„Kad ir kaip būtų keista, vairuotojai ne kartą yra įvairavę degančius automobilius į degalinės teritoriją. Tokioje situacijoje sunku racionaliai įvertinti, kad degalinėje saugomos sprogios medžiagos ir viskas gali baigtis dar baisiau“, – sakė „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ generalinis direktorius Giedrius Bandzevičius.
Todėl įmonė surengė gaisro gesinimo mokymus, kuriuose 400 darbuotojų ne tik teoriškai mokėsi, kaip suvaldyti ugnį, bet ir turėjo užgesinti liepsnojantį automobilį.
Mokymus baigę degalinės darbuotojai žaibiškai sureagavo į liepsnojančią treniruočių mašiną ir degantį aktorių. Prie „nelaimėlio“ akimirksniu pribėgo degalinės operatorius ir liepė gultis ant žemės. Parkritusį žmogų jis apgaubė nedegiu audeklu ir užgesino liepsnas.
Prie automobilio puolęs kitas darbuotojas žaibiškai pravėrė variklio dangtį, per mažą plyšį įpurškė šiek tiek gesintuvo miltelių ir tik tada iki galo atidarė variklio skyrių. Nutaikęs gesintuvą tiesiai į dūmų židinį jis apipurškė variklį ir kitas automobilio dalis. Atvykę ugniagesiai baigė gesinti gaisrą.
Tikimybė, kad automobilis nei iš šio, nei iš to užsiliepsnos, nėra tokia maža, kaip vairuotojai mano. Per šiuos metus Lietuvoje liepsnojo daugiau nei 500 automobilių. Mašinai užsidegus, žmonėms dažniausiai koją pakiša stresas ir nežinojimas, ką daryti. Įmonės „Gaisriniai tyrimai“ direktorius Vytautas Valaitis akcentavo dažniausiai daromas klaidas. „Pripratę prie sovietinių gesintuvų žmonės juos apverčia ir daužo. Taip išnaudojama tik apie pusė gesinamosios medžiagos. Naujų gesintuvų vartyti nereikia“, – aiškino jis.
Specialistas taip pat pastebėjo, kad vieni žmonės į ugnį puola pernelyg drąsiai, o kiti – bijo ir bėga. Dar viena klaida – purkšti gesintuvo miltelius kur papuola. V. Valaitis patarė purkšti juos tiesiai į liepsnos židinį, bet variklio dangčio staigiai neatidaryti, nes maža liepsna gali virsti didžiuliu karščio kamuoliu. „Reikia truputį praverti variklio dangtį ir papurkšti pro tarpą į vidų. Tada laikas atidaryti jį visiškai, bet nepamirškite, kad variklio dangtis labai įkaista. Jį atidaryti reikia su pirštine arba užsitraukti ant delno rankovę, kad nenudegtumėte“, – aiškino pašnekovas.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento Operatyvaus valdymo valdybos viršininkas Kęstutis Agintas tvirtino, kad net ir užgesinus gaisrą savo jėgomis, būtina kviesti ugniagesius, kad šie patikrintų, ar ugnies suniokota transporto priemonė nebėra pavojinga.
Pasak jo, svarbiausios yra pirmos gaisro minutės, nes liepsna po automobilį išplinta žaibiškai.