Lietuviška taupumo idėja: dujų įrangą montuoja net į „Toyota Prius“

2013 m. liepos 16 d. 10:01
Mindaugas Grinius
Po avarijos į „Mototojos“ servisą remontuoti atvežtą hibridinį „Toyota Prius“ apžiūrėję meistrai net aiktelėjo iš nuostabos. 2006 metais pagamintame hibridiniame benzinu ir elektra varomame automobilyje buvo sumontuota dujų įranga.
Daugiau nuotraukų (1)
„Ne kartą teko matyti hibridinius „Lexus RX450h“ su Lietuvoje sumontuota dujų įranga, bet „Prius“ - tai jau išskirtinis atvejis“, - tikina „Mototojos“ kėbulų remonto serviso meistras Jonas Lašakevičius.
Dujų įranga paslėpta
Dujų balionas įmontuotas bagažinėje, toje vietoje, kuri numatyta atsarginiam ratui. Tačiau jo šiame automobilyje nėra, yra tik kompresorius padangoms pripūsti ir sandarinimo putos.
Todėl bagažinės apimtis dėl dujų baliono visai nenukentėjo, nėra ir jokių išorinių požymių, kad šis hibridas varomas dujomis.
Net dujų įpylimo vožtuvas sumontuotas visai šalia benzino įpylimo angos – jos abi uždengtos vienu dangteliu.
„Prius“ savininkas teigia, kad su 45 litrų talpos dujų baku nuvažiuoja 800 kilometrų, vadinasi degalų sąnaudos siekia 5,6 litro. Šiaip, įprastas „Prius“ naudoja iki 5 litrų benzino.
Tačiau dujų litras kainuoja apie 1,95 lito, o benzino - apie 4,6 lito.
Dažniau taupo visureigių šeimininkai
„Mums nėra jokio skirtumo - hibridinis ar įprastas automobilis. Svarbu, kad transporto priemonė turėtų vidaus degimo variklį. Dujų įrangą esame montavę net ir į mopedą“, - portalui lrytas.lt aiškino Leonidas Novikovas, itališką BRC dujų įrangą montuojančios įmonės savininkas.
Tiesa, jis pripažino, kad „Prius“ savininkai – itin reti svečiai.
Pas dujų įrangos montuotojus gerokai dažniau užsuka hibridinių visureigių „Lexus RX450h“ savininkai.
„Vien tik mūsų įmonėje dujų įrangą sumontavome daugiau nei 20 šių visureigių“, - skaičiuoja pašnekovas.
Anot jo, važiuojant dujomis, automobilis naudoja apie 15 procentų daugiau degalų nei važiuojant benzinu, tačiau kainų skirtumas tarp šių dviejų degalų rūšių yra gerokai didesnis nei skirtumas tarp sąnaudų.
Tad 2,5 tūkstančio litų kainavusi dujų įranga „Prius“ savininkui turėtų atsipirkti per metus.
Turėtų nekenkti
J. Lašakevičius pripažino, kad pas juos atvežtame automobilyje dujų įranga sumontuota tikrai kokybiškai: nei variklio skyriuje, nei išorėje nėra požymių, kad mašina varoma dujomis.
Variklio skyriuje dujinės įrangos buvimą išduoda tik vadinamoji „lašelinė“ - specialus įtaisas padedantis papildomai sutepti vožtuvus.
Mat būtent dėl nepakankamo tepimo pradegantys vožtuvai yra bene didžiausia bėda važinėjantiems dujomis varomais automobiliais.
2006 metų „Toyota Prius“ vidutiniškai kainuoja apie 20 tūkstančių litų (kainos, priklausomai nuo būklės, ridos ir kitų faktorių, kinta nuo 15 iki 30 tūkstančių). Visame pasaulyje per 16 gamybos metų parduota apie 3 mln. šio modelio automobilių. Lietuvoje jų iš salonų nupirkta apie šimtą.
Pašnekovas mano, kad dujų įranga būtent šiam automobiliui tinka, nes jo benzininio variklio sūkių amplitudė nedidelė, jis nuolat veikia labai tolygiai – daugiau darbo turi benzininiam varikliui padedantys elektros motorai.
„Tačiau labiausiai stebina tie, kurie nusprendžia montuoti dujų įrangą į paskutinės kartos „Lexus RX450h“ ar kitus „Lexus“ modelius“, - prisipažįsta jis.
Tiesa, tie, kurie iš salono įsigyja visiškai naujus „Lexus“, dujų įrangos paprastai nemontuoja.
Tačiau iš Amerikos parsiplukdę apynaujus „Lexus“ pas dujų montuotojus suka gana dažnai.
„Tai galingi, ekonomiški ir itin modernių technologijų automobiliai. Aš to daryti tikrai nesiryžčiau“, - traukia pečiais pašnekovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.