Tolerancijos kelyje mokysiuosi vairuodamas žydrą automobiliuką

2013 m. liepos 2 d. 11:24
Romas Sadauskas-Kvietkevičius
Besileidžiančios į jūrą vasaros spinduliai, ištuštėję prekybos centrai ir paežerėje svilinamo kepsnio kvapas - viskas tokiu metų laiku turėtų nuteikti mus pietietiškam mėgavimuisi gyvenimo švente.
Daugiau nuotraukų (1)
Bet užtenka išvažiuoti į gatvę ir iš šventės pateksite į pilietinį karą, kuriame kiekvienas sutiktas vairuotojas yra mirtinas priešas.
Taip jau nutiko, kad šią savaitę netikėtai baigėsi mano socialinis projektas „Varguolio automobilis 1“. Sekantieji mano įrašus socialiniuose tinkluose skaitytojai žino, jog tai buvo sumanymas pirmiausia sau įrodyti, kad už vieno mėnesio lietuviškos vidutinės algos nesiekiančią sumą įsigyto seno automobilio eksploatacija, priskaičiavus paties automobilio nuvertėjimą, remonto ir aptarnavimo išlaidas, atsieis gerokai mažiau už naujo arba apynaujo.
Projekto įrašai nebuvo labai reguliarūs, bet virtualūs draugai smagiai juokėsi iš mano nuoširdaus džiaugsmo prekybos centre su nuolaida įsigijus naują stiklo valytuvų komplektą už 4,99 Lt arba ratus montuojančiame garažiuke išsikaulijus porą naudotų padangų po 30 Lt.
Projektas baigėsi taip pat staiga, kaip ir prasidėjo, nes prieš pusmetį, gavęs žmonos palaiminimą, už 1,5 tūkst. litų spontaniškai nupirktą 1997 m. laidos žaviai aprūdijusį „Rover 416“ negailestingai pardaviau labai geram žmogui už 1 tūkst. 690 Lt.
Roveris to nusipelnė, nes buvo pernelyg nuobodus savo patikimumu ir nepakankamai erzino aplinkinius. Norėdamas prasmingai pratęsti projektą, iš „Autogido“ skelbimų išsirinkau 2 tūkst. Lt kainuojantį 16 metų amžiaus žydrą „Renault Twingo“ su 1,1 l varikliu ir technine apžiūra porai metų. Nesunkiai pavyko nusiderėti iki 1,7 tūkst. Lt. Tegyvuoja „Varguolio automobilis 2“. Taupesnis (tikiuosi), ekologiškesnis ir kelyje skleidžiantis toleranciją bei gerą nuotaiką.
Rinkausi pagal spalvą. Juk kas gali labiau erzinti susireikšminusius provincijos kietuolius, už išprašytus iš mišką pardavusios močiutės pinigus nusipirkusius teisingus juodus bei sidabrinius BMW ir „Audi“ sedanus, kiekvienoje sankryžoje demonstruojančius savo viršenybę? Tik mažas, lėtas, žydras automobiliukas, vairuojamas ne kokios šviesiaplaukės ilgakojės, o pusamžio barzdylos.
Įtakos turėjo ir žiniasklaidos pranešimai apie eismo įvykį, kurio metu „Laisvo laikraščio“ redaktorių Aurimą Drižių, vairavusį „Renault Twingo“, nuo kelio nubloškė vilkikas, kurio vairuotojas teigė mažylio paprasčiausiai nepastebėjęs.
Nors pono Aurimo kūrybinė veikla manęs nedomina ir nežavi, iškart supratau - būtent tokio automobilio man reikia. Mokysiuosi visus praleisti, neskubėti, į piktus žvilgsnius atsakyti šypsena ir išmesti į pakelės atliekų konteinerį poreikį įrodinėti savo asmenybės vertę kažką agresyviai pralenkiant.
Kam teko bent kartą pabūti keleiviu agresyvaus vairuotojo automobilyje, kuriam kelyje nuolat trukdo „bobos“ ir „pydarai“, o visas pasaulis nežino Kelių eismo taisyklių, supras, kodėl man jie tokie juokingi. Tai ne mano karas.
O įrodinėti savo seksualinę orientaciją reikia tik nesugebantiems dėl jos apsispręsti. Kažkurių metų „European Gay Car of the Year“ pupuliukas „Twingo“ netgi užėmė garbingą 10-ąją vietą, bet Džeimso Bondo vairuotas „Aston Martin DBS“ tame sąraše ketvirtas.
Kasdienėms mano kelionėms iš namų užmiestyje į darbą Druskininkuose ir atgal labiausiai tiktų pakraunamas iš tinklo elektromobilis. Kai dienos maršrutas neviršija 50 kilometrų, pakaktų jau dabar gaminamų „Nissan Leaf“ arba „Mitsubishi iMEV“ akumuliatorių galimybių. Deja, kaip beskaičiuočiau, sutaupyti benzinui pinigai neatsipirks nė per 20 metų, nes net ir pigiausi elektromobiliai mažiausiai perpus brangesni už tokios pat klasės dyzelinius ar benzininius giminaičius. Prieš keletą metų dar tikėjausi, kad elektromobiliai greitai paplis ir atpigs, bet dabar jau matau, kad klydau.
Nuo 1998 m., kai Alytaus autoklube gavau vairuotojo pažymėjimą, esu pakeitęs apie tris dešimtis automobilių nuo egzotiško „Mazda RX-7“ rotoriniu varikliu iki septynviečio dyzelinio visureigio „Mitsubishi Pajero“.
Esu dvi savaites važinėjęs forduku, kuriame įsijungdavo tik antra ir ketvirta pavaros, o užsivesdavo įpylus benzino į karbiuratorių per oro filtro korpuse išgręžtą skylę... Turėjau „Renault 21“, kurs lūžo perpus ir „Civic“, kurio vairas, stipriau pasukus, liko rankose.
Turiu tvirtos lipnios juostos, kuria siaubo filmuose maniakai užklijuoja burnas savo aukoms ir universalaus purškalo WD-40. Tai reiškia, kad viskas bus gerai. O jeigu sustosiu pakelėje, tai mobiliojo telefono adresyne yra net keli metalo supirkėjų numeriai - atvažiuos ir utilizuos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.