„Tai absurdas. Ką man daryti, jei į darbą važiuoju su dokumentų rankine, nešiojamuoju kompiuteriu, sportiniu krepšiu, rankinuku ir aukštakulniais?“ – socialiniame tinkle piktinosi vilnietė Erika, neslepianti, kad tomis juostomis važiuoja kasdien.
Ji ir siūlė reformos autoriams patiems pabandyti su tiek nešulių persėsti iš vieno autobuso į kitą, o pakeliui dar stabtelėti nusipirkti maisto ir namo grįžti su penkiais krepšiais.
Policijos atstovas tvirtina, kad kirsti ištisinę juostą galima tik jeigu siekiama išgelbėti gyvybę. Laiko taupymas nėra gyvybiškai svarbus. Visgi pareigūnai daugiau patrulių į gatves išleisti neketina.
Vairuotojai turės prisitaikyti
Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovas Kastytis Lubys neįžvelgė problemos.
„Neįprastu laiku, kai rytinis pikas praėjęs, o vakarinis – dar neprasidėjęs, tenka ilgiau pastovėti savo eismo juostoje. Bet konfliktinių situacijų nepastebėjome. Dar vienas faktas – greitieji autobusai važiuoja pakankamai dažnai, vairuotojams turėtų būti nedrąsu lįsti į autobusų juostą“, – svarstė pašnekovas.
K. Lubio manymu, praėjus šiek tiek laiko automobilių vairuotojai prisitaikys prie pertvarkytų eismo juostų. Jis siūlė išvengti spūsčių ir važiuoti kartu kaimynais arba pasiieškoti alternatyvių maršrutų. Visuomeninio transporto juostos Vilniuje skirtos ne tik autobusams. Jomis gali važiuoti ir taksi, elektromobiliai bei mašinos, kuriose sėdi keturi ar daugiau keleivių.
Kirsti juostą galima tik gelbstint gyvybę
Kelių eismo taisyklėse (KET) aiškiai nurodyta, kad ištisinių linijų kirsti negalima. bet vairuotojai vis taikosi nors trumpam šmurkštelėti į autobusams skirtą juostą arba aplenkti į kairę sukančius vairuotojus užvažiuodami ant ištisinės linijos iš dešinės.
Ne visi vilniečiai taip elgiasi piktybiškai, dalis jų iš tiesų nesupranta, kaip laviruoti tarp viešojo transporto juostų. Už tokius manevrus vairuotojų laukia nemenkos baudos.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius pabrėžė, kad ištisinę liniją galima kirsti tik, jeigu ji žymi kelkraštį. Tada galima nesibaiminant iš dešinės apvažiuoti į kairę sukantį automobilį.
Bet jei dešinėje – ne kelkraštis, o autobusams skirta juosta, tenka laukti, kol priekyje esantis automobilis pasuks.
„Sunku galimas situacijas modeliuoti, bet būtinojo reikalingumo principo niekas nepanaikino. Jei siekiama išgelbėti gyvybę, tokiu atveju juostos kirtimas būtų pateisinamas. Bet laiko taupymas nėra gyvybiškai svarbus reikalas“, – aiškino pašnekovas.
Policijos prioritetai - kiti
G. Aliksandravičius neslėpė, kad kurį laiką smulkūs KET pažeidimai guls ant pačių pažeidėjų sąžinės – policijai nepakanka pajėgų stebėti, kaip vairuotojai laikosi naujojo eismo juostų ženklinimo.
„Nežymėtų automobilių neplanuojame skirti. Mūsų prioritetas – renginiai ir užsienio delegacijos. Žinoma, ir eismo saugumas – į stambius pažeidimus reaguosime“, – sakė jis.
Vilniaus apskrities VPK Kelių policijos valdybos viršininkas Vytautas Černevičius taip pat patvirtino, kad sostinės pareigūnai itin užsiėmę dėl Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungai renginių bei kitų vasaros sezonui įprastų darbų.
„Nesiruošiame daugiau pareigūnų išleisti į gatves, – atskleidė jis. – Šiuo klausimu savivaldybė su mumis nediskutavo.“