Prancūzija neregistruos kai kurių naujųjų „Mercedes-Benz”, kurių gamintojams grūmoja ir Europos Komisija.
Prancūzai nutarė neįsileisti A, B ir sportinės SL klasės modelių. Paryžius teigia, kad šiuos automobilius, pagamintus po birželio 12 dienos, turi būti draudžiama parduoti visoje Europos Sąjungoje, rašo „Lietuvos rytas”.
Pernelyg degi naujovė
Šiuose „Mercedes” modeliuose naudojamas ES jau uždraustas kondicionierių aušinimo skystis.
Europos Komisija įsitikinusi, kad aušinimo skystyje „R134a” yra per daug šiltnamio efektą sukeliančių dujų, todėl automobilių gamintojai turėtų naudoti naujesnį „R1234yf” skystį.
Dauguma automobilių gamintojų pakluso nuo sausio 1-osios įsigaliojusiai tvarkai. Bet vokiečių „Daimler AG” atsisakė žaisti pagal naujas taisykles ir toliau naudoja senąjį skystį.
Vokietijos gamintojai teigia, kad reikalaujamas naudoti naujasis skystis yra labiau degus ir gali sukelti rūpesčių automobilių savininkams. Tad saugumo sumetimais jie jo atsisakė.
Gresia nemenkas nuosmukis
Tai sukėlė nepasitenkinimą Briuselio koridoriuose. Europos Komisija paskelbė, kad kai kurie „Daimler AG” gaminami automobiliai buvo parduoti nesilaikant ES taisyklių, todėl jie gali būti atšaukti iš rinkos.
Briuselyje susitikę automobilių ekspertai pasiūlė uždrausti visoje ES pardavinėti naujuosius „Mercedes” markės automobilius, pagamintus pažeidus bendrosios rinkos nuostatas.
„Automobiliai turi atitikti nurodytus reikalavimus, todėl rinkoje jau pasirodžiusios transporto priemonės bus atšauktos”, – teigiama EK nutarime.
Pirmieji duris parodė prancūzai, nusprendę neregistruoti naujųjų modelių.
„Daimler AG” jau apskaičiavo, kad dėl to kompanija pasaulyje parduos 29 tūkstančiais, arba 2 proc., mažiau automobilių.
Galėtų bent pasisakyti
Lietuvoje taip pat prekiaujama automobiliais, kurių purtosi prancūzai. Tačiau mūsų šalies valdžios institucijos kol kas nemėgina sekti Paryžiaus pavyzdžiu. Tik, ekspertų nuomone, ES pirmininkaujanti valstybė turėtų bent pareikšti savo nuomonę šiuo klausimu – juk kalbama apie ES teisės pažeidimą.
Nuošaliai laikosi ir „Mercedes-Benz” automobilių gamintojų oficialusis atstovas Lietuvoje bendrovė „Silberauto”.
„Nesu įpareigotas ką nors pasakyti. Taip, mes pardavinėjame šiuos automobilius.
Tačiau manau, kad šis klausimas vienaip ar kitaip bus išspręstas”, – „Lietuvos rytui” sakė bendrovės vadovas Rimantas Stankevičius.
O Prancūzijoje naujais „Mercedes-Benz” prekiaujančios bendrovės atstovas Oussama Kaddoura sunerimęs kur kas labiau.
Pasak jo, daugelis pirkėjų planavo leistis į atostogų kelionę naujais automobiliais, bet jiems teko pasinaudoti atstovybės išnuomotomis pakaitinėmis mašinomis.
„Stengiuosi apsaugoti „Mercedes-Benz” įvaizdį Prancūzijoje ir rasti sprendimą mūsų klientams. Bet kas bus, jeigu tas draudimas galios ilgiau? Aš juk negaliu paskolinti 400 automobilių”, – skundėsi O.Kaddoura.
Atidžiai stebi kovą
Mūsų šalies automobilių kondicionavimo ekspertai atidžiai stebi įvykius Europoje ir laukia, kuo baigsis ši kova.
„Viena vertus, man būtų naudingiau, jeigu tas naujas skystis būtų pilamas į visus automobilius.
Būtų daugiau darbo ir klientų, nes senojo skysčio jau nebus leidžiama naudoti”, – „Lietuvos rytui” sakė automobilių kondicionavimo sistemų užpildymo serviso „AC Servisas” atstovas Tomas Steckas.
Bet specialistas vis dėlto linkęs stoti į „Mercedes” gamintojų pusę. „Vokiečiai teisūs – naujasis kondicionierių aušinimo skystis iš tiesų yra degus, nes jame daugiau dujų. Jeigu įvyktų nelaimė, visi tuo įsitikintų”, – tikino T.Steckas.
Pasak jo, naujasis „R1234yf” skystis jau pilamas į kitų naujų automobilių kondicionavimo sistemas.
„Girdėjau, kad kai kurie naujų automobilių pirkėjai Lietuvoje jau susidūrė su bėdomis”, – sakė ekspertas.
Beje, JAV šildymo, šaldymo ir kondicionavimo įrangos inžinierių bendruomenė taip pat paskelbė nuosprendį naujam skysčiui – jis pernelyg degus.
Gali uždrausti ir kiti
Būtent dėl to vokiečiai nusileisti neketina. Nors reikalavimas jau kartą buvo atidėtas, automobilių gamintojai siekia, kad Europos Komisija dar kartą tai padarytų.
O Prancūzija jau informavo Briuselį apie savo sprendimą neregistruoti kai kurių modelių. Vokietija turi dvi savaites atsakymui pateikti.
Berlynas įsitikinęs, kad prancūzai, nusprendę neregistruoti naujų „Mercedes-Benz” modelių, taip gina savo rinką ir savus gamintojus.
Ginčą gali tekti spręsti pačiai Europos Komisijai ir teismams.
„Mes jau bendravome su Vokietijos ir Prancūzijos valdžios institucijomis ir atidžiai stebime padėtį”, – žurnalistams sakė Europos Komisijos atstovas Carlo Corazza.
ES pramonės komisaras Antonio Tajini rėžė tiesiai: esą reikalavimų neatitinkantys automobiliai negali būti registruojami ir pardavinėjami Europos Sąjungoje.
Tačiau vokiečiai gali atsikirsti, kad šis komisaras kilęs iš šalies, kurioje gaminami ne tiktai „Fiat”, bet ir „Ferrari”, „Alfa Romeo” ir kiti automobiliai, neabejotinai konkuruojantys su vokiškais.