 motoro muziką atkartojanti sistema iš „Lexus LFA“.
Patogumas prieš sportiškumą
223 AG automobiliui, kuris sveria 1620 kg nėra mažai. Iki 100 km/val „IS 300h“ įsibėgėja per ganėtinai standartines 8,3 sek. Bet nustačius „Sport“ režimą automatinė greičių dėžė palaiko aukštesnius variklio sūkius ir automobiliui netrūksta pagreičio lenkiant kitas mašinas kelyje.
Gali būti, kad atsiimčiau šiuos žodžius išbandžiusi „F-Sport“ versiją, bet „Lexus IS“ vis tik nesutvertas sportavimui. Juo galima pasivažinėti šiek tiek aktyviau, bet tikrieji automobilio privalumai atsiskleidžia kasdieniškai važinėjantis. Ar mieste, ar užmiestyje – nesvarbu.
Greitkelyje „IS 300h” panašesnis į aukštesnės klasės automobilį. Važiuojant greičiau netrukdo joks aerodinaminis triukšmas, o patogios, keturiomis kryptimis elektra valdomos sėdynės primena, kodėl šis modelis kainuoja bent trečdaliu brangiau už tokio pat dydžio vidutinės klasės automobilius.
Erdvesnis už pirmtaką
Tuo pačiu IS pakankamai nedidelis, kad būtų patogus sukinėtis miesto gatvėmis, o važiuoklė maloniai sugeria asfalto nelygumus.
Dar labiau miestietišką gyvenimą palengvina protingai sureguliuota statymo pagalbos sistema. Ji nepradeda cypti aikštelėje prisigretinus prie kito automobilio per porą metrų ir reaguoja į kliūtį tik kai ji iš tikrųjų arti.
Ant naujos platformos pagamintas „Lexus IS“ nemažą dalį technologijų paveldėjo iš didesnio modelio GS. Trečiosios kartos IS už pirmtaką ilgesnis 8 cm, daugiausiai dėl 7 cm pailgėjusios ratų bazės. Beveik visas šis pliusas atiduotas gale sėdinčių keleivių kojoms.
Hibridiniai žaidimai
Kaip ir dažnai nutinka su bandomaisiais modeliais, visiškai naujame automobilyje nepavyko priartėti prie gamintojo žadamų vidutinių 4,3 l/100 km sąnaudų. Dinamiškai važinėjant ir negalvojant apie sąnaudas automobilis vidutiniškai vartojo apie 8,5 l/100 km, o pabandžius pataupyti vidutinės sąnaudos sumažėjo iki 4,8 l/100 km.
Toks didelis skirtumas atsirado, nes norint taupyti su hibridu tenka pergalvoti savo vairavimo stilių. Iki 65 km/val automobilis važiuoja vien elektra, taigi taupiausia neviršyti šio greičio ir švelniai stabdyti, kad mašinos baterija kuo labiau pasikrautų.
Negalvojant apie taupymą ir staigiai pagreitėjant bei aštriai stabdant automobilis iš karto parodo didesnį apetitą.
Dyzelinio modelio nebus
Bijantiems hibridinės technologijos paliktas tik vienas pasirinkimas – benzinu varomas „IS 250” su 2,5 litro V6 formos 207 AG varikliu. Ši versija 100 km/val greitį pasiekia per 8,1 sek ir vidutiniškai vartoja net 8,7 l/100 km benzino.
Dyzelinu maitinamus modelius mėgstantiems lietuviams siūlyti tik hibridą ir benziną – labai rizikingas sprendimas, bet „Lexus“ tikrai neketina pridėti dar vieno variklio, nors ankstesnės kartos IS buvo galimybė pasirinkti ir dyzelinį motorą.
Naujos kartos „Lexus IS“ nėra brangesnis už ankstesnįjį modelį - „IS 300h” Lietuvoje kainuoja nuo 132 tūkst. 900 litų, o vien benzinu varomas modelis 13 tūkst. litų pigesnis. Tačiau jų bazinė komplektacija gana gausi, todėl jis gali būti rimtas varžovas vokiškajai „premium“ klasės trijulei - BMW 3, „Audi A4” ir „Mercedes-Benz C“.
„Lexus IS 300h“ skaičiai:
Kaina: 132 tūkst. 900 litų.
Variklis: 2493 cm3 177 AG (benzinas) ir 143 AG elektrinis variklis
Bendra sistemos galia: 223 AG
Pavarų dėžė: E-CVT
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4665/1810/1430
Ratų bazė, mm.: 2800 Svoris: 1620 kg.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 8,3 sek.
Didžiausias greitis: 200 km/val.
Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 4,3 litro.
Gamybos vieta: Tahara, Japonija.