Tikisi mažiau avarijų
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras lrytas.lt tikino, kad žiedinės sankryžos įvairiose miesto vietose įrenginėjamos ne šiaip sau – viskas esą paskaičiuota, kad nekiltų papildomų problemų, o eismo saugumo situacija pagerėtų.
„Žiedinės sankryžos yra vienos populiariausių sankryžų Vakarų Europoje. Tai patikrintas sprendimas, padedantis sumažinti avarijų skaičių. Rengiant sankryžas Vaidoto, Piliakalnio gatvėse ir Jiesios plente buvo atlikti skaičiavimai ir pagal tai suprojektuota, koks turi būti sankryžų pralaidumas“, - sakė valdininkas.
Pasak P. Kero, minėtame ruože įvykdavo nemažai avarijų, per kurias buvo blokuojamas eismas, susidarydavo spūstys. Tikimasi, kad žiedinės sankryžos nelaimingų atsitikimų skaičių smarkiai sumažins.
„Užtekdavo bent vienos avarijos piko metu ir tos gatvės visiškai užsikimšdavo. Su šiomis sankryžomis mes neatlikome kažkokių neaiškių eksperimentų. Viskas yra patikrinta: tiek per praktiką Lietuvoje, tiek kitose šalyse“, - tikino pašnekovas.
Prašo pakentėti
Skyriaus vedėjas taip pat neslėpė nesuprantantis, jo manymu, nepagrįstų vairuotojų priekaištų.
Tiesa, valdininkas pripažįsta, kad kurį laiką naujosios sankryžos gali kelti problemų vairuotojams, o joms šiek tiek trūks pralaidumo. Tačiau situacija normalizuosis vėl atidarius dabar rekonstruojamą Panemunės tiltą. Tuomet nemaža dalis vairuotojų rinksis būtent šį maršrutą.
„Iš pradžių svarstėme, kad galėtumėme įrengti sankryžas su šviesoforais. Tačiau lėšų trūksta, o žiedinė sankryža yra daug pigesnė. Be to, vėl paleidus eismą per Panemunės tiltą šviesoforai iš esmės prarastų bet kokią prasmę, o žiedinės sankryžos su sumažėjusiais eismo srautais puikiai atliks savo funkciją“, - neabejojo P. Keras.
Policija pritaria
Panašios nuomonės buvo ir Kauno VPK kelių policijos valdybos viršininko pareigas laikinai einantis Georgijus Savickis. Pareigūnas žiedinėse sankryžose įžvelgia nemažai pliusų. Pasako jo, tokios sankryžos, kad ir erzina kai kuriuos vairuotojus ar sukelia nedideles spūstis, kur kas pagerina saugumo situaciją. Į žiedinę sankryžą įvažiuojantys vairuotojai net ir nenoromis turi daugiau dėmesio skirti eismo situacijai bei sumažinti greitį.
„Žinoma, kai kurie žiedai yra tikrai siauroki, važiuojant norisi daugiau erdvės. Tačiau iš kitos pusės, jei važiuoji tvarkingai, tai tvarkingai ir pravažiuoji tą žiedą. Daugiausia problemų turi ne kas kitas, bet pasirodyti norintys jauni vairuotojai“, - kalbėjo pareigūnas.
Neslepia susierzinimo
Tuo tarpu netoliese Vaidoto gatvės ir Jiesios plento sankirtos gyvenantis Linas Ramoška negailėjo kritikos čia įrengtam žiedui.
„Žiedas Vaidoto gatvėje yra visiška nesąmonė. Jei anksčiau spūstys per piką būdavo tik iš vienos pusės, tai dabar yra iš abiejų. Geriau jau būtų tą sankryžą kažkaip praplatinę, pridėję papildomas eismo juostas“, - neabejojo kasdien Vaidoto gatve ir Jiesios plentu važinėjantis kaunietis Linas Ramoška.
Tuo tarpu Piliakalnio gatvės ir Jiesios plento sankirtoje esančią žiedinę sankirtą vyras vertina gerai. Kol sankryža nebuvo rekonstruota, čia dažnai kelią užkišdavo ir milžiniškas spūstis sukurdavo priešingomis kryptimis važiuojantys ir tuo pačiu metu stotelėse sustojantys autobusai. Rekonstravus sankryžą problemos nebeliko.