Kinijos automobilių gamintojų asociacija neišdavė, kaip tiksliai bus ribojamas automobilių skaičius miestuose. Bet manoma, kad tai galėtų sumažinti automobilių rinką apie 2 proc. arba 400 tūkst. mašinų per metus.
„Mes negalime paprasčiausiai apriboti pirkimo, nes tai prislopina paklausą, - aiškino asociacijos vykdomasis sekretorius Shi Jianhua. - Tai nėra gerai sveikam Kinijos automobilių pramonės vystymuisi ir harmoningam vairuotojų bendruomenės formavimuisi.“
Keturi miestai Kinijoje jau apribojo automobilių skaičių gatvėse išleidę ribotą kiekį registracijos numerių. Juos gyventojai gali įsigyti aukcionuose arba laimėti loterijose ir taip gauti teisę nusipirkti mašiną.
Prie jų turėtų prisijungti Čengdu, Čongčingas, Vuhanas ir dar penki didžiausi skirtingų regionų miestai.
Baisus oro užterštumas yra viena didžiausių problemų Kinijos rytuose. Gausia gamyba garsėjančios šalies miestus gaubiantis smogas matomas net iš kosmoso.
Jis formuojasi dėl daugelio priežasčių – valstybė priklausoma nuo anglimi kūrenamų elektrinių ir šilumos katilinių, bet prie užterštumo nemažai prisideda ir automobilius dievinanti visuomenė, kurioje transporto priemonės laikomos svarbiausiu turtinės padėties simboliu.
Tačiau automobilių prekybos ribojimai gali skaudžiai atsiliepti ne tik Kinijos, bet ir Europos ekonomikai, nes ketvirtadalis visų šalyje nuperkamų automobilių yra vokiški.
Be to, automobilių gamintojai turėjo planų statyti naujų gamyklų. „General Motors“ per artimiausius trejus metus ketino atidaryti net keturis naujus fabrikus Kinijoje ir gaminti po 5 mln. transporto priemonių kasmet.
Bet dabar verslininkams teks gerai pagalvoti, ar verta rizikuoti.