Dienomis, kai termometro stulpelis pašoka beveik iki 30 laipsnių karščio, daugelis viešojo transporto keleivių dūsta nuo tvankumos.
Žinant, kad juo važinėja nemaža dalis motinų su mažamečiais vaikais ir senyvi žmonės, kurių dažną kamuoja širdies ir kraujagyslių ligos, padėtis atrodo nepavydėtina, rašo "Lietuvos rytas".
Braukti prakaito netenka tik tiems, kuriems laimė nusišypso įlipti į vieną iš dviejų dešimčių miesto gatvėmis riedančių naujų autobusų. Juose įrengta oro kondicionavimo sistema, todėl keliaujant tokiu transportu maloniai nuteikia gaivi vėsa.
Likusių maždaug šimto autobusų keleiviai darda kęsdami karštį. Todėl privažiavę tikslą žmonės kuo greičiau sprunka iš autobusų.
„Miesto autobusų parkas senas. Dalis autobusų pagaminti prieš dvidešimt metų, todėl apie tai, kad juose būtų įrengtos modernios oro vėsinimo sistemos, negali būti nė kalbos“, – kalbėjo bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Įmonės vadovo teigimu, per karštį autobusuose vargsta ne tik keleiviai, bet ir vairuotojai. Ypač sunku važiuoti tomis senienomis, kurių langai neatsidaro, o pasikelia tik stoglangis. Autobusuose, kuriuose atsiveria orlaidės, kiek vėsiau, nes juose susidaro skersvėjis.
Kitąmet bendrovė planuoja atnaujinti autobusų parką, todėl keleiviams jais važiuoti bus patogiau.
Vasarą į Kauno gatves išrieda per aštuoniasdešimt troleibusų. Jais važiuodami keleiviai kenčia ne mažesnį karštį.
Troleibusų privalumas yra tas, kad jų salonai mažiau prikaista nuo variklio. Be to, dalies troleibusų vairuotojai net per didžiausią kaitrą turi galimybę atsivėsinti.
„Suteikti galimybės keleiviams troleibusais važiuoti vėsiai negalime. Nuo karščio gelbsti orlaidės ir langai, tačiau pusšimčio troleibusų vairuotojai dirbti gali patogiai, nes jų kabinose įrengtos vėsinimo sistemos“, – sakė įmonės „Autrolis“ vadovas Laisvydas Rudžianskas.
Pasidžiaugti vėsa negali ir maršrutinių mikroautobusų keleiviai, kuriuos nuo karščio vaduoja tik plačiai atidaryti langai. Kondicionieriai įrengti ir ne visuose taksi automobiliuose.