Bet už galingiausią standartinį „Juke“ jis išspaudžia tik 10 AG daugiau. Kiti techniniai parametrai taip pat skiriasi nedaug, todėl buvo įdomu pabandyti, kokius stebuklus šiame automobilyje slepia sportinių automobilių mėgėjų vertinamas ženklas „Nismo“.
Dauguma patobulinimų matomi vien apžiūrėjus mašiną. Standartino „Juke“ kėbulas atrodo gana raumeningai, bet „Nismo” sporto salėje praleido dar daugiau laiko. Naujas aerodinaminis kėbulo paketas automobiliui pridėjo gerokai daugiau solidumo.
„Rrrr“ raudona
Modeliui ypač tinka masyvi priekinio buferio apačia. Standartinio „Juke“ priekis atrodė kiek per švelniai, todėl aštresnis, į priekį atkištas naujas buferio kraštas labiau tinka išpūstam miesto visureigiui. Užpakalinio buferio forma taip pat paaštrinta ir papildyta oro aptaku.
Visą automobilį per buferių apačią ir slenksčius juosia klasikinis sportinių automobilių papuošimas – plona raudona linija. „Juke Nismo“ papuoštas ir daugiau raudonos spalvos akcentų – į akis krinta raudoni veidrodėliai ir raudonas spidometro fonas.
Pati sportiškiausia automobilio dalis – salonas. Čia dizaineriai leido laisvai pasireikšti fantazijai ir pridėjo visko, kas tik siejasi su lenktynėmis. Be minėtojo raudono spidometro jie įmontavo alkantara dalinai dengtą vairą su raudona juostele viršuje, metalu dengtus pedalus, labai patogias ir gerai prilaikančias nugarą verstos odos sėdynes bei elektroninių žaisliukų, tokių kaip gravitacinės jėgos matuoklis.
Išvaizda svarbiau
Bet visi šie priedai, išskyrus tikrai gerai suformuotas sėdynes, skirti tik stiliui sustiprinti. Gravitacinę jėgą rodantis taškas net staigiai akceleruojant ir stabdant nebuvo pasislinkęs daugiau, nei viena padala į šoną, o dėl verstą odą imituojančios medžiagos vairas slysta iš rankų. Be to, kaip ir originaliajame „Juke“ vairą galima reguliuoti tik aukštyn-žemyn, o prisitraukti jį arčiau nepavyks.
Apie „Juke Nismo“ išvaizdą būtų galima kalbėti dar daugiau dėl dviejų priežasčių. Pirmoji akivaizdi tiesiogine to žodžio prasme – iki šiol nė vienas automobilių gamintojas nesukūrė nieko panašaus į „Juke“. Ar patinka toks stilius, ar ne, tačiau iš bet kurios pusės žiūrint, šio modelio neįmanoma supainioti su jokiu kitu.
Antroji priežastis - „Juke Nismo“ išvaizdoje pasikeitimų daugiau, nei techninėje pusėje.
Dar geresnė gero automobilio versija
Turiu pripažinti, kad po daugybės itin teigiamų kolegų atsiliepimų iš „Nismo“ tikėjausi gerokai daugiau. Nesakau, kad automobilis prastas, tikrai ne. Dar prieš porą metų bandant standartinį „Juke“ su galingiausiu 190 AG varikliu įvertinau, kad automobilis sukurtas pirmiausia vairuotojui, o ne jo žmonai ar vaikams.
Variklio galios ir pagreičio visiškai pakako važinėjimui mieste, važiuoklė taip pat buvo gana tvirta, todėl „Nismo“ versija pernelyg nenustebino. Čia tik visko truputį daugiau.
„Juke Nismo“ variklis – tai tas pats keturių cilindrų 1,6 litro tūrio motoras su viena turbina iš galingiausios įprasto „Juke“ versijos, tik šiek tiek modifikuotas. Jo galia padidinta dešimčia „arklių“ – iki 200 AG – ir norint išgauti maksimalią galią, variklį reikia sukti net 6 tūkst. aps./min. vietoje buvusių 5,6 tūkst.
Maži pasikeitimai ir kainoje
Deklaruojamas automobilio įsibėgėjimas taip pat įspūdingai nepadidėjo – 100 km/val. greitį „Juke Nismo“ pasiekia per 7,8 sek. vietoje buvusių 8 sek.
Daugiau sportiškumo automobiliui duoda sutvirtinta važiuoklė. „Juke Nismo“ stabiliai laikosi posūkiuose, nors jaučiasi, kad jo svorio centras liko ganėtinai aukštai. Bet dėl tvirtos važiuoklės ir plačių žemo profilio padangų automobilis beveik nekrypsta ir nesiūbuoja.
Nedidelė sportiškumo dozė turi ir savų privalumų - „Nismo“ jaučia saiką degalams ir net aktyviai važinėjantis mieste vidutiniškai vartojo 7,8 litro benzino 100 km. Be to, modelis labai nedaug brangesnis už standartinį „Juke“ - priekiniais ratais varomas bandytasis „Nismo“ su mechanine 6 laipsnių greičių dėže kainuoja tik 1,5 tūkst. litų daugiau nei standartinis „Juke“ su galingiausiu varikliu.
Visais keturiais ratais varomas „Nismo“ su M-CVT automatine greičių dėže brangesnis 14 tūkst. litų.
„Nissan Juke Nismo“ skaičiai:
Kaina: 83 tūkst. 490 litų.
Variklis: 1618 cm3 DIG-T, benzinas
Galia: 147 kW/200 AG
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4165/1770/1565
Ratų bazė, mm.: 2530 Svoris: 1306 kg.
Įsibėgėjimas iki 100 km: 7,8 sek.
Didžiausias greitis: 215 km/val.
Deklaruojamos degalų sąnaudos mieste/užmiestyje/vidutinės: 9,1/5,6/6,9 litro.
Gamybos vieta: Sunderlandas, Didžioji Britanija.