Rytinės spūstys Antakalnio gatvėje. Pikti Sluškų gatvės gyventojai, nebegalintys patogiai privažiuoti prie namų. Visa tai nutiko, kai prieš savaitę buvo pakeistas eismas Sluškų gatvėje ir P. Vileišio gatvės dalyje.
Užteko dalį minėtų gatvių atiduoti dviratininkams ir palikti jose vienos krypties automobilių eismą, kad kiltų netvarka. Savivaldybė teisinosi, kad eismo organizavimo pakeitimai buvo būtini siekiant pagerinti dviračių eismo infrastruktūrą Neries pakrantėje.
K.Būgos gatve – į viršų
Vicemeras Jonas Pinskus pasakojo, kad vien jo kabinete šia tema jau vyko keturi pasitarimai.
Valdininkai nusprendė kuo skubiau taisyti padėtį ir jau kitą savaitę vienos krypties eismą nurodantys kelio ženklai atsiras gretimoje K. Būgos gatvėje.
Šia gatve bus leidžiama tik kilti į viršų nuo P.Vileišio į Antakalnio gatvę. Taip bus kompensuojamas draudimas iš Sluškų gatvės įvažiuoti į T. Kosciuškos gatvę.
Toks pakeitimas priimtas atsižvelgus į Sluškų gatvės gyventojų skundus, kad jie nebegali patogiai privažiuoti prie namų. Norėdami į juos pakliūti, jie turi daryti didžiulį lankstą.
Ar eismo pakeitimas K. Būgos gatvėje sumažins spūstis Antakalnio gatvėje, savivaldybės atstovai stebės ateinančią savaitę.
Rudenį bus dar blogiau?
„Kur tai matyta – vasarą Antakalnio gatvėje susidaro didžiulės grūstys. Kas bus rudenį, kai iš atostogų sugrįš vilniečiai, į miestą suvažiuos studentai, moksleiviai? Eismo apribojimas Sluškų gatvėje visai nelogiškas, nes šalia kelio yra užtektinai vietos dviračių takui įrengti.
Tokios nedidelės gatvės dalies išskyrimas dviračiams problemos neišsprendžia, nes toliau dviratininkai P.Vileišio gatve važiuoja automobilių juosta”, – svarstė Povilas Damijonaitis, kuris ir pats šiomis gatvėmis važiuoja dviračiu.
Jo nuomone, savivaldybės siūlomas vienos krypties eismas K. Būgos gatve problemos neišspręs. Be to, užsikimšus Olandų žiedui, visiškai prarado prasmę vadinamoji žalioji banga.
Kelionės – ilgesnės
Antakalnio gyventojas Daumantas taip pat piktinosi tokiu valdžios netoliaregiškumu: „Daug vairuotojų aplenkdavo spūstį Antakalnio gatvėje važiuodami P. Vileišio gatve. Kodėl reikėjo jiems pabloginti gyvenimą kelių dviratininkų sąskaita?”
Jis taip pat tikino, kad atiduoti vieną eismo juostą dviratininkams nebuvo prasmės, nes vietos dviračių takui įrengti pakako.
Daumantas prisiminė, kad panašiai buvo pasielgta ir Verkių gatvėje. Čia porą metų prasidėjus sezonui viena eismo juosta taip pat buvo aukojama dviračiams.
Bet šiemet savivaldybė nevykusio sumanymo atsisakė, nes dėl jo susidarydavo didžiulės spūstys Žaliųjų Ežerų gatvėje.
Antakalnyje gyvenančiam Povilui Stapušinskui kelionė troleibusu į miesto centrą dėl eismo pakeitimo pailgėjo dvidešimčia minučių. Kas rytą vyras spūstyje mato įstrigusius dešimt ir daugiau troleibusų.
„Ne aš vienas kenčiu dėl šios pertvarkos. Kiekvienu troleibusu į darbą, tvarkyti reikalų vyksta mažiausiai pusšimtis keleivių. Vadinasi, maždaug pusė tūkstančio vilniečių vėluoja, gaišta laiką”, – skaičiavo P. Stapušinskas.
Spūsčių kildavo ir anksčiau
Pertvarkydama eismą P. Vileišio gatvėje savivaldybė nepasimokė iš praeities klaidų.
Prieš keletą metų vykstant statyboms eismas šia gatve buvo iš viso uždraustas. Dėl to ties Šv. Petro ir Povilo bažnyčia susidarydavo dar didesnės spūstys nei dabar.
Padėtis buvo tokia prasta, kad eismą Olandų žiede tekdavo reguliuoti policininkams.